#1
|
|||
|
|||
corrado vr6 ecu blijft kapot gaan
hallo,
Ik heb hier een corrado vr6 van 1992 staan die niet meer wou aanslaan. na lang zoeken bleek het de ecu te zijn die kapot was. Een andere gestoken en na een week is deze ook kapot. Wat zou hiervan een probleem kunnen zijn? alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Slechte kabelboom?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
||||
|
||||
Slechte massa gok ik. Branden ze vaak door kapot.
Alle massapunten (Versnellingsbak, chassisrail & onder dashboard) nakijken en schoonschuren evt. |
#4
|
||||
|
||||
Heb je er al een open gemaakt of je iets kunt zien dat doorgebrand is? Dan kun je gerichter zoeken.
Ik kan er ook een keer een voor je doormeten?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#5
|
|||
|
|||
Ja heb er nu dus al twee kapot en heb deze ook allebei opengemaakt en is niks te zien. En op zeker te zijn heb ik deze dan nog op een VR6 getest en daar werken ze ook niet dus ze zijn 100% kapot. Ik heb nu nog twee ecu's op de kop kunnen tikken maar dan gaan deze waarschijnlijk ook kapot.
|
#6
|
||||
|
||||
Ja, dat zit er dik in. Ik heb een bedrijf waar we ook electronica repareren. Ik wil best kosteloos eens meten voor een medeforummer?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#7
|
|||
|
|||
Daarom dat het ook zo raar is, aan de twee die kapot zijn is niks te zien dus zou niet echt weten hoe of waar zoeken.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Heb zelf al een proberen meten en vergelijken met een goede ECU maar vond hier geen verschil |
#9
|
||||
|
||||
Met een Huntron tracker?
Doet hij helemaal niets meer?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#10
|
|||
|
|||
Nee dat niet gewoon met de multimeter.
En doet echt helemaal niks meer heb ze getest op mijn andere vr6 en die wilt ook niet draaien. |
#11
|
||||
|
||||
Multimeter kun je niets mee op dit gebied. Mijn aanbod staat
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#12
|
||||
|
||||
Dat is wel een tof aanbod Roy !
|
#13
|
||||
|
||||
Hoe staat het hiermee? Inmiddels opgelost?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#14
|
|||
|
|||
Ik ben ook erg benieuwd of dit probleem is opgelost. Ik heb ook een VR6 uit 1992 en mijn ECU is ook doorgebrand. Ik heb met moeite een andere gevonden dus heb liever niet dat deze ook kapot gaat. Waar moet ik op letten voordat ik de nieuwe monteer??
|
#15
|
||||
|
||||
Welk deel is doorgebrand? Welke functie werkt niet meer?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#16
|
|||
|
|||
Dat durf ik niet te zeggen. Het ding is opgestuurd voor onderzoek/reparatie maar kreeg te horen dat het niet te repareren is. Ik probeer hem nog terug te krijgen. De auto heeft lang stil gestaan. Uiteindelijk liep de motor weer maar na die eerste keer wilde hij niet meer starten. Geen vonk. De ECU bleek dus kapot.
|
#17
|
|||
|
|||
Hoe gaat het hier nu mee?
|
#18
|
|||
|
|||
Dag liefhebbers! Voor wat betreft mijn ECU... Na een berichtje binnen Corrado club NL had ik gelukkig vrij snel een andere ECU te pakken met hetzelfde nummer. Voor dat ik deze heb ingeplugd heb ik vooral alle massapunten flink schoongemaakt en opgeschuurd. Ik las toch vooral berichten dat een slechte massa vaak het probleem is. Daarna de ECU ingeplugd en sindsdien heb ik weer vonk dus het probleem is opgelost. Nu hopen dat het zo blijft! :-) Bedankt allemaal!
|