|
||||
|
||||
koelvloeistof aflaten ?
hoe kan ik dat t makkelijkst doen ?
en wat moet ik er dan indoen want nu zit er gewoon water in omdat ik een klein lekje had maar t begint weer te vriezen he |
|
||||
|
||||
onderste slang van de radiateur los maken, lijkt me nog steeds de beste
ff leeg laten lopen (pak uhm beet liter of 3??) dan weer vast zetten die slang en reservoir vullen met koelvloeistof (kant en klaar spul, in kannen van 5 liter) als reservoir vol is, dop eraf laten en de auto starten, daarna zal het pijl in je reservoirt zakken waardoor je bij moet vullen, af en toe gas geven totdat hij netjes bij het maximum bljift staan. dop op reservoir en hup de winter in
|
|||
|
|||
ik ken ook geen andere manier als onderste slang eraf halen
zet de kachel wel ff open dan komt er meer vloeistof uit. |
|
|||
|
|||
Draai ook even het ontluchtigsdopje los (onder de regenwaterafdekking bij de ruitenwissers), dan komt er nog meer uit
Deze ook open laten bij het vullen en tijdens het warmdraaien, wanneer er dan alleen nog vloeistof uit komt stromen dan weer dicht draaien (=ontluchten).
|
||||
|
||||
ok bedankt
|
|
||||
|
||||
weer iets bijgeleerd wist niet hoe je het systeem moest ontluchten
|
||||
|
||||
wanneer moet t reservoir van t koelvloeistof op max staan ? bij warme of koude motor ?
|
|
||||
|
||||
ik vul hem af tot 3/4 reservoir ,dan dop er op ,wat teveel is kotst ie vanzelf uit
|
||||
|
||||
op welke temp. moet die ventilator aanslaan de mijne slaat pas aan als ie over t streepje van de 100° komt bij mijn vorige al op 90°
|
|
||||
|
||||
Investeer eens in een
of een of een Staat alles in
|
||||
|
||||
waar kan je die halen ?
|
|
||||
|
||||
toch jammer dat die vraagbaak er niet is voor een polo 2f..
en die duitse, waar haal je die? ben ook wel benieuwd, heb nu wel al een haynes..
|
||||
|
||||
op ebay.de staan er duizenden van die "jetzt helfe ich mir selbst".
kom er elke dag wel tig tegen op ebay, of ze ook van de 2f zijn weet ik niet, nooit op gelet, maar vast wel
|
|||
|
|||
Die 2e "Band 119" behandelt de Polo 2 en 2f. Staat echt heel veel in, je moet alleen geen problemen met Duits hebben.
|
||||
|
||||
soms als ik s avonds mijn auto stil zet staat mijn koelvloeistof op max en smorgens op min zonder dat ik een plasje onder mijn auto vind hoe kan dat ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
koelvloeistof zet uit bij warm worden