|
|||
|
|||
sleutel bij laten maken???
hallo,
heb een nieuw(tweedehands) sloten setje gekocht . maar er zit maar 1 sleutel bij. Kan ik er zo een nieuwe sleutel bij laten maken? hoe zit dat? ik heb geen flauw idee..... grtjes mark |
|
||||
|
||||
hangt er van af voor wat voor auto het is, of beter gezegd wat voor sleutel. als het voor een "oude" wagen is mag het geen probleem zijn, dan kan je bij eender welke slotenmaker een sleutel laten slijpen. als het gecodeerde sleutels zijn, zoals inde nieuwere modellen het geval is, dan kan het bij mijn weten alleen bij de dealer
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi Last edited by vw golf 1979 : 13-12-2005 at 19:10. |
|
||||
|
||||
Je kunt ook bij de dealer bestellen aan d ehand van de code. Dan weet je zeker dat de sleutel goed is, ipv een kopie van een versleten sleutel te maken.
Jens
|
|||
|
|||
oke duidelijk,
thanks tis voor een mk1 dus lijkt me geen probleem. grt |
|
||||
|
||||
idd gewoon bij laten maken bij sleutelboer. heb ik ook al aantal keer gedaan, no prob.
|
||||
|
||||
"originele" sleutels kun je hier bestellen
http://stores.ebay.nl/VOLKSWAGEN-KE...sQ3amesstQQtZkm En even bij de sleutelboer pas laten maken...... |
|
|||
|
|||
Als je je sleutel bij de sleutelboer laat namaken zou ik hem zeker even op je contactslot proberen. Want ik heb al eens gehad dat de sleutel wel op mijn deur werkte, maar niet in het contactslot. Bij een deurslot komt het blijkbaar niet zo nauw.
|
|
||||
|
||||
Quote:
je moet ze dan toch nog altijd laten "snijden"? |
|
||||
|
||||
Quote:
had ik ook, alleen werkte bij mij het deurslot maar half, en in het contactslot weer wel goed, kan dus ook nog verschilo in zitten |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Slot cq sleutelcode. Als je een portierslot uit elkaar haalt (en dat is niet zo moeilijk), staat er een code in. Mogelijk staat deze code ook op de sleutel die je er nog wel bij hebt.
Je krijgt aan de hand van de code een exacte sleutel, in plaats van een kopie van een half versleten sleutel. Deursloten verslijten vaak. Niet de palletjes van de cilinder, maar de bus waarin deze cilinder draait. Daarom kun je een VW vaak zelfs met een theelepeltje open krijgen. Ligt hem niet aan het slot, maar aan de handle. (mijn kennis is van Kever, T2 en T3, maar ik denk dat dit bij de oudere waterkokers hetzelfde is) Jens
|
|||
|
|||
Goeie tips jongens...
maar wat te doen met versleten sloten??? complete nieuwe set kopen?? heb nu een set van een cabrio op het oog dus... m |