|
||||
|
||||
carb's het hoe en wat
hoi,
ik zie vaak de projecten waar motorfietscarbs op een VW motor worden gebouwd enzo. maar nu vroeg ik me wat dingen af: wat gebeurt er met de originele computer? die hoeft de injectie niet meer te regelen, maar de rest van de sensoren en brandstofpomp aansturing nog wel? bedoel raakt ie niet overstuur als ie bepaalde signalen mist? werkt de MFA functie nog wel??? wie kan me wat info geven?
|
|||
|
|||
Quote:
De computer kun je geheel verwijderen, brandstofpomp moet je ook aanpassen: benzinedruk is anders veelste hoog voor de carbs. De rest van de sensoren die nog wel nodig zijn voor uitlezing op het dashboard (koelwatertemperatuur, oliedrukschakelaars) gaan niet via de computer, kunnen dus gewoon blijven zitten. Quote:
MFA zat origineel nooit in een Polo 1 t/m 2F, maar mocht je het ingebouwd hebben dan blijft dit gewoon werken, krijgt meetsignalen rechtstreeks van de sensoren, niet via computer.
|
||||
|
||||
Quote:
ok duidelijk, ik ben van plan om MFA te gaan inbouwen en begreep van een kennis dat dat via de computer werkte normaal gesproken, ook wist ik niet zeker of de klokkies in het dash via de computer lopen. maar kun je wat meer info geven over de benzinepomp? wat moet ermee gebeuren? hoe weet je welke druk er op de leiding moet komen te staan? is dat afhankelijk van het type carbs en het motorblok?
|
||||
|
||||
meestal installeer je toch een speciale (motorfiets) benzinepomp als je bijvoorbeeld CBR carbs erin hebt liggen??? dus die heeft dan meteen de juiste druk etc
weet er ook niet veel vanaf maar dacht dat het zo zat hey lexo: plannen ????
|
|||
|
|||
Quote:
werkt volgens mij ook gedeeltelijk via de computer
|
||||
|
||||
Quote:
plannen genoeg tijsje, eerst 's kijken wat er allemaal nodig is wat alles gaat kosten, het ook nog ene turbo liggen, en via mijn werk kan ik wat stukjes metaal handig op maat laten snijden.. @steven: ja dat had ik dus ook begrepen vandaar dat ik het naar voren haalde!
|
||||
|
||||
dus je wilt net zoiets als bij mij onder de kap ?
alleen ik draai 8000rpm voordat ik schakel .
|
||||
|
||||
ja ik zit eraan te denken serge, maar als niemand kan of wil me meer info geven ofzo..
ik wil dus beginnen met een nz blok met carbs, 3f stok erin (goedkoper dan een schrick) maar wat doe ik met de benzinedruk? computer?
|
||||
|
||||
computer met een grote boog...het .....in
van een carb blok een ontsteking met module halen, is dat ook weer opgelost. benzinedrukregelaar en een el. pompje erop en dan alles maar aansluiten.
|
||||
|
||||
Quote:
Welk deel dan?
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
|||
|
|||
Quote:
http://home.wanadoo.nl/jfeimers/html/mfa/mfa_02.html
|
||||
|
||||
Quote:
instelbare benzinedrukregelaar kopen 45E ex btw bij Kroonenburg