Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-10-2005, 15:33
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default aau eruit, 3f erin!

hier weer een topic van mij, jullie zullen wel gek van me worden..

mijn polo'tje moet iets krachtiger worden, de huidige 45 pk zijn leuk in de stad, maar op de snelweg ben je gewoon nergens..

om te beginnen komer er g40 remklauwen op om de remkracht beetje te verhogen die haal ik morgen op, het monteren van deze lijkt me goed te doen.

dan ga ik donderdag weer op pad voor een 3f blok uit een polo GT, 75 pk als ik me niet vergis.
ik koop dan de complete motor zelf, de kabelboom, computer, bobine, luchtmassameter, luchtfilterhuis en de dynamo.

moet ik nu ook een andere benzinepomp zoeken? of kan de mijne dat wel aan? nog meer dingen die nodig zijn? hints/tips??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2005, 15:56
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

pomp komt wel redelijk overeen. 3f een AAU zijn allebei injectie met drukregelaar op de injector/injectie-rail..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2005, 17:37
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Neem je geen andere versnellingsbak? Of zijn ze hetzelfde van bijde blokken?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2005, 17:45
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

als het goed is zit de bak van de GT er nog bij, das een 5bak, heb nu een 4bak..

heb ook wel eens gehoord dat de 5bak van een polo coupe diesel hetzelfde zou zijn als mijn 4 bak maar dan met een 5de versnelling erbij, maar dat kan niemand me met zekerheid zeggen.

nu maakt mijn motor teveel toeren op de snelweg naar mijn zin..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #5  
Old 31-10-2005, 19:31
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
als het goed is zit de bak van de GT er nog bij, das een 5bak, heb nu een 4bak..

heb ook wel eens gehoord dat de 5bak van een polo coupe diesel hetzelfde zou zijn als mijn 4 bak maar dan met een 5de versnelling erbij, maar dat kan niemand me met zekerheid zeggen.


*In m'n vuistje proesten*

Nee, dat kan niemand je met zekerheid zeggen.... als je t mij niet vraagt
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-10-2005, 21:54
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
pomp komt wel redelijk overeen. 3f een AAU zijn allebei injectie met drukregelaar op de injector/injectie-rail..


Tuurlijk truus

AAU is mooie monopoint zonder injectierail

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2005, 01:04
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
*In m'n vuistje proesten*

Nee, dat kan niemand je met zekerheid zeggen.... als je t mij niet vraagt



bij deze, als ik minder toeren wil draaien op de snelweg, maar wel de lange versnellingen wil houden, moet ik dan gaan voor de 5-bak van een polo diesel??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2005, 01:06
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Tuurlijk truus

AAU is mooie monopoint zonder injectierail

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)


dus zelfs de pomp van een golf 2 nz kan ik onder mijn polo schroeven? die zijn redelijk goed te vinden lijkt me!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2005, 07:55
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Tuurlijk truus

AAU is mooie monopoint zonder injectierail

Pomp in tank: alle gelijk, monopoint en multipoint t/m G40.
(druk)pomp bij achteras: NZ, 3F en G40 gelijk. AAU en AAK hebben een andere, met (waarschijnlijk) minder capaciteit.

(Geldt voor 2 en 2f)


RTFP -> Injector/Injectierail -> Injector voor de AAU, Injectierail voor 3f


Dieselbak: AHD en AHZ zijn geleverd achter de dieselblokjes MN en 1W
Heeft weinig met 'Coupe' te maken welke bak erachter zit. Als je het aantal toeren naar beneden wilt hebben, moet je gaan voor bijv. de 8P bak: Deze is daadwerkelijk een stukkie langer dan de bak die je nu hebt.

Ik heb zelf een 4 bak (GU) gewisseld voor een 5 bak (AHD), en dat levert me alleen snellere sprint tijden op: in z'n 5 maakt ie misschien 200 toeren minder bij 120, dan dat ie vroeger in z'n 4 deed.

Overigens; Als je toch een 3F blok inbouwt: ga lekker voor de 8p http://www.polo86c.nl/info/versnellingen.shtml
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2005, 08:05
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

met een 8p word mijn sprint dus wel merkbaar slechter???

als ik nu op de snelweg rijd draait de motor zo'n 5000 toeren, komt door 13 inch met 175/50 bandjes.. wilde eigenlijk alleen op de snelweg wat minder toeren draaien, met behoud van de sprint zeg maar..


ja ik wil weer alles ik weet het..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2005, 10:29
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

super sprint bak: AHD
super snelweg bak: 8S (G40, dus voor de meeste ander blokken ongeschikt: te lang)
compromis: 8P
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #12  
Old 01-11-2005, 11:07
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

kijk dat zijn de antwoorden! bedankt sjampoo!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #13  
Old 01-11-2005, 15:17
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
dus zelfs de pomp van een golf 2 nz kan ik onder mijn polo schroeven? die zijn redelijk goed te vinden lijkt me!


Eh, alles kan, maar die zijn heel anders qua vorm/bevestiging.
Polo's met AAV/NZ of beter zijn d'r ook genoeg hoor.
Heb evt. nog wel pomp voor bij de achteras in de aanbieding (compleet).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 01-11-2005, 15:26
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

kwanta kosta???

enne waar woon je?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #15  
Old 02-11-2005, 22:51
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

waar kan ik trouwens de motorcode vinden op een motorblok, en waar de bakcode op een versnellingsbak??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #16  
Old 03-11-2005, 09:51
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #17  
Old 03-11-2005, 10:05
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

kijk da's handig! ntx
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #18  
Old 03-11-2005, 23:12
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

dennis bedankt!

die kerel die me ene 3f blok te koop aanbood probeerde me een nz blok aan te smeren als zijnde een 3f.. dat wist ik alleen omdat de verschillen duidelijk op 86c beschreven staan!

dus bij deze dennnis, enorm bedankt!!!

nu ben ik wel nog opzoek naar een 3f blok...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum