#1
|
||||
|
||||
Epytec motorsteunen 1.8 20VT => Bout
Ik heb een setje motorsteunen gekocht van Epytec en de bijbehorende rubbers gehaald en erin geperst. Nu ben ik de beide motorsteunen aan het passen en het valt me op dat de nodige bout (M10) een stuk kleiner is dan het gat van het rubber, namelijk 11mm - 11,4mm.
Nu klemt de motorsteun wel goed tussen de chassissteun, maar lijkt me toch mooier als de bout beter aansluit in het gat van het rubber toch? wat is jullie advies? Zie fotos.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#2
|
||||
|
||||
Boormachine en passend maken naar M12, als je het mij zou vragen. weet niet of de aansluiting van de bout aan te passen is naar M12? Een busje van 10 -> 11.4 is niet te doen lijkt me.
|
#3
|
||||
|
||||
Zoals ik al reageerde op IG.. betwijfel of dit zo hoort. Moet er geen nylon bus in ofzo misschien?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#4
|
||||
|
||||
Zou ook denken dat er een bus rond moet. Dit is alvast niet hoe het hoort, als je het zo laat zitten gaan je steunen snel terug aan vervanging toe zijn.
|
#5
|
||||
|
||||
Opboren zal het gemakkelijkste zijn toch.
|
#6
|
||||
|
||||
Originele rubbers gebruiken.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, zag je reactie inderdaad. Lijkt mij ook niet dat het zo hoort. Ik heb ook een paar mensen gevraagd die een zelfde ombouw hebben gedaan en hun was het nooit opgevallen. Dit zijn versterkte rubbers van Epytec, misschien dat er een verschil in zit ten opzichte van origineel. Ik heb Epytec wel gemaild maar geen reactie. Ik laat de gaten groter boren en dan een bus erin of een pasbout van 12mm met M10
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 11-12-2019 at 09:40. |
#8
|
||||
|
||||
http://www.clausvonessen.de/pi61/pi23/index-1.html
deze rubbers
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#9
|
||||
|
||||
Aldus epytec:
“this is the normal tolerance if you tighten the screw it is not a problem then the bearing and the motor will be tight“. Niet helemaal mee eens en ik denk vele van jullie ook niet. Heb de rubbers op laten boren naar 12 mm en een bus laten maken door bertil.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 13-12-2019 at 08:47. |
#10
|
|||
|
|||
dit maakt echt helemaal nix uit die bout trekt alles zo op elkaar dat er echt geen ruimte op zit
maar fijn dat hij nu niet mee goed zit maar nog beter dan goed? |
#11
|
||||
|
||||
Als alles vast zit zit het vast. Maar met zoveel speling op het gat denk ik dat de boel eerder los loopt dan wanneer de bout goed opgesloten zit. Er wordt continue aan die verbinding getrokken.
En inderdaad, je hebt prima goed beter best... :-)
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#12
|
|||
|
|||
ik denk dat hun best goed spul verkopen en dat in origineel rubber niet minder ruimte zit
zelf heb ik bovenste steunen van een 20vt overgezet was goedkoper en had beetje idee moet wel goed zitten bedoel die oren waar die motor origineel aanhangt bij golf 1 zijn niet voor +- 200pk gemaakt maar zijn er genoeg die het wel hebben dus maakt ook allemaal weinig uit denk ik Last edited by frank 4 fingers : 15-12-2019 at 21:26. |
#13
|
||||
|
||||
Loslopen zal waarschijnlijk wel meevallen maar met meer ruimte zou die logischerwijs misschien eerder los kunnen komen. Maar grootste punt bij mij zelf zou eerder zijn dat t in je hoofd blijft zitten dat er veel speling op zit.
En wbt de motorsteunen daar zijn de meningen idd over verdeeld. |