#1
|
||||
|
||||
Nieuwe daily; Audi A2 1.4 TDi
Met het verstrijken der jaren kwam langzaam de behoefte bovendrijven om iets 'knutsel-arms' aan te gaan
schaffen en aangezien ik de Audi A2 altijd een vreselijk gaaf innovatief auto'tje heb gevonden was de keuze gauw gemaakt. Vrouw was het ermee eens, maar na het bekijken van een vriend's A2 kwam ik tot de conclusie dat er maar 2 personen vastgesnoerd achterin kunnen plaatsnemen en de wens (lees; eis) van de vrouw was minimaal 3. We hebben eerder zoiets gehad (een 2-zits achterbank in een auto) en om die reden was die auto dus al snel weer verkocht. Dus, einde oefening dacht ik, totdat ik erachter kwam dat de A2 ook met 3-zits achterbank is geleverd, alleen die zijn vrij schaars... van de -op dat moment- te koop staande A2's in Nederland (stuk of 125) had er geen één die optie Gelukkig bracht een vriend van mij uitkomst, die had op autoscout.de een 5-zits A2 te koop zien staan, een km of 40 bij Arnhem over de grens in Duitsland. Het ding zag er goed uit, met een recente Tüv keuring (t/m april '16) en een afgestemd onderhoudsboekje. Een andere vriend laten bellen (die doet nogal wat handel met de duitsers) en afgesproken om de auto te gaan bekijken... en dat was op zaterdag 27 december.... juist, de dag van de 'sneeuw-blizard' Maar het leverde wel mooie plaatjes op !! De deal was al vrij snel beklonken en er kon zelfs nog wat van de prijs af.. maandag 29 december de A2 opgehaald en woensdag 31 december de A2 op groene platen naar de RDW in Schiedam gereden. Het enige waar ze daar naar kijken is het chassisnummer en ze meten de wielbasis en spoorbreedte na... de duitse Tüv keuring wordt zo overgenomen, APK hoeft dus ook pas weer in April 2016. Daarna was het een kwestie van de bpm aanvraag indienen en wachten tot de rdw het kenteken vrijgeeft. Op maandag 26 januari was het dan zo ver en kon de A2 door de vrouw in gebruik genomen worden !! Inmiddels zijn we er alweer 2 weken en ruim 1700km mee 'onderweg' en afgelopen zaterdag de 1422cc 3-cilinder TDi motor bij jbautoservice laten chippen van 75 naar 100pk en het koppel is daarmee gestegen van een kleine 190 naar 245NM Het ding pakt nu lekker op en loopt nu vrij simpel door naar de 4000rpm en 180km/h.. zondag een dagje naar België geweest (omgeving Sankt Vith) en na stevig doortrappen (hele stukken 140 gereden) op de heenreis toch nog netjes 1:18 gereden ! Terug heb ik me wel overal redelijk netjes aan de regels gehouden en terug heeft hij dan ook ruim 1:20 (342km/16,8L á 1,02 getankt in Luxemburg) gelopen !! Nu eens kijken of de 15" winterbandjes met stalen 5x15 velgen straks voor iets in 16" vervangen kunnen worden. Ook staan iets 'bijterige' remmen hoog op het verlanglijstje, verder heb ik me voorgenomen er vooral van af te blijven
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 10-02-2015 at 11:30. |
#2
|
||||
|
||||
geinige auto.
in de laatste 2 zinnen van je bericht gaat het alweer mis
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Echt ?
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Er zijn hele mooie smalle 17 inchers voor geweest
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
5x100?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Verlagen?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik twijfel nog een beetje... Ik heb nog wel het setje 5x100 / 17" Ultralights met 195/40 van de variant liggen maar vraag me af of dit niet té is
__________________
Alain Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Proberen, wie niet waagt wie niet wint.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
+2
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Durf het eigenlijk niet hardop te zeggen maar begin dit model toch wel een beetje te waarderen...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
En hop, na bijna een maand staat er al dik 3000km meer op de teller
Het enige waar ik me een beetje aan 'stoor' zijn de niet echt bijterige remmen... de schijven (256mm) en blokken zijn in goede staat en ook de remolie is vorig jaar nog bij de vorige eigenaar vervangen. Nu vraag ik mij af of er bv VR6 (280mm) remschijven en remklauwen op gaan passen ? Ik moet dan wel de fuseestukken uitwisselen voor Polo GTi fusees en de wielnaven overzetten (de Polo is 4x100, de A2 is 5x100), maar iemand enig idee of dat al meer gedaan is of dat er andere upgrades zijn ?
__________________
Alain Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Probeer eerst eens andere blokken
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
Alain,
Als je daarna besluit om die plannen door te zetten. Heb ik in iedergeval een net setje VR6 schijven en remblokken op de plank voor je liggen. gr, Yuri
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#14
|
|||
|
|||
A2 is ook als S-Line geleverd. Ken iemand die er zo eentje heeft, dik! 9 spaaks 17" S-Line wielen, sportstoelen met leer en alcantara etc. Kortom: 17" zou wel gaaf zijn.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
+1
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
Lekker standaard laten en evt andere blokken, en anders gewoon wennen
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#17
|
||||
|
||||
Inmiddels zo'n 8000km gereden (in goed 14 weken tijd....) en is er een litertje olie bijgegaan.
Het verbruik in de stad valt megzins 'tegen', maar het zijn gewoon de té kortje ritjes die mijn vrouw ermee rijdt... puur alleen stad doettie 1:14 Het verbruik op de snelweg is wel netjes... gisteren even naar Venlo geweest om wat op te halen en in totaal 425km gereden en 20,6L (á 1,49) getankt, dat is dus ruim 1:20 !
__________________
Alain Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
VR6 wellicht ja, is 5x100, maar of t meteen op de fusees past? Of anders Polo 6R GTI? zijn 288mm schijven en 5x100. Ga dit zelf doen met mijn 6R 1.2 TSI, heeft ook 256mm en vind dat niet fijn remmen. Niet bijterig genoeg idd. |
#19
|
||||
|
||||
De A2 staat op een 9N Polo onderstel... geen idee of daar fusees bijzitten waar 'losse' klauwen op passen. De bracket voor de remklauw nu zit geïntegreerd in het fuseestuk, daar kun je geen kant mee op
__________________
Alain Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
Koop gewoon maar een setje EBC yellowstuff remblokjes bij Bolt-Action (Marc) en dan ben je klaar. Ben je nog minder geld kwijt ook
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |