|
|||
|
|||
aanschaf polo 2f '94, zwakke plekken?
hallo allemaal,
ik ga zaterdag kijken bij een polo uit 94 met 120.000km's ik zou heel graag willen weten wat de 'zwakke plekken' zijn van deze auto, en hoe je dus kan 'keuren' of het een nette redelijke auto is of dat ie veel mankementen heeft??? ik ben echt een beginner wat betreft een auto kopen dus iedere tip is welkom!! voor wat ik zoal gevonden heb ; rond de accu bak schijnt snel te roesten onder de raam rubbers blijft vaak water staan (en dus roesten) bij het reserve wiel wil het nog wel is gaan roesten maar wat zijn nu andere dingen waar ik nog naar kan kijken als ik bij de auto ga kijken? en wat is slim om tijdens de test rit te checken/proberen??? Alvast Ontzettend bedankt!!! mvg, Stefan |
|
||||
|
||||
check de koude start: 2f = mono dan wel multipoint injectie.
Op contact zetten, luisteren of de benzine pomp even draait (hangt onder de kofferbak van de auto, maar je hoort m binnen) , starten (koud!) zonder gas pedaal aan te raken, moet soepel aanslaan en na een paar seconden stabiel zijn. Accu-wak, vulhals van benzinetank, kriksteunen rondom..
|
|
|||
|
|||
okee, bedankt voor de tips!
de benzine pomp, maakt een zoemend geluid? |
|
||||
|
||||
zoemmmmmmmm ja. en daarna stilte (systeem op druk).
Algemeen: Haal t luchtfilter eens los; recentelijk vervangen, of uit het stenen tijdperk?
|
|
||||
|
||||
algemeen, trek de kap eens los en kijk eens onder de paravaan, vol blad en meuk, waarschijnlijk niet al te best onderhouden.
voel voor het starten even aan het carter of het blok koud of warm is, om zeker te weten dat je een koude start maakt.
|
|||
|
|||
Quote:
prachtige uitleg thnx luchtfilter is een goed plan inderdaad! zal is zien hoe of wat Quote:
waar vind ik de paravaan ? het is de auto van een familie lid dus trucjes kwa warm laten draaien voor af zal wel niet het geval zijn k zal toch voor de zekerheid even voelen (kleine moeite) Last edited by Dakana : 09-12-2005 at 13:48. |
|
||||
|
||||
de parafan is de bak onder het raam, waar de accu in staat, deze is deels afgedekt met een plastic afscherming.
hij zit dus onder het rooster in de motorkap, als je de kap open hebt net voor het raam!