Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-12-2012, 22:34
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default Martin's Polo G40 Genesis

Om de kerstdagen door te komen heb ik mezelf, naast de GT, weer eens een project aangehaald.

Het gaat om een Genesis van 1992 in need of some TLC. Stapje voor stapje wil ik hem weer in originele staat terugbrengen.







Ik ga jullie op de hoogte houden.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #2  
Old 23-12-2012, 22:47
Romar's Avatar
Romar Romar is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 600
Default

Cool, volgens mij wou ik die bijna kopen, stond ie op mp?

Heb ook zon dingetje gehad, en wil er stiekem weer een terug voor de winterdagen

Succes er mee!!

Groeten romar
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2012, 17:17
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Net even het IC systeem losgehaald, kwam nogal wat olie tegen

Inlaat Intercooler:




Uitlaat Intercooler, check dat plasje onderin:




Bij de temp sensor




Gasklephuis




Hoort dit?
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #4  
Old 31-12-2012, 18:19
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Hoort normaal licht vettig te zijn ivm carterdampen die je glader lijsten smeren.
Maar goed, waarschijnlijk ben je de eerste die de slangen/ic gaat reinigen.
kan ook lekkage zijn van je seals, wat is de staat van de lader?
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-01-2013, 01:22
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default



Lader moet nog een keertje open en eventueel gereviseerd worden. Eerst de boel maar eens fatsoenlijk in orde maken, de vorige eigenaar heeft er nogal een zooitje van gemaakt.

Bak slecht in de 5e versnelling, cheap ass verlaging, as hoes kapot, kabelboom totaal verprutst, koelvloeistof lekkage enz.

Daarom blokje eruit getrokken, word vervangen door een PY blokje welke minder gedraaid heeft en waarachter een goede bak hangt.














__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2013, 20:29
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

kijk is jo! Lekker bezig!
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2013, 22:39
maurice1987 maurice1987 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 299
Default

Vet Martin! Blijft mooi zon coupé....
__________________
Steilheck G40
Reply With Quote
  #8  
Old 08-01-2013, 11:37
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

Mooi project. En je pakt het grondig aan. Als Arno m'n h&r set niet wil is t misschien we wat voor jou. Komt van n g40 af.
Succes met t opknappen.

Is er op steilheck ook n topic ?
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2013, 12:11
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Tuurlijk Andy! Je bent er te weinig.

http://www.steilheck.nl/smf/index.p...ic,13851.0.html

Momenteel geen belang bij een H&R set, hier komt bilstein onder namelijk.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #10  
Old 08-01-2013, 12:28
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Goed bezig Martin !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #11  
Old 08-01-2013, 12:50
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Leuk project!
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2013, 16:46
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Reserve blokje uit mijn garagebox in Zwolle opgehaald, want wie bewaart die heeft wat.

Gelijk even in de motorkraan gehangen en afgespoten.




Rechts het oude blokje.


__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2013, 21:21
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Zooitje onderdelen verzameld:




- Castrol Edge 10W60 (Nog bedankt voor het snelle verzenden Sjors! )
- Olie filter (OEM)
- Luchtfilter
- Bosch W5DPO Bougies
- Rotor + Verdelerkap
- Nieuwe thermostaat (OEM)
- Blauwe temp sensor (OEM)
- Pakkingringen thermostaat+huis (OEM)
- Linnentape om kabelboom te fixen
- Ringetjes en moertjes voor uitlaat spruitstuk, pakking voor uitlaat spruitstuk is wel binnen maar niet op de foto.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2013, 10:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Goed bezig
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #15  
Old 11-01-2013, 21:21
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Het zit niet echt mee maar we gaan stug door.*

Inmiddels heb ik de motorruimte schoongemaakt en de reservemotor erin gehangen. Aan dit blok hing een uitlaatspruitstuk alleen toen ik dit eraf wilde schroeven braken 4 vd 5 tapeinden af. Drie heb ik eruit weten te krijgen door er een bout aan vast te lassen, maar toen ik bij de laatse aankwam brak die af. Ik heb nog geprobeerd deze uit te boren maar helaas zonde resultaat, nu durf ik niet verder te prutsen omdat ik bang ben de cilinderkop naar de kl*te te helpen. Inmiddels heb ik de kop van het bestaande blokje afgetrokken, die wil ik er morgen op gaan zetten.

Anyway ook nog wat andere prutskarweitjes gedaan.

Versnellingspook was door de vorige eigenaar afgezaagd. Dus die maar even vervangen.




Stuurhuishoes was gescheurd.




Even vervanging uit de kelder getrokken.




Spoorstangen gespoten en gemonteerd samen met stuurhuis







''Nieuwe'' Blokje erin




En toen begon de ellende




Sommige kon ik er nog uitdraaien door er een bout aan vast te lassen




Maar de laatste die ik eruit probeerde te draaien brak af. Nog geprobeerd uit te boren maar met mijn vermoeide hoofd om 23.30 s'avonds gaf dit geen goed resultaat.




Nu wil ik morgen dus de kop liften en die van het andere blokje er weer opzetten. Zo staat de auto er nu bij:





__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #16  
Old 11-01-2013, 21:27
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

mooi om te zien

je ben lekker bezig

zo een stuurhuis met demper is wel vet
als ik zoiets tegen kom zal ik t ook wel inbouwen

succes met kop boutjes
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
  #17  
Old 18-01-2013, 20:47
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Ruilkop van het originele blok afgeschroefd:




Kop van het blok wat al in de auto zat afgehaald:




Quiz vraagje, welke v.d. twee is voor een G40?




Kop er weer opgeschroefd met nieuwe Midlock tooltje. -klus-




Inmiddels al weer een aardig eindje opweg met dichtbouwen.




Maar helaas geen nieuwjaarsmeeting met de G40, radiateur is lek ik heb nog altijd geen uitlaat. Door het hele oplichtingsverhaal was ik er even klaar mee.

Vandaag dus maar besloten een nieuwe IMASAF uitlaat te bestellen: http://www.ebay.de/itm/IMASAF-Auspu...=item5641ea126f




Hopelijk staat hij eind volgende week weer op de weg.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #18  
Old 18-01-2013, 21:01
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Goed bezig, leuk project!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #19  
Old 20-01-2013, 01:16
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Ziet er goed uit.
Mooi om te zien dat je de kopbouten ook netjes op graden vast zet.

Keep up the good work !
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #20  
Old 22-01-2013, 21:11
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Thanks mannen!

IMASAF Uitlaat is binnen, ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar de pasvorm.








__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...

Last edited by MartinGT : 29-01-2013 at 22:21.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum