#1
|
|||
|
|||
KR16v in mk3?
hoi,
Ik ben hier nieuw op het forum, zal me ff kort voorstellen, Ik ben henk hamstra en woon in friesland, ik rij een MK3 met een 1.4 motor er in Dat ben ik op mijn golfie Oke de vraag, Ik heb dus een 1.4 en wil graag wat snellers in mijn auto dus d8 aan een KR blok, iemand ervaring hiermee? met een: KR MOTOR KR BAK KRKABELBOOM KRAANDRIJFASSEN MOTORSTEUN ben ik er dan al? of komt er veel meer bij kijken BVD Henk46 |
#2
|
||||
|
||||
Welkom Henk,
Ff een vraagje: Ben jij zo zwaar of hangt die Mk3 echt vreselijk met z'n bek op het asfalt (cq. zandlaan) ????? En over de inbouw van een KR.......daar kan ik je zo 1,2,3 niet mee verder helpen, maar er zijn wel wat handigerds hier die dat wel kunnen !!! Is een 20VT misschien een idee ??? Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
de weg loopt ook iets rond... maar laag is hij zeker en over die vraag van die moter kan ik je helaas niets over zeggen....
|
#4
|
||||
|
||||
waarom een kr en geen abf.[2.0 16v].je gaat nu een oudere type motor inbouwen in een jongere auto.. terwijl je een schade type 3 gti kan kopen en alles overzetten.. maar het zal wel met de financien te maken hebben.. motorsteun komt volgens mij niet overeen.. en naast de gehele motorombouw zul je ook aan je remmerij moeten denken want een 1.4 is er niet op berekend..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
|||
|
|||
ten eerste de auto is rondom 60MM verlaagd.
En waarom een KR? idd zat eerst te denken aan G60 maar aangezien ik nog op school zit word dat een gebed zonder einde, als je het treft heb je een COMPLETE KR voor 500 euro met bak en al? Dus vandaar de keuze van de KR Maar met die remmerij vind ik wat bullshit want als ik met mijn 1.4 170 rij of met een KR, moet even hard remmen, ben niet een harde rijder gaat mij meer om de acceleratie tot 150 en dat haalt mijn 1.4 ook wel maar valt te doen? en heeft iemand ervaring? Last edited by Henk46 : 13-10-2005 at 15:06. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
snelle optrekken vraagt om snelle remvertraging! |
#7
|
||||
|
||||
Remmen zouden mijn eerste zorg zijn.. liever een wat minder optrekkende auto, dan een auto die wat minder remt..
Van langzaam optrekken is zelden iemand gestorven..
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#8
|
|||
|
|||
oke dan neem ik de remmen ook mee
Maar deze vraag gaat over het motorische gedeelte hoe het past en of het te doen is |
#9
|
||||
|
||||
Tuurlijk is het te doen, maar hangt er maar net vanaf hoe handig je bent, of hoeveel geld je hebt te besteden, ga ervanuit als je ALLES zelf doet en je het blok koopt zoals je zelf zegt voor 500 euro (wat ik betwijfel voor een compleet blok met kabelboom en alles en die fris is) nog 500 erbij en dan zit ie erin.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
weer een lekker breezer taaltje.. maar wat heeft verlaging te maken met een inbouw en veiligheid? maar het is goed te doen hoor die inbouw maar t is maar net hoe handig ben je.. kun je lassen? zelf motorsteunen maken? electrische gedeelte vraagt veel tijd.. en aangezien je student bent wil je alles in een weekend klaar hebben of nie.. en remmerij is dus wel een heeeel belangrijk punt.. standaard 1.4 golf 3 remmen zijn zwaar onderbemeten.. en als advies je aangeboden word reageer je dan altijd zo vijandig?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
|||
|
|||
ten eerste ik ben geen breezer figuur
ten tweede ik reageer niet vijandig maar geef mijn mening erover :p En ik hoef em er niet in een weekend in want laat em schorsen ik moet namelijk nog meer puntjes aanpakken, dus tijd neem ik er wel voor, ben zelf niet zo handig maar heb wel paar vrienden die daar wel goed inzijn. Dus is wel te doen, nu nog even goed spul zien te vinden |
#12
|
|||
|
|||
2.0 GTI 16V blok (type ABF) misschien? standaard 150 pk, gechipt ruim 160 pk. Ik heb dat blok ook, alleen lag ie er al in :P
En dat is een golf 3 blok. Misschien dat dat wel kan? ik heb verder geen idee |
#13
|
||||
|
||||
Herb lees de tweede post..van mij..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
|||
|
|||
Geduld uitoefenen, ondertussen sparen en marktplaats in de gaten houden voor een mk3 gti blok (of een VR6? maar da's zo lastig met de rdw).
Ik vermoed dat je de waarde van je auto redelijk omlaag haalt als je er een veel oudere motor inhangt, afgezien van 't feit dat het netjes gedaan is of niet. Is natuurlijk niet prettig om bij een advertentie te moeten zetten dat je auto uit 1994 (?) is en de motor uit '87.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
hahah oeps nie gezien |
#16
|
||||
|
||||
kr past gewoon in mk3. er is enkel 1 steun die je moet aanpassen. ik d8 de voorste.
|
#17
|
||||
|
||||
trouwens kr motor koop je echtwel voor 5oo euro. anders ff in duitsland kijken hiervoor.
denk er wel aan dat je die auto nieuw moet laten keuren bij rdw! kost ook geld! |
#18
|
||||
|
||||
Je kunt ook je auto verkopen en een frisse mk3 16v of 8v kopen. Hierin is alles al aangepast en kun je zo wegrijden ;-)
|
#19
|
|||
|
|||
die keuring die er net genoemd word, is dat verplicht? wanneer controleren ze dat dan
|
#20
|
||||
|
||||
Officieel is zo'n keuring wel verplicht aangezien je motorvermogen met meer dan 20% gaat toenemen. Bij de APK zullen ze niet moeilijk doen. Wanneer je echter een ongeluk veroorzaakt kan de verzekering/politie gaan knellen.
Er zijn dus meerdere dingen die je allemaal moet afwegen voordat je aan een "goedkope" motorombouw gaat beginnen. |