#1
|
||||
|
||||
Startmotor golf 2 gti 16v
Betreft een Golf 2 GTI 16v PL uit 1989.
Mijn startmotor was kapot (plastic gedeelte met de hoofd+ aansluiting afgeknapt bij losdraaien) maar nu heb ik een andere gekocht via marktplaats. Mijn oude startmotor had 3 aansluitingen voor bedrading. - dikke schroef met dikke kabels voor de + accu en + dynamo - schuifje met de + van het contactslot - en nog 2 draden die samen in één schuifje zaten op een derde aansluiting 1 zwart en 1 zwart rood. Nu heb ik dus de andere startmotor met 2 aansluitingen voor bedrading. - dikke schroef met dikke kabels voor de + accu en + dynamo - schuifje met de + van het contactslot Hij gaat wel rond zonder de laatste bedrading aan te sluiten, maar moet ik deze nog ergens op aansluiten en waar zijn deze van? Last edited by steefers : 09-02-2022 at 13:10. |
#2
|
||||
|
||||
Dit is een "uitgang" op de startmotor waarmee wordt gezorgd dat sommige verbruikers tijdens het starten nog voldoende spanning/stroom hebben om te blijven werken.
In A2resource kun je vinden waar het precies voor is, koudstartventiel en nog wat. Dit heb ik onlangs geleerd omdat ik dezelfde vraag had. Heb er nu mijn DIS bobine op aangesloten anders start de mijne niet Ik heb nog 2 startmotoren liggen, kan wel even kijken of de 3e aansluiting daar wel op zit?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Oké bedankt, laat maar even weten of je er één hebt liggen. En wat je er dan voor wilt hebben. |
#4
|
||||
|
||||
Heb de losse stekkers even bij de andere stekker van het contact aangesloten en dat lijkt zo prima te werken. Krijgt enkel bij het starten even een stroompuls en daarna niet meer. Zover ik kan vinden op internet is de extra kabel voor de bobine die bij het starten even extra 12v krijgt.
Auto start in ieder geval weer als een zonnetje. ;-) |
#5
|
||||
|
||||
Heb straks pas gekeken, beide startmotoren die ik heb liggen hebben de 3e aansluiting.
Ik heb het ook zoals jij, let op dat er dan wel altijd 12V op die pin staat als de motor draait/ contact aan is.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat dacht ik dus ook, maar als ik de multimeter erop aan sluit dan komt er tijdens het starten ongeveer 12v op te staan en als de motor loopt niets meer. Dus het is enkel tijdens het startmoment. Maar bedankt voor het meedenken. Als ik toch een andere startmotor nodig heb, dan zal ik je even een pb geven. |
#7
|
||||
|
||||
Ja klopt, maar als je die pin aansluit op een ander apparaat wat óók 12V elders krijgt (contact aan), dan hou je dus wel 12V op die pin. Zo heb ik het, maarja anders start ie helemaal niet.
Ik heb er inmiddels een uit mijn voorraad gebruikt omdat ik de andere gefrituurd heb Bovendien heb je voor 70 euro een nieuwe/ gereviseerde... dan heb je ook garantie dat ie werkt.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |