#1
|
|||
|
|||
mk1 gti restauratie
beste leden,
mij eerst even voorstellen ik ben Brecht. heb een paar mk1 modellen in mijn verzameling: een golf 1 cabrio 1800 gti van 1991 een caddy 1 1600 diesel van 1990 en mijn restauratie project van op dit moment een golf 1 1600 gti van 1981 ben deze golf tot de puntjes aan het restaureren zoals het vroeger werd gedaan en zoals het hoort zit dan aan bij de bron want mijn pa heeft een carrosserie bedrijf gespecialiseerd in restauraties van oldtimers. nu als volgt heb ik een paar vragen: --mijn mk1 gti van 1981 met grote achterlichten met op papieren een eg code dus een 1600 gti normaal maar er zit nu een 1800 dx in ben op zoek naar een 1600 gti eg dus maar ik heb ooit eens gezien dat je via motor nummer ook kan zien in welk jaar motor werd gemaakt zodanig dat in de eg motor van het zelfde jaar kan kopen zodat het overeenkomt met bouwjaar van de wagen. (sommige zullen zeggen gekkenwerk maar ik wil mijn golf net zoals mijn andere collectie wagens in originele topstaat) --wat ik ook nog wou weten welk type dashbord hoort er origineel van uit fabriek op te zitten? weet dat het een gti dashbord moet zijn maar je hebt zo veel soorten nu zit er een in met chroom omranding maar is dit de juiste? er bestaan er ook met rode omranding of totaal geen omranding. -- interieur heb ik nieuw liggen met KU motief en deze bleek wel te kloppen volgens bouwjaar heb ik gezien op passiongolfgti -- en kleur is alpine wit mocht je daar iets aan hebben mocht iemand echt zeker weten welk dashbord er in hoort en welke motor met juiste nummer van het jaar 1981 gelieve een berichtje na te laten alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Welkom hier. Weet je cker dat je cabrio een gti is? Wat voor blok zit erin? Naar mijn weten zijn er geen originele gti's en helemaal niet van '91.
Heel veel succes met je restauratie project.
__________________
Dakloos... |
#3
|
|||
|
|||
ja zeer zeker heb die opmerking al eens gekregen maar het is wel degelijk op papieren een gti
heb wagen van oud vrouwtje gekocht was eerste eigenaar met facturen van vw dealer er nog bij en was in originele topstaat is een dx motor met K-jetronic |
#4
|
||||
|
||||
Welkom
Maar een dx in een 91-er cabrio is nieuw voor mij. Ik ben benieuwd naar de vorderingen en fotos van de gti. |
#5
|
|||
|
|||
meschien op speciale aanvraag geweest.. maar op papier klopt alles.
heb een paar foto's; zal eerst eens uitzoeken hoe ik ze kan posten. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je hem weer, de spellingcorrectieman.. Je gaat toch niet beweren dat je niet weet dat ie 'zeker' bedoeld? Maarre... Een '91er met DX ben ik ook nog niet eerder tegengekomen! Gave collectie mk1's btw! Altijd hendig als je pa een carosseriebedrijf heeft, maakt veel dingen stuk een voudiger denk ik. Veel succes met de resto!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#8
|
|||
|
|||
Ow ja, met je vragen kan ik je helaas niet verder helpen, ben niet zo'n golf1 specialist.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#9
|
|||
|
|||
dit maakt het idd een stuk eenvoudiger en doenbaar $$$
even testen of ik enkele foto's kan posten heb snel een selectie gemaakt uit een paar honderden foto's [IMG]0[/IMG] bij aankomst |
#10
|
||||
|
||||
Welkom hier ben ook benieuwd naar je foto's en mooi dat de gti orgineel blijf
Gr bart |
#11
|
|||
|
|||
ja vind het telkens jammer als je ziet dat iemand een gti
aan het "verkloten" is. ben aan het zien om foto's te plaatsen maar het lukt me niet echt... |
