|
|||
|
|||
GTI Stoelen opnieuw bekleden
Ik ben begonnen met het volgende projectje: het opnieuw bekleden van mijn GTI stoelen.
De stoelen hebben de bekende wang schade, een brandgaatje in het zitvlak en de stof is erg vuil, muffig, schimmelig. Ik ben begonnen om de hoezen van de stoelen te halen. De hoezen uit elkaar gehaald per lapje en elk lapje nagetekend (mal). Nu maar eens wat stof bestellen, schuim en kijken of we de hoezen kunnen namaken... |
|
||||
|
||||
Stevig projectje! Ken niet veel mensen die onder een auto kruipen die dit aandurven! (Lees: ken niet veel autofreaks die met een naaimachine overweg kunnen)
Wel interessant, had er nog niet over gedacht om dit zo aan te pakken. Dankje voor het delen, ik ga deze volgen! |
|
|||
|
|||
Dank voor het compliment, om eerlijk te zijn is het nogal een sprong in het diepe, maar we hebben nog steeds twee werkende handen en een gezond doorzettingsvermogen en dan komt het meestal wel goed.
Daarnaast speel ik een beetje vals: mijn vrouw kan aardig overweg met een naaimachine en ik laat het moeilijkste gedeelte van de klus gewoon aan haar over ;-) |
|
|||
|
|||
Ik zou graag stoelverwarming in de stoelen verwerken. Na wat zoekwerk kom ik erachter dat de schakelaar voor dat systeem moeilijk te vinden is... heeft iemand hier er nog één liggen of tips waar ze te vinden zijn?
De matjes zijn nog wel te vinden als standaard matjes. Dat moet vast wel fatsoenlijk aan te sluiten zijn, toch? |
|
||||
|
||||
Bij de universele Recaro is het recht toe, recht aan. Gewoon via schakelaar constant 12v erop.
|
|
|||
|
|||
Gelijk ook maar even twee staalkabeltjes besteld 191881596A, want bij beide stoelen is deze gebroken en wordt het bijeen gehouden met een tierip... komt vast bekend voor!?
|
|
|||
|
|||
De stof is besteld... spannend!
Weet iemand of je de standaard stof ook voor de deurpanelen gebruikt of is daar speciale stof voor?? iemand al eens gedaan? |
|
|||
|
|||
Deze verdient na een tweetal jaren stil ook wel eens een update...
Na veel stilliggen ben ik weer aan de slag gegaan en is de eerste (bijrijders)stoel een heel eind op dreef. Er zitten wel wat moeilijke randjes aan en de schuim schades mooi herstellen is er uitdagend... |
|
||||
|
||||
ziet er goed uit.
maak je er ook weer van die sierrandjes aan bij de stiknaden? en als ik het mag vragen, waar heb je het schuim besteld?
|
|||
|
|||
Welke sierbandjes bedoel je? de biezen? die bij de randen zitten tegen slijtage? ja, alles wordt zoveel mogelijk zoals origineel en soms beter steviger. De tunnels bijvoorbeeld, waar de plooien mee getrokken worden, zijn meestal helemaal verteerd. Die worden van een steviger stof gemaakt.
Wat betreft schuim gebruik ik nu SG50 koudschuim, maar dat moet anders. Dit schuim is te zacht en is geen mooie vervanger. Ik ben nog op zoek naar meer geschikt spul. Iemand die weet wat, mag het zeggen! |