|
|||
|
|||
bevestiging remflexibel veerpoot vooras
Hallo,
Voorbije vrijdag werd mijn Golf mk1 cabrio afgekeurd op de APK voor het missen van de correcte bevestiging van de remflexibels op de vooras. Op mijn Golf zit een 40mm verlagingsset van TA Technix. Weet iemand hoe die remflexibels daarop bevestigd worden ? Het lijkt mij dat ik een onderdeel mankeer ..... |
|
||||
|
||||
Zoals bij 11:57:
Misschien dat er bij jou remleiding te kort is, maar bijzonder dat ze 'm erop afkeuren en niet dat deel in de veerpoot klikken?
|
|||
|
|||
Bedankt om effe het filmpje te posten.
Deze gast heeft op zijn mk1 dus een geheel ander type remflexibels zitten. Bij hem zijn de rubberen ringen op de remslangen anders. Daar zit er een gleufje is, dat past op de ronde uitsparing in de gele TA Technix veerpoten. Bij alle remslangen die je in de onderdelenhandel koopt zijn deze rubberen 'ringen' van het gewone type. Zoals ik ze dus ook op mijn auto zitten heb. Een gewone ronde ring zonder gleuven. Die gaan dus niet in die ronde uitsparing ingeklikt kunnen worden. |
|
|||
|
|||
Ooh ja.
Dit was trouwens een Belgische APK keuring (in een erkend GOCA center). Zij doen enkel keuringen en mogen zelf niets aan de auto's doen. Dat moet je dus effe zelf doen en dan weer terug richting de keuring rijden. |
|
|||
|
|||
Bij mijn golf 1 zit het ook zoals in het filmpje
Die rubbertjes kun je los kopen Misschien kun je ze bestellen bij je auto onderdelen handel Het onderdeel nummer is 171611819 https://www.werk34.de/en/grommet-fo...11.171.819.html Last edited by Ironvw : 10-05-2021 at 13:33. |