|
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
Veren voor flexibele koppeling in powersprint/supersprint spaghetti?
Iemand enig idee waar ik de veren kan vinden die gebruikt worden in het flexibele stuk van een supersprint/powersprint spaghetti spruitstuk? De mijne zijn samengedrukt en veren dus niet meer, waardoor de uitlaat lekt.
Op onderstaande foto zie je het soort flexibele koppeling die ik bedoel: Of als je dit niet kan kopen ergens, iemand een idee voor een geschikt alternatief? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Verdorie dan zat ik verkeerd te googlen.. Dankjewel! |
|
||||
|
||||
Geen probleem
|
||||
|
||||
Donutpakking ertussen. Dan is het deel tenminste nog flexibel. Die veren worden 9 van de 10x zo hard aangedraaid dat het sowieso al nauwelijks meer kan bewegen. Daardoor raken ze naderhand ook lek. De beweging moet ergens in overgebracht worden...
|
||||
|
||||
Quote:
Die zit er al tussen! Eentje van dit type: 1 van de veren is echter helemaal platgedrukt dus doet niets meer, was al zo bij aankoop (tweedehands). Daar lekt het nu, dus wil ze alle vier vervangen door een iets sterker type dat minder snel zal platgedrukt worden. |
|
||||
|
||||
Quote:
Sterker is niet nodig. Dit is het resultaat van 'monteurs' die bouten gewoon rücksichtlos aandraaien. Gewoon zorgen dat alles schoon en gangbaar is, zelfborgende moeren gebruiken en zorgen dat de veer voor 1/4-1/3 is ingedrukt in gemonteerde toestand.
|
||||
|
||||
Quote:
^^mijn grootste ergernis! Zelf al een tijd gezocht naar het juiste moment ofzo voor die bouten, dat van die indrukking van die veer is dus wel handig om weten! Dankjewel |