#12
|
||||
|
||||
Mocht je een eg 1.6 gti motor zoeken ik heb deze nog wel liggen, voor een leuk prijsje
|
#13
|
|||
|
|||
ja ben nog op zoek maar tiel ligt wel niet naast de deur :p
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
230km valt mee toch,voor iets wat je graagwilt hebben . leuk ritje voor zondagmorgen 6 van huis dan bijna voor 12 uur weer thuis |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wel, een ClassicLine die bekend staat als winkelwagentje. Deze was oorspronkelijk in Italië geleverd.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#16
|
|||
|
|||
Mijn plaatje is nochthans van dieteren
Komt niet uit italie Iemand die kan uitleggen hoe ik foto's kan posten hier? |
#17
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#18
|
||||
|
||||
er zal waarschijnlijk een harde hemel uit 1 stuk in zitten en dat randje rond het dashboard kader hoort rood te zijn evenals rond de ventilatieroosters
een witte Golf 1 gti is altijd Alpinweiss l90e..de bekledingsstrepen kunnen zowel rood,groenachtig dan wel grijs zijn er zal best een manier zijn om van het motornummer wijs te worden wanneer het blok gemaakt is ..maar eigenlijk zit er tussen de blokken en de injectie van eind '80 tot eind '82 weinig tot geen verschil meer... ik zou me meer zorgen maken wanneer je ergens een 1,6 vind of dat hij goed is ja of nee.. ik steek mijn nek nu uit door te zeggen dat een DX een beter blok is..ik heb meerdere keren een EG gehad die flink olie verbruikte en soms 'lagerde'.. enkel een kenner zal zien dat er bij jou een DX inligt (koelwaterslang cylinderkop)..verder nobody..en 'matching numbers?..tsja een Hemi Cuda of Shelby Mustang GT500 ofzo..all the rest?... |
#19
|
|||
|
|||
bedankt heinz voor de info
dus dashbord hoort zeer zeker met rode omranding te zijn. en een eg draait iets vinniger vind ik en als ik een eg 1600 op de kop kan tikken dan word dit toch eentje om volledig te vernieuwen en te reviseren. en hoe weet ik zeker dat het een 1600 van tussen 1980 en 1982 is? |
#20
|
|||
|
|||
hier enkele foto's heb grote selectie moeten maken maar ga jullie beetje op de hoogte proberen te houden:
GTI BIJ AANKOMST: [IMG] [/IMG] AL HEEL WAT LATER VOLLEDIG GEDEMONTEERD: [IMG] [/IMG] WIELBOGEN GEZANDSTRAALD VOLLEDIG GESCHUURD EN EEN HARDE EPOXY LAAG ER OP: [IMG] [/IMG] HOEKJES WAAR ACHTERAS AAN BEVESTIGD IS VERNIEUWD: [IMG] [/IMG] ALLE ROESTE STUKKEN ER UIT GEHAALD WAAR ZE DOORGEROEST WAREN: [IMG] [/IMG] WIELBOGEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NIEUWE SPATBORDEN EN NIEUW FRONT: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] EPOXY LAAG OPNIEUW GESCHEURD EN GEPLAMUURD OP EPOXY: [IMG] [/IMG] DAARNA OPNIEUW EPOXY ZODAT PLAMUUR LATER NOOIT MEER KAN INZAKKEN EN EVENTUEELE KLEINE KRASSEN KAN DOORTEKENEN IN DE LAK EN NIEUWE ORIGINELE MOTORKAP: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NIEUW TANKHULSJE: [IMG] [/IMG] INTERIEUR AANPAKKEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] ACHTERAS: [IMG] [/IMG] TERUG IN EPOXY: [IMG] [/IMG] GELAKT: [IMG] [/IMG] TRIANGELS: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] NADEN MET MULTIPROTECT TERUG DICHTMAKEN: [IMG] [/IMG] STEENSLAG SPUITEN: [IMG] [/IMG] MET NADENKIT ALLES DICHTEN: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] BINNENKANT AL IN DEFINITIEVE KLEUR: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] BUITENKANT NOG IN GRONDLAK: [IMG] [/IMG] dit is zowat waar ik nu zit word vervolgd Last edited by spucknapf159 : 18-03-2014 at 23:17. |