Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-11-2005, 17:49
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default afstelling G40

nu de dagen wat kouder worden en bij vertrek van mijn werk ik meteen 9 stoplichten tegen heb, loopt mijn motor stationaire 900 toeren. alleen als mijn motor nog koud is, wil hij soms bijna stilvallen. ook als ik in de 1 weg wil rijden, moet ik eerst wat extra gas geven, anders valt de motor uit. nu wil ik dit verhelpen, door te zorgen voor iets rijkere afstelling. moet ik dan bij de blauwe blokje zijn, met zo'n witte plastice afstelknop? of is het misschien iets anders. tis niet de automatische choke die werkt gewoon. maar als de choke uitgaat, dan begint het probleem, totdat motor op bedrijfstemperatuur is.

grtz geert.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #2  
Old 03-11-2005, 09:21
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

vaciuum wellicht? en ik zou niet aan die luchtmassameter draaien als je er geen verstand van hebt of de apperatuur ervoor hebt want dan gaat die of te rijk of te arm draaien en dat is niet zxo verstandig..
heb je alle vaciuum slangetjes al nagekeken?

richard
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2005, 09:57
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

@Richard: idd niet zomaar gaan stellen, maar storing zoeken.
Behalve dat de 2F G40 geen luchtmassameter heeft.

@Geert: had je die blauwe temperatuursensor al eens vervangen? Kost niet veel, en wil wel eens de oorzaak zijn.
Maak ook eens de luchtvolume-sensor schoon, die zit in de intercoolerbuis vlak voor de gasklep (thv hoofdremcylinder).
En alle slijtage onderdelen controleren, evt. storingscodes uit laten lezen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2005, 17:47
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

nee heb nog niks vervangen. binnenkort wel ff beurt doen. olie, oliefilter, benzine filter, bougies vervangen, luchtfilter schoonmaken cq vervangen. mocht daarna niet opgelost zijn ga ik met je info aan de slag. alvast bedankt.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2005, 11:43
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

mm vergissing in de war met polo2 bedoelde dus die volume sensor..
Reply With Quote
  #6  
Old 06-11-2005, 12:25
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

die sensor op die buis die de luchstroom meet zou ik ook eens nakijken ja.
Maar eerst maar eens een grote beurt met alle filters nieuw.
Dat kan al een hoop schelen.

arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum