#1
|
|||
|
|||
Roken 1.8t
Hallo mensen.
Ik heb m'n 1.8t swap klaar maar nu rookt de auto bij koude strat soms blauw/wit ook als ik stationair gas geef. Heb wat buizen van de turbo los gehaald en vind daar eigenlijk geen olie.. Ik twijfel tussen klepseals en de turbo. Iemand tips hoe ik dingen kan uit sluiten? Gr Mathijs |
#2
|
||||
|
||||
Pluimt ie ook bij gas los? Klinkt wel als klepseals.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#3
|
|||
|
|||
Is de olie retour slang van de turbo zonder rare bochten of andere obstructie dat veroorzaakt ook roken.
Ik kan je cilinderkop voorzien van nieuwe seals Cilinderkop revisie is ook mogelijk
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#4
|
|||
|
|||
Hallo, of die bij gas los ook rookt, durf ik niet zeker te zeggen, test ik morgen even ..
De retourleiding is een universele dus misschien wat telang? Zit wel een ruime bocht in naar mijn idee. Hoe weet ik zeker dat het niet de turbo zelf is? Gr Mathijs |
#5
|
|||
|
|||
Als hij ff stationair gedraaid heeft is de rook weg trouwens ! Alleen bij stationair gas geven dan nog
|
#6
|
|||
|
|||
Als de retour niet goed is heb je gegarandeerd rook
Knijp de slang maar eens dicht
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#7
|
|||
|
|||
Denk niet dat daar de fout zit .. dan zou die continu moeten roken toch? Gr
|
#8
|
|||
|
|||
Klopt
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#9
|
|||
|
|||
Witte rook is koelwater
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
|||
|
|||
Ja hij stond wel al een maand of 6 stil en de motor al wat langer dus is ook veel condens.. bedenk me net ook dat de brandstof ook al paar maand oud is..
Ik wil de carterventilatie ook nog ff controleren. Kan hij daardoor ook roken? |
#11
|
|||
|
|||
De afdichting in de turbo in het uitlaathuis kan ook lekken
Dan zou je de turbo er tussen uit kunnen halen
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#12
|
|||
|
|||
Zo'n rubberen ring bedoel je?
|
#13
|
|||
|
|||
Ik ga zo iig ff controleren op speling en de carterventilatie controleren. Kijken of daar een probleem zit en anders lijkt het me de klepseals...
|
#14
|
|||
|
|||
Geen rubber volgens mij een soort zuigerveertje
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#15
|
|||
|
|||
Als het de klepseals zal het wel van de uitlaat zijn. Als de uitlaat geleiders veel spelling ten opzichten van de klepsteel dan gaat daarlangs de uitlaat gas worden de seals hard en dichten niet meer af
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#16
|
|||
|
|||
Heb de turbo gecontroleerd.. een beetje speling en de inlaat kant was iig heel mooi schoon.
Heb de oil catch can aangesloten (wou ik sws doen) en verse benzine getankt maar hij rookt nog steeds. Het is echt als ik start na 30 sec ongeveer gaat hij als een malle roken en na een paar minuten houd hij op. Tijdens het optrekken rookt hij ook en bij gas los soms net wat meer. En er zit nu ook wat olie in de uitlaat tip... Heb er ook nog geen echte kilometers mee gemaakt, gen idee of dat ook mee kan spelen? Gr |
#17
|
||||
|
||||
Elke keer alleen maar 'koud' laten lopen is er niet goed voor nee. Ik probeer dat zo veel mogelijk te voorkomen en altijd olie warm laten worden.
Desondanks heeft dat wellicht niet meteen met het roken te maken. Kans is natuurlijk dat het blok aardig 'gebruikt' is door de vorige eigenaar....
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#18
|
|||
|
|||
Ja ik moet zeggen dat hij wil super snel start dus het lijkt me niet met de zuigerveren ofzo te maken te hebben .. ik zou dit weekend de turbo er is helemaal afhalen om hem beter te bekijken. Ook kort ik dan de olie retour slang wat in want die hing net wat lager dan t carter zag ik .. is 1. Niet handig met drempels en 2. Is het misschien wel de oorzaak haha
Last edited by Mathijsmk2 : 09-11-2022 at 19:30. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is 99% zeker je probleem. Als de olie niet zonder weerstand in je carter kan lopen dan blijft deze in de retourleiding staan en loopt het zo terug naar de turbo. Dan ga je hier dus te veel druk opbouwen en drukt ie het de uitlaatzijde van de turbo in. Kort je slang inderdaad in zodat deze altijd boven het olieniveau ligt. Je geeft ook aan dat het pas een seconde of 30 duurt voordat het begint na starten van de auto, klinkt alsof hij dan deze tijd nodig heeft om de leiding te 'vullen' en daarna pas niet meer weg kan. Met een beetje geluk is dat ook meteen de oplossing van je probleem. Kan uiteraard zijn dat de auto eerst nog wel even rookt, want je uitlaat zit ongetwijfeld nog vol met olieresidu. |
#20
|
|||
|
|||
Ja ga ik zeker doen! Hopen dat het dan is indd. Ik houd ie op de hoogte
|