#1
|
|||
|
|||
Putje's MK1 1.1 --> 20VT
Hallo allemaal,
Ik ga komende maanden bezig met een 20VT ombouw in mijn MK1. Afgelopen week heb ik een motor gekocht, incl dowpipe. Van het weekend heb ik ook een 4t bak gekocht. Ik wil eerst alle onderdelen bij elkaar gaan zoeken zodat ik gelijk alles kan inbouwen. een lijstje van delen die ik nog nodig heb; - complete koppelingsset voor een 4t bak - ibiza cupra 2.0 16v radiateur - motorsteunen; aan de voorzijde. - set 90mm aandrijfassen van een 1.8 - brandstofpomp - opvoerpomp voor in de tank - opel movano intercooler. en intercoolerbuizen - rembekrachtiger van een late cabrio mk1 - andere fusees voor remupgrade - rvs uitlaat 3 inch compleet vanaf de downpipe - open luchtfilter - complete remupgrade voor 256 of 280 mm Mochten jullie hiervan wat hebben liggen dan hoor ik het graag Groeten Jeroen
__________________
MK1 --> 20VT Last edited by Putje : 13-01-2016 at 15:17. |
#2
|
||||
|
||||
Vraagje: wat is de motorcode van die op de tweede foto?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat weet ik zo niet. Het is een 1100 uit een 77'er golf
__________________
MK1 --> 20VT |
#4
|
||||
|
||||
gg geloof ik
|
#5
|
||||
|
||||
Dan zou het toch FA moeten zijn niet?
|
#6
|
|||
|
|||
Leuke 77er heb je en succes met de motor inbouw!
Bij mijn 77er begon de 1.1 ook al snel te vervelen |
#7
|
||||
|
||||
Succes met de ombouw
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#8
|
|||
|
|||
Weet jij zeker dat een 4T versnellingsbak een goed idee is?
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ken iemand die die bakken meerdere keren heeft ingebouwd, en die zijn nog niet kapot gelopen
__________________
MK1 --> 20VT |
#10
|
||||
|
||||
Als je met de standaard 110kw blijft rijden zal het wel meevallen als de bak wat fris is. Maar zodra je daar wat boven komt dan krijgt hij het wel zwaar. Mijn 16v heeft een boutset in het diff. Dat scheelt al en de levensduur hangt ook af van hoe je er zelf mee omspringt.
Verder mooi projectje |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Rijd je zelf ook met een 4t bak? Ik heb ook wel het een en ander gelezen over bouten in het diff monteren. Is dat veel werk?
__________________
MK1 --> 20VT |
#12
|
|||
|
|||
Wat voor remmen zoek je?
Ik heb nog een complete set 8l S3 remmen bijna nieuw. Heb ook nog een set nieuwe remschijven van Bosch voor een g60 te liggen. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik rij met een 2y bak van een golf2 16v. Ik heb m gekocht met boutset er al in. Het is wel zelf te doen maar niet voor de beginnende sleutelaar. Bak moet uitelkaar. Vaak kom je nog wat tegen zoals een lagertje of een synchromesh ring of lager speling. Deze moet dmv shims gesteld worden en moet eigenlijk door een vakman met de juiste kennis/gereedschappen en shims gedaan worden. Er zit wel iemand op het forum die het kan. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Ben nog even aan het uitzoeken welke maat schijven het worden. 280 of 256 ivm met aanlopen van de wielen
__________________
MK1 --> 20VT |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Als je kiest voor 256mm, kan ik je aan de remklauwen helpen. |
#16
|
|||
|
|||
Inmiddels al weer wat opgeschoten.
Afgelopen week mijn motor eruit gehaald en deze in de 83'golf van mijn broer gelegd omdat zijn motor niet zo goed meer liep en mijn motor is nog heel fris die hangt weer We liepen nog wel tegen wat dingen aan. het schakelmechanisme is verschillend. dus we hebben mijn complete schakeltoren overgezet. op mijn motor zat geen temperatuurmeter en op de golf van mijn broer wel. daar moeten we nog even wat op verzinnen. Hij loopt als een zonnetje Lekker leeg zo Setje 280 schijven met girlings 54 aangeschaft Ook een vliegwiel kunnen kopen. Alleen ben ik nog opzoek naar een geschikte koppelingsset. een 210 mm 24 tands met 2 centreerpennen zoek ik. Liever geen sinterkoppeling.´ Iemand die mij kan adviseren? Komende week de motorruimte schoonmaken, kijken of ik de motorsteun kan omlassen en wat onderdeeltjes bestellen.
__________________
MK1 --> 20VT |
#17
|
|||
|
|||
Voor een 3 inch uitlaat zou ik eens kijken op de side bij JMtuning. Je uitlaat wordt dan op maat gemaakt voor 650 euro incl btw en montage. Een 3 inch uitlaat staat ook op mijn lijstje. Volgens Jelmer van JMtuning past een 3 inch uitlaat maar net. Hij heeft al eens eerder een 3 inch systeem onder een golf 1 gemaakt. Zelf rijd ik met een 2 inch uitlaat en dit is bij mij nu de beperkende factor.
Ik rijd met een eigenlijk te kleine Mercedes Sprinter intercooler en deze blijft nu nog heel. Met een 3 inch uitlaat waarschijnlijk niet meer. Moet dan dus naar een handgemaakte intercooler toe. En die zijn ook niet gratis. Het volgende probleem wordt dan de versnellingsbak. Mijn vermogen zal zoveel toenemen dat die dan weer de beperkende factor wordt. Mijn bak kan nu 380 pk aan en ik rijd nu met 400 pk. Zou ik de uitlaat en intercooler aanpassen dan ga ik naar 450 pk, hetgeen wat mijn turbo max kan leveren. Voorlopig blijf ik dus maar even rijden met de 2 inch uitlaat. Ik weet niet wat jij van plan bent kwa tuning maar een uitlaat van 2.5 inch is ook al heel wat en zal zeker net even beter passen. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga met ongeveer 180 PK rijden, vindt ik genoeg. Ben nog maar een beginnende bestuurder dus rustig aan beginnen. Ik wil met een 2,5 inch uitlaat gaan rijden omdat mijn downpipe ook 2,5 inch is. Ik heb een intercooler van een opel movano aangeschaft. Deze past heel mooi voor de radiateur.
__________________
MK1 --> 20VT |
#19
|
|||
|
|||
Doe je goed. Met 2,5 inch heb je een mooie uitlaat om ook ooit eventueel een grotere turbo eroptezetten.
|
#20
|
||||
|
||||
Mooi project
Blijf dit zeker volgen Ben benieuwd naar het gewicht straks met de nieuwe motor erin Aangezien er bij een 77er 1.1 niet veel op de vooras mag zal de omkeuring nog lastig worden bij de RDW. Zit namelijk met hetzelfde probleem straks met mijn 77er golf 1
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |