Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2005, 14:20
Henk46 Henk46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default KR16v in mk3?

hoi,

Ik ben hier nieuw op het forum, zal me ff kort voorstellen,
Ik ben henk hamstra en woon in friesland, ik rij een MK3 met een 1.4 motor er in


Dat ben ik op mijn golfie

Oke de vraag,

Ik heb dus een 1.4 en wil graag wat snellers in mijn auto dus d8 aan een KR blok, iemand ervaring hiermee?

met een:
KR MOTOR
KR BAK
KRKABELBOOM
KRAANDRIJFASSEN
MOTORSTEUN

ben ik er dan al? of komt er veel meer bij kijken

BVD Henk46
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2005, 14:34
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Welkom Henk,

Ff een vraagje: Ben jij zo zwaar of hangt die Mk3 echt vreselijk met z'n bek op het asfalt (cq. zandlaan) ?????

En over de inbouw van een KR.......daar kan ik je zo 1,2,3 niet mee verder helpen, maar er zijn wel wat handigerds hier die dat wel kunnen !!! Is een 20VT misschien een idee ???


Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #3  
Old 13-10-2005, 14:36
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

de weg loopt ook iets rond... maar laag is hij zeker en over die vraag van die moter kan ik je helaas niets over zeggen....
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #4  
Old 13-10-2005, 14:40
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

waarom een kr en geen abf.[2.0 16v].je gaat nu een oudere type motor inbouwen in een jongere auto.. terwijl je een schade type 3 gti kan kopen en alles overzetten.. maar het zal wel met de financien te maken hebben.. motorsteun komt volgens mij niet overeen.. en naast de gehele motorombouw zul je ook aan je remmerij moeten denken want een 1.4 is er niet op berekend..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 13-10-2005, 14:59
Henk46 Henk46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default

ten eerste de auto is rondom 60MM verlaagd.

En waarom een KR? idd zat eerst te denken aan G60 maar aangezien ik nog op school zit word dat een gebed zonder einde, als je het treft heb je een COMPLETE KR voor 500 euro met bak en al?
Dus vandaar de keuze van de KR
Maar met die remmerij vind ik wat bullshit want als ik met mijn 1.4 170 rij of met een KR, moet even hard remmen, ben niet een harde rijder gaat mij meer om de acceleratie tot 150 en dat haalt mijn 1.4 ook wel

maar valt te doen? en heeft iemand ervaring?

Last edited by Henk46 : 13-10-2005 at 15:06.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-10-2005, 15:13
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Henk46
ten eerste de auto is rondom 60MM verlaagd.

En waarom een KR? idd zat eerst te denken aan G60 maar aangezien ik nog op school zit word dat een gebed zonder einde, als je het treft heb je een COMPLETE KR voor 500 euro met bak en al?
Dus vandaar de keuze van de KR
Maar met die remmerij vind ik wat bullshit want als ik met mijn 1.4 170 rij of met een KR, moet even hard remmen, ben niet een harde rijder gaat mij meer om de acceleratie tot 150 en dat haalt mijn 1.4 ook wel

maar valt te doen? en heeft iemand ervaring?


snelle optrekken vraagt om snelle remvertraging!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2005, 15:28
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Remmen zouden mijn eerste zorg zijn.. liever een wat minder optrekkende auto, dan een auto die wat minder remt..

Van langzaam optrekken is zelden iemand gestorven..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2005, 15:30
Henk46 Henk46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default

oke dan neem ik de remmen ook mee

Maar deze vraag gaat over het motorische gedeelte hoe het past en of het te doen is
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2005, 15:34
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Tuurlijk is het te doen, maar hangt er maar net vanaf hoe handig je bent, of hoeveel geld je hebt te besteden, ga ervanuit als je ALLES zelf doet en je het blok koopt zoals je zelf zegt voor 500 euro (wat ik betwijfel voor een compleet blok met kabelboom en alles en die fris is) nog 500 erbij en dan zit ie erin.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2005, 15:59
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Henk46
ten eerste de auto is rondom 60MM verlaagd.

En waarom een KR? idd zat eerst te denken aan G60 maar aangezien ik nog op school zit word dat een gebed zonder einde, als je het treft heb je een COMPLETE KR voor 500 euro met bak en al?
Dus vandaar de keuze van de KR
Maar met die remmerij vind ik wat bullshit want als ik met mijn 1.4 170 rij of met een KR, moet even hard remmen, ben niet een harde rijder gaat mij meer om de acceleratie tot 150 en dat haalt mijn 1.4 ook wel

maar valt te doen? en heeft iemand ervaring?


weer een lekker breezer taaltje..
maar wat heeft verlaging te maken met een inbouw en veiligheid?
maar het is goed te doen hoor die inbouw maar t is maar net hoe handig ben je.. kun je lassen? zelf motorsteunen maken? electrische gedeelte vraagt veel tijd.. en aangezien je student bent wil je alles in een weekend klaar hebben of nie..

en remmerij is dus wel een heeeel belangrijk punt.. standaard 1.4 golf 3 remmen zijn zwaar onderbemeten..

en als advies je aangeboden word reageer je dan altijd zo vijandig?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2005, 16:29
Henk46 Henk46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default

ten eerste ik ben geen breezer figuur
ten tweede ik reageer niet vijandig maar geef mijn mening erover :p

En ik hoef em er niet in een weekend in want laat em schorsen ik moet namelijk nog meer puntjes aanpakken, dus tijd neem ik er wel voor, ben zelf niet zo handig maar heb wel paar vrienden die daar wel goed inzijn.
Dus is wel te doen, nu nog even goed spul zien te vinden
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2005, 17:32
HerB HerB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 20
Default

2.0 GTI 16V blok (type ABF) misschien? standaard 150 pk, gechipt ruim 160 pk. Ik heb dat blok ook, alleen lag ie er al in :P

En dat is een golf 3 blok. Misschien dat dat wel kan? ik heb verder geen idee
Reply With Quote
  #13  
Old 13-10-2005, 17:36
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Herb lees de tweede post..van mij..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #14  
Old 13-10-2005, 18:48
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Geduld uitoefenen, ondertussen sparen en marktplaats in de gaten houden voor een mk3 gti blok (of een VR6? maar da's zo lastig met de rdw).

Ik vermoed dat je de waarde van je auto redelijk omlaag haalt als je er een veel oudere motor inhangt, afgezien van 't feit dat het netjes gedaan is of niet. Is natuurlijk niet prettig om bij een advertentie te moeten zetten dat je auto uit 1994 (?) is en de motor uit '87.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #15  
Old 14-10-2005, 07:32
HerB HerB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 20
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Herb lees de tweede post..van mij..


hahah oeps nie gezien
Reply With Quote
  #16  
Old 31-10-2005, 23:36
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

kr past gewoon in mk3. er is enkel 1 steun die je moet aanpassen. ik d8 de voorste.
Reply With Quote
  #17  
Old 31-10-2005, 23:37
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

trouwens kr motor koop je echtwel voor 5oo euro. anders ff in duitsland kijken hiervoor.
denk er wel aan dat je die auto nieuw moet laten keuren bij rdw! kost ook geld!
Reply With Quote
  #18  
Old 01-11-2005, 00:06
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

Je kunt ook je auto verkopen en een frisse mk3 16v of 8v kopen. Hierin is alles al aangepast en kun je zo wegrijden ;-)
Reply With Quote
  #19  
Old 01-11-2005, 15:48
Henk46 Henk46 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default

die keuring die er net genoemd word, is dat verplicht? wanneer controleren ze dat dan
Reply With Quote
  #20  
Old 01-11-2005, 19:56
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

Officieel is zo'n keuring wel verplicht aangezien je motorvermogen met meer dan 20% gaat toenemen. Bij de APK zullen ze niet moeilijk doen. Wanneer je echter een ongeluk veroorzaakt kan de verzekering/politie gaan knellen.

Er zijn dus meerdere dingen die je allemaal moet afwegen voordat je aan een "goedkope" motorombouw gaat beginnen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum