#1
|
||||
|
||||
uitvallen bij gasloslaten(kr 16v digifant)update golf doet helemaal raar
hoi mensen. ik was vandaag weer een rondje met de golf wezen rijden. na alles helemaal goed te hebben na de inbouw van het digifant injectie systeem,en de nieuwe motor.
Maar nu valt de motor bij het intrappen van de koppeling, en loslaten van het gas helemaal dood. alsof de stappenmotor te laat reageerd. als ik terug schakel en erop let dan blijft ie wel na een duik onder de 800toeren goed stationeer lopen. wie o wie kan mij helpen. Last edited by vwgolfjeII : 07-03-2009 at 18:06. |
#2
|
|||
|
|||
Alles van de digifant over gezet?
Inc lambdasensor |
#3
|
||||
|
||||
jep wat ik weet. is alles overgezet idd. heb het laten inbouwen omdat ik zelf niet zo electrische ben aangelegt. wat een stomme fout is geweest helaas.
maar heb een lamda de potmeter in me inlaat/klopsensor enc enc. |
#4
|
||||
|
||||
heb je het co wel goed staan.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#5
|
||||
|
||||
jep co heb ik op de zaak gecontroleerd. die was netjes 1,8 met koude motor dus das netjes. de lamda gaf ook mooie waardes aan.
hij hield gister ook in toen ik naar huis reed. had ie vanaf 4uur tot 10uur stil gestaan. |
#6
|
|||
|
|||
Vollast /nullast schakelaar [ op het gasklephuis]niet meer juist afgesteld
|
#7
|
||||
|
||||
jawel die is juist pas afgesteld. hij komt goed tegen de nullast aan.
Ik heb de golf vanavond ook weer even gestart en ik denk dat het mijn stappenmotor is die niet goed werkt. of niet open gaat. of dicht blijft. Hij loopt nog geen 800toeren stationeer, en hij houd af en toe in. wat op een openstaande stk kan lijden |
#8
|
||||
|
||||
stekker van de stk afhalen en dan warm rijden of anders om warm rijden stekker eraf trekken en tjakka hij loopt 2000 stationair.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#9
|
||||
|
||||
nou hij valt wel uit als ik de stekker eraf trek hoor. dan loopt ie helemaal niet lekker. dus hij blijft ff lopen nadat ik de stekker eraf trek maar valt wel uit.
|
#10
|
||||
|
||||
afstellen zonder stk op 800 toeren
dan stk aansluiten moet die hem bij regelen stk schoon maken met remreiniger voor je hem afsteld |
#11
|
||||
|
||||
hey dat ga ik eens proberen andre want dit geld ook bij g60motoren neem ik aan? en schoonmaken ga ik dus niet meer doen, aangezien hij nu niet meer schoner kan na twee keer een weekend in de remmenreiniger en daarna met wd40 laten intrekken.
|
#12
|
||||
|
||||
Zet anders de aanslag van je gasklep een heel klein stukje verder open.
Kan nl. zijn dat ie nu net te ver dicht gaat, heb ik toen ookal een keer aan lopen stellen totdat ie weer mooi liep...
__________________
Groeten, Jeroen. |
#13
|
||||
|
||||
hey jeroen dat ga ik vanmiddag ook doen. en die stappenmotor ga ik zowieso vervangen. Aangezien die naar mijn idee al een tijdje niet lekker werkt. ondanks de vele keren dat ie is schoongemaakt.
|
#14
|
||||
|
||||
upje. heb vandaag weer met de golf gereden. maar hij loopt niet mooi stationair. in het begin wel. maar als ik een tijdje gereden heb loopt ie hoog stationer. als ik de stk los haal valt de auto uit. maar kan aan mijn stationair schroef stellen wat ik wil maar maakt niks uit. mijn stk zoemt ook als ik hem op contact zet. en als ik dan de stekker van de stk afhaal hoor ik het zuigertje terug schieten.
Nu start mijn auto helemaal niet meer. en als klapper op de vuurpijl klapte de zekering van de comp eruit toen ik hem wat langer op contact had gezet. HELP IK WEET HET NIET MEER p.s als iemand voor mij een aansluit schema ofzo heeft graag. |
#15
|
|||
|
|||
Storing in de digifant computer
Vocht |
#16
|
||||
|
||||
ok dus dan moet ik de comp eruit halen drogen en weer afkitten?? of is de comp nu naar de teering?? want hij is voor de laatste keer open geweest toen jeroen(bolku) er een andere chip in had gezet.
En ga ook mijn motorkabelboom helemaal opnieuw loshalen en goed aan elkaar zetten. |
#17
|
|||
|
|||
Als ik het zo lees zou ik eens kijken naar de timing van je onsteking.Ik denk dat hier de oorzaak zit.teveel vooronsteking loopt hij wel mooi maar heel instabiel dan krijg je idd van die rare dingen dat hij uitvalt bij gasloslaten.tjek het even op je vliegwiel. stationair tussen de 6-10 graden.
suc6 |
#18
|
||||
|
||||
onsteking is niks aan veranderd. na de laatste keer afstellen nog geen 3000km geleden. en hij viel gister na een andere stappenmotor te hebben gemonteerd niet meer uit. alleen bleef hij nu hoog stationair lopen. nadat je een stuk gereden had. in het begin liep ie mooi stationair en viel mooi terug naar de 850toeren.
En ik denk dat de zekering van de comp eruit is gevlogen doordat ik met de kabelboom bezig was. want hij deed het telken wel. tot ik thuis was en met de stk aan het rommelen was. omdat die zoemt bij motor uit en contact aan. |
#19
|
||||
|
||||
niemand meer een idee? heb de kabelboom van de comp naar de motor al eruit gehaald. die ga ik morgen helemaal controleren en goed maken. heb de computer er ook uit gehaald. zijn er nog dingen waar ik die op kan controleren?? en is het misschien slim om die af te kitten. zodat er geen vocht meer in kan??
|
#20
|
||||
|
||||
Lekker oud topic maar hierover een vraag.
Ik heb net een 16v kr op digifant lopende gemaakt, nu alles beetje bij beetje lopende aan het maken. De auto heeft (nog geen) stappenmotor. Is het dan überhaupt mogelijk de motor stationair te laten draaien? Met al een klein beetje gas blijft de auto prima lopen. Tips en tricks zijn welkom! |