#1
|
||||
|
||||
PG G60 zonder verdeler
Zou graag voor een nieuw project de verdeler achterwege laten bij een pg G60. Alleen verdeler draait via wormwiel ook de oliepomp aan.
Vroeg me af of iemand is een oplossing heeft gezien of voorbij zien komen zoals bijvoorbeeld bij een kr of ABF.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
Dit bedoel je? https://www.bahnbrenner.com/vw_audi...y_Gizzy_1.8L_8V
|
#3
|
||||
|
||||
Precies dat! bedankt voor de link Robert. Mooiste is als ik dit iets dichter bij onze buren kan vinden ivm verzendkosten. Zal ook epytec nog even mailen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
|||
|
|||
Kr pomp en het af dek dopje
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#5
|
|||
|
|||
En het tandwiel
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#6
|
||||
|
||||
bij een diesel zit dat toch ook zo?
|
#7
|
|||
|
|||
Bij een diesel zit het zelfde als pg het tandwiel zit dan op de vacuumpomp of de ontsteking
Een g60 heeft een plate kant op de as van de oliepomp die gaat in de onsteking Een kr heeft een splijns op de oliepomp as en daar schuif je het tandwiel op het dopje zorgt ervoor dat het tandwiel word aangedrukt
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
||||
|
||||
Ok, top info. Ik heb alles liggen dan.
Ben alleen nog heel even nog aan het twijfelen of het ga doen. Had nog niet ver genoeg nagedacht. Heb al een krukas-sensor erop maar wil ook graag een nokkenas-sensor. Als ik de pg verdeler laat zitten kan ik de hallsensor gebruiken als nok-sensor moet wellicht aangepast worden dat deze maar op 1 punt meet zoals bij een abf verdeler. Dan weet de computer ook inlaat en uitlaatslag. Dan heb ik kruk en nok sensor origineel VW en kan iedere injector afzonderlijk inspuiten ipv 2 bij 2 met alleen de kruksensor.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#9
|
|||
|
|||
Bij een g60 spuiten ze alle 4 tegelijkertijd toch
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
||||
|
||||
Klopt met digi 1 = alle 4 tegelijk
ecu vrij met alleen kruk = 2 om 2 (semi seq) ecu vrij met kruk en nok = 1 van 4 (full seq)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |