#1
|
|||
|
|||
Golf 2 teller op AHU TDI ?
Ik ga binnenkort een AHU Tdi blok in mn golf 2 swappen wat nu nog een 1.6 benzine is. Kan ik deze teller blijven gebruiken ? Want ik vind een golf 3 teller erg lelijk in een golf 2 dashboard, en ik wil geen golf 3 dash overbouwen. Ik heb de simpele zonder toerenteller erbij. dus brandstofmeter en temperatuur zullen wel gewoon werken lijkt me, en die paar waarschuwingslampjes ook wel. Maar hoe zit het met de kilometerteller en dat ik geen gloeilampje heb maakt opzich niet zoveel uit lijkt me, ik weet zelf wel wanneer ik hem moet laten voorgloeien. Of loopt deze motor niet zonder golf 3 tellerbak ?
Gr Roel
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#2
|
||||
|
||||
loopt wel zonder klok ,kilometerkabel van een 1300 nemen dan werkt het
mischien heeft iemand daar een nummer van |
#3
|
|||
|
|||
dankje voor je antwoord maar waarom een km teller kabel van een 1300 ? de bak van een 1600 en 1300 is toch gewoon hetzelfde ? ik heb zon 4 bak erachter op mn mk2.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#4
|
|||
|
|||
Als je een tdi in je golf wilt hangen is het meestal ook zeer verstandig om van bak te wisselen. Dus de 02a monteren welke achter de tdi hoort. Hiervoor gebruik je een 1300 opnemer en kabel.
1300 en 1600 bakken zijn totaal anders.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
ja ik wou de bak van de tdi ook wel houden, maar dat wou ik even weten dus. ik dacht dat de 1300 en 1600 bakken en dus kabels hetzelfde waren. maar nu weet ik dus wat ik moet hebben!
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#6
|
||||
|
||||
Km teller is geen probleem, alleen de toerenteller krijg je niet werkend.
|
#7
|
||||
|
||||
toeren teller van diesel werkt wel ..maar krijgt afwijking is optelossen
benzine gaat niet werken helaas .. vrgr gooi |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb er geen toerenteller op zitten. ik heb zo een met links de km teller en recht alleen temperatuur en brandstofmeter. het simpelste model ouwe type teller zeg maar.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#9
|
||||
|
||||
Gtd klok monteren ism een dynamo (golf 3 of passat 35i) met W aansluiting.
1 draad trekken en t werkt. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ben met hetzelfde bezig. Is het dan ook nog mogelijk om de originele CC van de Mk3 te blijven gebruiken. Of heeft die het signaal van de opnemer in de Mk3 versnellingsbak nodig ? |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is wel mogelijk, op de gtd teller kun je een opnemer monteren van een mfa teller. Deze opnemer maakt er een digitaal signaal van en deze moet je dan door leggen naar het motorregelapparaat. Ga straks zelf gewoon een smalle cc hendel gebruiken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ik hou binnen ook het liefst de Mk2 look , en dat gaat met deze tip dus zeker lukken , en heb ook het dunne CC hendel er al in. |
#13
|
||||
|
||||
De CC heeft enkel een snelheidssignaal nodig voor hem te laten werken..Hendel maakt opzich niks uit want die doen min of meer toch hetzelfde
|
#14
|
|||
|
|||
Mk2 teller op afn
Quote:
Wat is precies de setup voor toerenteller welk type versterker heb je nodig? B.v.b.d |