#1
|
||||
|
||||
Expansievatdop vraag
Mijn expansievatdop met nummer 171 121 321 B heeft aan de binnenkant een koper ding en een rubberen ring . Hij dicht niet goed af .
Komt dat door het koperen ding in het midden die opengaat boven een bepaalde druk ? Of is die overleden ? Een "gewone" dop: bestaat die ? Of heeft hij altijd een ontsnappings ding nodig voor als de druk te hoog wordt ? |
#2
|
||||
|
||||
Hij heeft altijd een drukdop nodig,want anders klappen de slangen uit elkaar als de druk te hoog word.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#3
|
||||
|
||||
Veel druk komt er niet op het systeem, er zit zoveel meter rubber slang aan dat vrijwel alle expansie opgevangen wordt.
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
171 121 321 B is ondertussen vervallen, en vervangen door ' zelfde nummer ' D
En die is ook al weer vervallen en vervangen door: 443 121 321 (zonder volg letter) Gekke is: Voor 'auto met geintegreerd expansievat' was er vroegah een aparte dop: andere openingsdruk, dan voor 'auto's met apart expansievat'. Met een grootsche aankondiging daarvan in 1 van de werkplaatshandboeken die ik op de plee graag: Vooral niet verwisselen: Hel en verdoemenis voor wie dat ook maar in z'n hoofd zou halen.... Hede ten dage zijn alle doppen dus gewoon weer allemaal 't zelfde
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Was ook mijn gedachte .. maar bij nokkie vol en warmer .. ik weet het niet Probleem is nu dat die het eruit gooit en dan op de uitlaat lekt en dat stinkt Plus dat wat eruit gaat niet meer inzit : lucht in de slangen |