#1
|
|||
|
|||
Vooras versmallen:welke aanpassingen???
Welke zijn de problemen die je tegenkomt bij het versmallen van je vooras?
Het is het oude model vooras, van '64, heb gehoord dat wanneer je meer dan 4cm gaat versmallen, je moet aanpassen ad shocktowers?? iemand die een duidelijke uitleg, ev foto's heeft voor mij? En is er een verschil in bijv een versmalling v 6 - 8 - 10cm?? Kan je te smal gaan? Wat zijn de voordelen van smaller gaan? Nadelen? |
#2
|
||||
|
||||
hey
heb zelf geen versmalde maar zal toch je vragen beantwoorden. met het versmallen van je vooras heb je inderdaad een max. anders moet je de carrosserie aanpassen. max. is volgens bij 2 inch zonder aanpassing. kijk eens op paruzzi.nl. staan standaard asjes op die al versmald zijn. voordelen zijn dat het mooier staat en je kan heel laag gaan omdat je de stuurslag behoudt. banden komen niet tegen de wielkasten aan bij het sturen. volgens mij kun je niet te smal gaan. heb gezien dat ze de assen al 10cm inkorten. nadelen zijn er niet volgens mij niet. kijk eens op de keversite.nl en gebruik ook de zoekfunctie hier. hierover is al veel geschreven. wouter
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#3
|
||||
|
||||
Stuur Michael86 een pb, die heeft het ook al eens gedaan. Hier staat ook nog ergens uitleg in een kubel topic. Ik zal de link eens opsnorren.
http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=versmallen http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=versmallen Kortom de zoekfunctie gebruiken op "versmallen" en je hebt legio topics. Last edited by evilnyntje : 03-01-2006 at 15:38. |
#4
|
|||
|
|||
ja, maar wanneer je zo smal gaat, dan komen de wielen bij het afdraaien toch tegen de binnenkant vd kassen,niet?
Denk dat ik maar afstap vh laten versmallen van mijn puma-as, en gewoon een nieuwe 2inch versmalde ga halen ... zie het niet echt zitten om shocktowers te verwijderen en dan te vast te zetten ad binnenkant, lijkt mij niet sterk genoeg, en veel werk om het sterk te krijgen .. |
#5
|
||||
|
||||
Het enige voordeel is dat je wielen meer in de schermen vallen zodat je wat lager kan. Als je geen verlaagde spindels neemt, dan komt je wiel iets meer naar voren te staan waardoor het tegen je koplampbakken gaat aanlopen. Als je je as versmalt, moet je ook je stuurstangen inkorten. De stangen komen onder een andere hoek te staan en hiermee loop je de kans dat het tegen de onderkant van je tank gaat lopen en de rechter stuurstang krom komt te staan en je de stuurkogels sloopt. Oplossing is de spindels op te boren en er een busje in te zetten zodat je nieuwe type kogels, omgedraaid kan monteren. Dan loopt het allemaal vrij en kan je lekker laag gaan.
Je kan voor een 2"versmalde as gaan, alleen als je dan ook verlaagde spindels neemt, dan zie je geen verschil meer. De spindels komen namelijk 2"naar buiten, hiervoor hebben ze die 2"assen ook bedoeld. Mijn as is zo smal dat de schokbrekertorens eraf zijn en de schokbrekers aan het binnenscherm vastzitten. Uiteraard wel een plaatje ingelast om de boel te versterken. Zit prima en is sterk genoeg. Last edited by Oskar : 03-01-2006 at 16:40. |
#6
|
||||
|
||||
Of weer nieuwe schokbrekertoren maken.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ziet er strak uit!
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |