#1
|
||||
|
||||
problemen met electrische brandstof pomp
goede middag allemaal
ik zit met het volgende probleem: ik heb een jetta mk2 uit 1986 met een mh motor. woensdag middag heb ik de anwb erbij gehad en die zei dat mn mechanische pomp te ver versleten was en dat ik beter kon overstappen naar een electrische brandstof pomp. de man van de anwb zei dat ik een electrische pomp moest hebben die onder de 0.9 bar druk geeft ik heb inmiddels 2 pompen van facet geprobeerd zowel de 40105 en de 40106. de 40105 heeft een druk van 3.0 tot 4.5 psi dit is 0,34 bar. en de 40106 van 4.5 tot 7 psi en dit is 0,48 bar. ik heb de pomp in de motorruimte gemonteerd tussen de aanvoer slang. hiervandaan gaat het via een brandstof filter naar de gasafscheider. en daarvandaan naar de carburateur zelf. maar met beide pompen blijft mn auto niet eens stationair draaien. heb ik gewoon een pomp met te weinig brandstof druk of moet je als je een electrische brandstof pomp gebruikt de gasafscheider omzeilen? ik weet op dit moment niet meer wat ik moet veranderen en hoop dat 1 van jullie het misschien weet. alvast bedankt voor het meedenken. mvg jeroen Last edited by jetta1600gti : 05-05-2018 at 16:40. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon een nieuwe mechanische pomp weer monteren. Zijn wel te krijgen en zit er zo op.
|
#3
|
||||
|
||||
Dat gaat helaas niet. Dit omdat zowel de nokkenas als het staafje wat tussen de nokkenas en de pomp zit teveel
Slijtage heeft. |
#4
|
|||
|
|||
Is de opbrengst wel voldoende?
|
#5
|
||||
|
||||
De 40105 heeft een opbrengst van 68 liter / uur
en de 40106 heeft een opbrengst van 121 liter / uur. Maar ik heb nog nergens kunnen vinden wat de opbrengst is Van de mechanische pomp. |