|
||||
|
||||
remnippel maat HRC en wielkant
Hey!
ik kan het niet vinden; Wat is de nippelmaat voor het laten maken van een nieuwe remleiding voor een golf zonder ABS linksvoor. De leidingmaat is 625x0,7mm. maar welke nippels moeten erop? is nippel in hoofdremcilinder een andere maat dan de wielzijde? hoor het graag! Kan ik dit weekend weer sleutelen. Mooiste zou zijn de leiding demonteren en een 'kopie' laten maken. maar.. heb vorige weekend mijn achterste remklauwen goed weten te ontluchten. (dat is drama!) dus het potje leeg laten lopen betekend weer compleet ontluchten. En ook de koppeling als ik pech heb! (zit een hydrolische koppeling in) als de leiding al aanwezig is kan ik snel wisselen, loopt het potje ook niet leeg.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 25-10-2018 at 20:29. |
|
||||
|
||||
Nippels in de hoofdremcilinder zijn precies dezelfde draad als de nippels waar de flexibele remslangen enzo opzitten.
|
|
||||
|
||||
M10x1 volgens mij. Sleutel 11 moet er op passen.
|
|||
|
|||
Het remvloeistof potje loopt niet leeg als je het rempedaal een klein stukje ingedrukt houdt. In de garage gebruiken ze daar een remknecht voor (zie foto).
Ik heb er zelf een gemaakt. Neem een stuk bezemsteel en een plankje b.v. een stuk vloerplank. Plankje moet ongeveer 40 cm lang zijn. Boor er een gat in ongeveer 10 cm van de kant. Het gat moet groter zijn dan de dikte van de bezemsteel. Druk het plankje tegen de voorzijde van de bestuurdersstoel, steek de bezemsteel door het gat en druk daarmee de rem in. De bezemsteel zal klemmen in het gat en de rem blijft ingedrukt. |
|
||||
|
||||
Dank allen! Dat zijn goede tips!
|
||||
|
||||
Juiste maat nippel is inderdaad waar sleutel 11 op past👍 Dit zit door heel de auto.
Met een stok het rempedaal 2cm ingedrukt en er kwam niks uit.
|
|||
|
|||
Mooi dat het gelukt is.
|