#1
|
||||
|
||||
Dim en grootlicht doen het niet
Van mij RallyeGolf doen zowel dimlicht en groot licht het niet meer. Stadslicht doet het nog wel. Groene lichtje op het dashboard brand niet tijdens dimlicht en als ik probeer te switchen naar grootlicht brand het blauwe lampje ook niet.
Iemand tips voordat ik de hele stuurkolom openhaal?
__________________
I love airride. |
#2
|
||||
|
||||
Zekering?
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Kan het iets te maken hebben met de lichtschakelaar? Deze wil ook wel eens voor problemen zorgen, en is gemakkelijk te controleren. Ik ga er gemakshalve van uit dat al je zekeringen in orde zijn. [off topic] Heb je een groen ledje voor het dimlicht, netzoals voor groot licht? Cool, ik niet... [/off topic]
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is natuurlijk me knipperlicht ....en ja die brand wel zolang ik de hendel vast houd als ik van dim naar groot probeer te gaan. Draaiende motor, wel contact, geen contact; maakt allemaal niet uit. Zekeringen zijn allemaal ok en voor de rest functioneerd alles. Stijn dacht dat misschien de schakelaar die je bedient met je richtingaanwijzer hendel misschien stuk is?
__________________
I love airride. |
#5
|
|||
|
|||
Oh zo...ik lees weer erg oppervlakkig, sorry.
Grootlicht gaat niet via de lichtschakelaar, dus dat zou het dan eigenlijk niet kunnen zijn. Mijn contactblokje was laatst kapot, toen werkte het dimlicht (en een heleboel andere dingen) ook niet meer, maar het groot licht wel. Dus da's ook geen goede verklaring voor je probleem. Schakelaar voor het grootlicht die aan de hendel zit zou je natuurlijk even kunnen proberen, is niet veel werk om te (de)monteren. Grote moer in stuur los, en dan de 3 kleine schroefjes losdraaien. Dan kun je alle hendels er af pakken, mits je de stekkers loshaalt. Om het contactblokje te vervangen moeten beide hendels eraf. Bewaar de veren en busjes ed in de goede volgorde. Verwijder het plastic kapje onder het stuurhuis. Draai de inbusbout los die aan de onderkant van het gietijzeren/aluminium huis zit (het huis waar je contactslot inzit). Haal de stekker los die aan het contactblokje zit. Met enig wrikken ed komt het huis nu van de stuurstang af. Het contactblokje zit vast aan het huis met een ienimini schroefje. Verwissel de contactblokjes even, en sluit de stekker op het contactblokje aan. Nu kun je even proberen of alles werkt. Als dat zo is, alles weer monteren. Let op het stuurslot, dat voorkomt dat het huis gemakkelijk over de as schuift. Enig priegelwerk met een dunne schroevendraaier doet wonderen. Benodigde tijd: ongeveer 15 minuten. Gereedschap: schroevendraaier (plat en kruis), inbussleutels, ratel+dop Onderdelen: 1x contactblokje, ongeveer €30?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 13-12-2005 at 15:54. |
#6
|
||||
|
||||
ik zeg ook contactblokje, dan blijft je grootlicht ook niet aanstaan namelijk
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoel je dan met het contactblokje?
__________________
I love airride. |
#8
|
||||
|
||||
dat is een blokje wat achter je contactslot zit.
Als hier speling op komt functioneren een aantal zaken niet meer, waaronder je dimlicht, je grootlicht blijft niet meer aanstaan, je ruitenwissers en aanjager werken niet meer, etc.. |
#9
|
||||
|
||||
ziet er zo uit: (lag toevallig een defecte op mijn bureau )
|
#10
|
|||
|
|||
Maar als alle andere zaken wel werken, is het dan wel het contactblokje? Bij mij gaan dit soort problemen altijd vergezeld van niet werkende ruitenwissers/ruitensproeier/dimlicht/binnenverlichting/radio? etc.
voor how to, zie mijn vorige reply Mijn contactblokje heeft trouwens ook een witte onderkant, die niet over de stekker heen gaat. Ik zal er vanavond eens een fotootje van maken.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 13-12-2005 at 15:55. |
#11
|
||||
|
||||
Zo te horen een klusje voor in Millshot. Nu maar wachten tot Stijn weer terug is van het strand. Bedankt voor de info zover!
__________________
I love airride. |
#12
|
||||
|
||||
je kunt het iig proberen contacblokje was niet zo duur is bij mij ook al eens vervangen en streept een hoop opties weg.
|
#13
|
||||
|
||||
Strand is heeeeerlijk
__________________
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
ook eens iemand gehad geen licht meer had zelf alle draden afgeknipt [parkeerlicht]kwam toen bij mij contactslot vervangen probleem opgelost
|
#15
|
||||
|
||||
Of je stopt de stekker erin
In de stuurkolom was de stekker er dus half uit. Snelle en kostenloze fix dus. Maar iedereen weer bedankt voor het meedenken!
__________________
I love airride. |
#16
|
||||
|
||||
En daarvoor ben je naar Molenshit gereden?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#17
|
||||
|
||||
Nee Stijn had even geen tijd. Dus zelf maar ff de boel open gehaald. Maar er is nog genoeg te doen waar ik wel voor naar Millshot moet.
__________________
I love airride. |
#18
|
||||
|
||||
wat is er mis met molenschot? de schuurtjes zijn er tenminste niet duur
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Wat heet niet duur, blijft relatief. Laten we zeggen het is te betalen. |