![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik wil graag wat extra meters inbouwen maar stuit op een paar vragen:
Oliedrukmeter: 5 of 10 Bar meter? Ik heb gezocht op google maar er is weinig over te vinden. Ik zag iets van 2 Bar bij 2000 tpm (klopt dit?) Econometer: Vacuümmeter of meter aangesloten op pulsedraad? Bestaan ecometers met pulseingang in 52mm uitvoering? Volgens mij kan ik dit uit een BMW dashboard halen (onder de toerenteller)...? Amperemeter: de 30A of 50A schaalverdeling? Last edited by Olie : 02-12-2008 at 14:44. |
#2
|
||||
|
||||
![]() voor oliedruk zou je volgens mij met de 5 bar meter voldoende hebben maar wil wel eens weten waar je die ecometer op aan had willen sluiten??
ampere heb ik geen verstand van zou me ook weinig boeien..... gr. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Weinig antwoorden na zo'n lange tijd op het forum...
![]() Ik ben nog wel via andere sites achter de antwoorden gekomen en voor de mensen die nog van plan zijn het een en ander in te bouwen, hier de info: Oliedrukmeter moet voor een ACV motor 10 Bar zijn. (mag niet hoger dan 7 Bar komen en niet lager dan 2 Bar bij 2000tpm) Amperemeter moet 100A zijn (voor modellen met 90A dynamo (tot bj'98)) Modellen met een 120A dynamo moeten met een shunt gaan werken. Ecometer is niet echt nodig door aflezen turbodrukmeter (hoe meer turbodruk hoe groter het kolkje in je tank). Last edited by Olie : 05-04-2010 at 15:52. |