#1
|
|||
|
|||
Krijg gasklep niet ingeleerd
Hallo,
Het volgende probleem dient zich weer aan bij mijn Polo 6N 1.6 uit 2000 met motorcode AEE Wat is het probleem: Zodra ik de auto start begint deze als een gek in toeren te jagen, uitschieters naar de 3500 toe. Zodra ik de motor weer uitzet en weer aan doe, schiet hij eventjes naar de 1100 toe om vervolgens naar de 900 toeren stationair te blijven draaien. Het vreemde is dat ik dit eigenlijk alleen heb als het buiten koud is, zomers heb ik zit probleem nog niet gehad. Het volgende is al vervangen: Bougie's Bougie kabels Bobine Gasklephuis, alleen deze wil dus niet ingeleerd worden, ik heb een rondje gereden met een LOG en zoals je kan zien verandert ook alleen het eerste blokje (Voltage) de overige blokken veranderen niet, Zodra ik hem ook probeer in te leren krijg ik het volgende in beeld: Bijgevoegd een csv bestand met de log op groep 098 Zou het dan toch een ECU probleem zijn? https://we.tl/eAUMKdCC1T Ondertussen ook een nieuwe ecu geprobeert, krijg m nogsteeds niet ingeleerd |
#2
|
||||
|
||||
Als de gasklep niet meer ingeleerd kan worden moet die simpelweg worden vervangen helaas.
Een 2e hands gasklephuis kan ook problemen hebben. ECU vervangen heeft geen nut, als daar een probleem mee is krijg je ook problemen bij het uitlezen daarvan.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Hoi,
Bedankt voor je antwoord, Zal morgen nog eens een anders gasklephuis proberen. |
#4
|
|||
|
|||
Er zijn 2 typen in omloop de F variant en de D variant, is het mogelijk om er ipv de F welke er nu opzit de D erop te zetten?
|
#5
|
||||
|
||||
Hoi,
Dit probleem heb ik ook gehad. Een nacht de accukabels aan elkaar geknoopt en het probleem was weg. Wat ook helpt is eerst even contact aanzetten, en wachten met starten. Dan kan de gasklep eerst even z'n ding doen. Succes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#6
|
|||
|
|||
En toen kreeg je m wel ingeleerd met vagcom?
|
#7
|
||||
|
||||
Ik heb het met een computer van snapon gedaan, al heb ik serieus mn vraagtekens bij de noodzaak van het inleren. Ik weet niet waar je zit, maar als je in de buurt zit kan ik er wel een keer naar kijken.
Groetjes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#8
|
|||
|
|||
Bedankt, heb je een pb gestuurd.
Heb er even een filmpje van het probleem gemaakt:https://youtu.be/3D4GbycoAGA |
#9
|
||||
|
||||
Ja dat is exact het euvel dat ik ook had.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#10
|
|||
|
|||
Aha, dan zal ik dat ook gaan proberen
|
#11
|
||||
|
||||
Is het probleem opgelost? Ik heb niets van je mogen vernemen.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#12
|
|||
|
|||
Ah, was vergeten om een reactie te geven.
Heb ondertussen weer een nieuwe thermostaat + sensor geplaatst, blok wil onder het rijden alsnog niet warmer als 70 a 75 graden. Het stoekeren is met 50% vermindert zodra ik even de auto op contact houdt voor het starten. Auto heeft nog wel een steukelpunt bij +- 2000 toeren, als ik in dat gebied het gad loslaat is het net als je continu duwtjes krijgt.. |
#13
|
||||
|
||||
Mijn polo's doen dat "stoekeren" bij 1800 rpm. Heeft geen effect op het verbruik, en eerlijk gezegd hebben we er mee leren rijden. Wat betreft het niet warm worden; ik heb in beide polo's een thermostaat van een golf 2 GTI geplaatst. Moest minimale aanpassingen doen. Scheelt enorm en gaat niet kapot.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#14
|
|||
|
|||
De leon 1.6 van mijn vriendin doet dat ook. Vooral irritant als je op cruisecontrol rijd. Ook nieuw gasklephuis erop en ingeleverd, maar niet veel beter. Inderdaad mee leren leven ff boven dat toeren gebied rijden dan maar.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Welke aanpassing heb je moeten doen? |
#16
|
||||
|
||||
Ben ik ook wel benieuwd naar. Die kwalitatief uitermate teleurstellende thermostaten van de 6n zorgen al gouw voor een warmloper terwijl ze wagenwijd open staan... Slechte constructie.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb het bruggetje in het watermondje weggezaagd, de 2 "pennetjes" in het thermostaathuis afgebroken (die de originele thermostaat vast moeten houden) en een stukje van de ronde schijf (die met een diameter van 30mm) op de nieuwe thermostaat afgeslepen.
In elkaar schroeven en klaar. Kosten, maximaal 3 tientjes en een uurtje werk. Bij vragen kun je me appen. Succes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#18
|
|||
|
|||
EDIT:
Haha ik snap m, kan je eens een links sturen welke jij heb gekocht? Ga ik die er van de week eens inprutsen, bedankt alvast Hoi, Dat gaat ook lukken met zo'n thermostaat? Deze zit er nu in nl er zijn 2 soorten Last edited by webstarr : 20-01-2018 at 20:35. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dus bij wijze van spreken kun je met een kleinere thermostaat en wat plastic wegbreken gewoon dat klusje klaren? Maar eens een poging wagen Er bestaan idd 2 soorten voor de polo, maar die van de gti is wel meer de traditionele vorm. Ik vraag me af of die niet 1 op 1 zou passen...
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 22-01-2018 at 21:32. |
#20
|
||||
|
||||
Ja daar komt het wel op neer. Elke thermostaat van de bigblock motoren van golf 2 en 3 zou moeten volstaan. De traditionele vorm kan niet 1 op 1 passen, omdat het gat in het thermostaathuis niet helemaal rond is, zit een vlak randje in.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl Last edited by wob8v : 21-01-2018 at 08:35. |