#1
|
||||
|
||||
help!!16v die niet wil starten
ik heb het volgende probleem.
startmotor draaid,brandstofpomp injecteert.bougies vonken.maar de motor slaat niet aan. inmiddels geprobeerd andere bobine andere startmotor andere bougies zit nieuwe rotor verdelerkap op injectoren krijgen bezine accu vervangen alles levert verder genoeg stroom halgever ontsteking vervangen. blokje contactslot vervangen. als we hem aanslepen/duwen loopt ie binnen 4 meter wie weet wat het probleem is,heeft enige suggesties waar we moeten kijken |
#2
|
|||
|
|||
Loopt ie goed na aanduwen/slepen? Het klinkt wel erg raar.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
spanningsval over de computer met starten denk ik.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
|||
|
|||
Over de ontstekingscomputer bedoel je? Dat zou kunnen. De andere computer moet niet uitmaken, als die er al zit....want een 16v met KE-jetronic kan bij computerstoringen ook alleen mechanisch lopen alla K-jetronic.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
probeer eens je je auto in de versneling te zetten voet goed op derem en dan starten even vast houden daarna auto in de vrij zetten en dan gewoon starten als hij dan niet start moet je een nieuwe accu proberen heb dit vaker gehoord
|
#6
|
|||
|
|||
maar hij heeft al een andere accu. Is die wel goed opgeladen trouwens?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Je ontsteking gaat altijd via een computer... heb zelf het probleem ook gehad.. hij had wel vonk maar sloeg gewoon niet aan tijdens starten. Ron21 is toen langs gekomen en constateerde een spanningsval naar 6V
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
en wat was de oplossing ? ben heel benieuwd
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik bedoel alleen dat een PL twee computers heeft, waarvan de computer aan de bestuurderskant niet de oorzaak kan zijn. De ontstekingscomputer aan de andere kant echter wel. Ik probeerde alleen te voorkomen dat de verkeerde computer verwisseld zou worden. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoelde
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#10
|
||||
|
||||
Bij mij zat het probleem in de electronische ontstekingsmodule. Iets waar je niet snel naar zoekt.
__________________
www.dub05.com |
#11
|
|||
|
|||
zit waarschijnlijk inderdaad in de computer [spaningsval] loop ook even de kabelboom en stekker verbindingen na ontsteking iets vroeger zetten?????
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
op die fiets Ron heeft het bij mij heel mooi opgelost.. 1 stuurdraad was een geschakelde 12V via een relais... deze is nu voorzien van een constante voeding.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |