#1
|
||||
|
||||
Remdrukregelaar en hoofdremcilinder GTi gelijk aan scirocco16v?
Wie kan me deze vraag beantwoorden?
Ik heb de complete remmerij van een scirocco 16v hier liggen, alleen niet de hoofdremcilinder. Als ik het spul over ga bouwen, kan ik dan de huidige hoofdremcilinder van mijn gti houden? En moet ik ook de remdrukregelaar bij de achteras vervangen?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#2
|
||||
|
||||
Heb op mijn eigen Gti ook Scirocco 16v opzitten en achterop 38 mm 16 v klauwen, voor de rest alles orgineel Golf 1 Gti remt zeer goed.
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb eventueel nog een 16V hoofdremcilinder voor je liggen mocht je het nodig hebben....
|
#4
|
||||
|
||||
Prima Einzer, dan weet ik genoeg!
@Arnus: Bedankt voor het aanbod, maar ik ga het dan eerst gewoon zo proberen!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#5
|
||||
|
||||
Op het andere forum lees ik net dit stukje:
Gaat ook over 16v remmerij monteren: Idd, Je hebt alles nodig wat er van een 16v tegen de achteras zit geschroefd, dus de beschermer, de as waar de lagers op draaien, de schijf en de klauw. Dan moet je de handremkabels van een scirocco hebben en een paar nieuwe remleidingen vanf de klauw tot de verbinding op de achterbrug (cm of 25). Die moet je wel nog zelf buigen. Dan komt het belangrijkste: onder je hoofdremcilinder zit tussen de elk van de twee leidingen die naar achter lopen twee dikke "bussen". Die moet je er tussenuit halen, uit elkaar draaien en dan alles wat erin zit eruit slopen. Dan het onderste gedeelte van de bus weer terug op de remleiding, remsap erin gieten (anders duurt het ontluchten zo lang) , de bovenkant er weer op en de remleiding er weer op terug schroeven. Let op; die bussen zitten wel zo ontzettend vast en je kunt er slecht bij. Tis een werk maar dan heb je ook wat. Let wel op dat je nog wat moet experimenteren met verschillende blokken en of schijven omdat je achterkant geneigd is uit te breken als je hard in de ankers gaat. Misschien dat als je aan de voorkant G60 remmen monteerd dat het euvel weg is. Er is mee te rijden maar je moet er goed rekening mee houden! Wat is de functie van deze bussen? En waarom zou ik ze leeg moeten halen? Ik dacht dat het gewoon een soort verbindingsstuk was tussen 2 leidingen...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb het een hele poos uitgesteld, maar deze week gaan de scirocco 16v remmen er definitief onder. Ik monteer ze op het bestaande gti-remsysteem.
Heb alleen nog een aantal vragen: - Wat is er nou precies waar van het bovenstaande stukje wat ik van vwforum heb afgeplukt? Wat is het nut van het leeghalen van die bussen? - Wat moet ik doen met de voorspanning van de remkrachtregelaar van de achteras? Is dit afstellen dmv trial & error of is er een foefje bij? - Wat moet ik doen wil ik overstappen op een remcilinder van een rocco 16v?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#7
|
|||
|
|||
Die "bussen" zijn de remkrachtbegrenzers voor de achteras. Voor zover ik weet is daarmee de maximale druk op de achterremmen begrensd.
Als je ze weghaalt of onklaar maakt dan moet je wel een remkrachtregelaar monteren die verbonden is met de achteras. Anders heb je kans dat de achterremmen gaan blokkeren in bepaalde omstandigheden. Deze regelaar moet ook afgesteld worden maar dat staat wel in een vraagbaak beschreven.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
|||
|
|||
Wat is de functie van deze bussen? En waarom zou ik ze leeg moeten halen? Ik dacht dat het gewoon een soort verbindingsstuk was tussen 2 leidingen...[/QUOTE]
de funktie is dat je remkracht verdeelt wordt in voor70% en achter 30% anders met het stevig remmen [nood stop] komt de achterkant de voorkant voorbij!!!!!!!! dus gewoon laten zitten |
#9
|
||||
|
||||
Oke, bussen niet aankomen dus!
En hoe zit t precies als ik later toch een remcilinder van een scirocco 16v wil monteren? Kan ik deze gewoon plaatsen, of komt er meer bij kijken? Ik lees nl. ook verhalen dat er al een remdrukregelaar voor de achterkant bij ingebouwd is en dat je dan de remdrukregelaar aan de achteras weg kan laten.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#10
|
|||
|
|||
wat bij de achteras zit is de lastafhankelijke remkrachtregelaar [die zorgt er voor bij belading in de kofferbak of trekhaak]
dat op de achterwiellen de juiste druk komt weet niet of de rembekrachtiger het zelfde is ols bij een golf van een golf is de hoofdremcilinder allemaal gelijk 1.3 tot 1.8 16v |
#11
|
||||
|
||||
Die twee bussen die jij bedoeld zijn drukafhankelijke remkrachtregelaars, deze zou ik dus (zeker op een lichte type 1...) zonder aanpassingen monteren in de remleidingen welke naar achter gaan.
Door gebruik te maken van deze twee remkrachtregelaars vervalt die ene welke origineel gemonteerd zit op de achteras van de Golf. Verder zou ik wanneer je gebruik maakt vd scirocco 16V hoofdremcilinder de 9" grote rembekrachtiger monteren. suc6 |
#12
|
||||
|
||||
@G60Ray: De rembekrachtiger heb ik al en de cilinders kan ik dus zo omwisselen. Prima, weet ik genoeg!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Yep, suc6 |