#1
|
|||
|
|||
golf g60 project
eind vorige week hadden we eindelijk tijd om ons nieuwe golf g60 project op te halen na deze via marktplaats gevonden te hebben.
we hebben voor deze auto als basis gekozen, omdat alle g60 specifieke onderdelen er gelukkig bij zitten. ook is de carrosserie nog erg netjes en kan erg snel naar de spuiter. wat ook een bepalende factor was, is dat de motor al loopt en we dus een stuk zekerder zijn dat hier geen grote problemen mee zijn. bij deze even wat snelle foto's. ik zag later pas dat ze helaas wat donker zijn.... we staan alleen voor een erg lastig dilemma... wij vinden dat een originele g60 ook een g60 moet blijven, echter zijn wij bevoorrecht om in het bezit te zijn van alle benodigde onderdelen om een 16vg60 te bouwen volgens "de regels", dus met audi s2 zuigers etc. dus onze vraag is, welke motor zouden jullie gebruiken? de originele motor of de 16vg60? het gaat in beiden gevallen niet om het aantal pk's wat de motoren gaan draaien, maar om de bijzonderheid. even een foto van de motor toen we hem handvast in elkaar hadden gezet even kort wat onze plannen zijn: -als eerste de golf laten spuiten in de originele kleur. (LA9V) -recaro interieur monteren. -carrosserie origineel houden, enkel schroefset en velgen. -setje Brembo's dit is het lijstje voorlopig. de einddatum is namelijk worthersee 2017 te halen en dit komt erg snel dichtbij. |
#2
|
|||
|
|||
16v g60 uiteraard 😊
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
|||
|
|||
De 16V G60 natuurlijk, dat je uberhaupt twijfelt ;-)
Ps die sleuven in het voorscherm worden wel verwijderd toch?
__________________
Jubi Mk3 |
#4
|
|||
|
|||
16vg60 is inderdaad erg dik, maar die was eigenlijk voor een andere auto gereserveerd...
Die sleuven gaan er als eerste af. Er komen ook weer originele g60 schermen op en niet normale schermen welke met een kniptang bewerkt zijn |
#5
|
|||
|
|||
Nou ben ik wel benieuwd wat die andere auto dan is.
__________________
Jubi Mk3 |
#6
|
||||
|
||||
16vg60 plaatsen en genieten
|
#7
|
|||
|
|||
Andere auto is een 89'er 16v ori nl
|
#8
|
|||
|
|||
8v g60 kietelen, heb je echte oem look en origineel g60 blijft uniek
__________________
G60 is in my DNA |
#9
|
|||
|
|||
Ik zou de G60 zo origineel mogelijk houden ivm zijn waarde in de toekomst. De 16v G60 kan je in elke Golf 2 leggen.
|
#10
|
|||
|
|||
Jongens, bedankt voor het meedenken. Aan de ene kant vinden wij ook dat de g60 origineel moet blijven, maar wij bouwen de auto ook voor ons eigen plezier dus de 16vg60 is ook super. In ieder geval kunnen wij melden dat alles van de g60 wat nu niet gebruikt wordt inclusief motor(eventueel) blijft wel bewaard en bij de auto. Tot de volgende update.
|
#11
|
||||
|
||||
16vG60 zowieso als ik iets ga missen van m'n golfje is het vooral de sound
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#12
|
||||
|
||||
Tof project! Als je alle middelen hebt liggen, zou ik sowieso voor de 16VG60 gaan
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
Vind een 16VG60 heel erg gaaf, maar ik zou de wagen toch origineel laten, verder succes met het opknappen etc. Blijf deze volgen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#14
|
||||
|
||||
Ik zou de Golf origineel houden en dan de 16Vg60 in de andere Golf bouwen.
|
#15
|
|||
|
|||
16v g60 is super maar gezien de waarde van een orginele g60 zou ik hem ook orgineel houden.
hoe lastige de keuze ook is vooral als je zo.n dik blok hebt liggen |
#16
|
|||
|
|||
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en het meedenken. De motorkeuze blijft erg lastig. Het plan is om beide motoren klaar te maken. De g60 heeft een lange tijd stilgestaan en heeft dus groot onderhoud nodig, zoals distributieriem, waterpomp en ga zo maar door. Dit onderhoud gaan we allemaal uitvoeren en we gaan de g60 ook voorzien van een andere nokkenas etc.
De 16vg60 gaan we ook helemaal opbouwen, zodat deze eventueel klaar staat om erin te hangen. De uiteindelijke keuze hangt af van hoeveel tijd we nog hebben tot worthersee. Vandaag hebben we de g60 naar buiten gerold om eindelijk eens goede foto's te maken dus bij deze: Gisteren ook een afspraak gemaakt met de spuiter. De golf gaat begin volgende week er heen en is voor kerst gespoten. Vandaag daarom de golf spuitklaar gemaakt en alles gedemonteerd. |
#17
|
||||
|
||||
Dit komt goed , deze blijf ik volgen
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#18
|
||||
|
||||
Origineel houden!!
|
#19
|
|||
|
|||
Vandaag het eerste pakketje binnengekomen, 2 originele vw sleutels ongeslepen.
|
#20
|
|||
|
|||
Mooi project! Sleutels nog gewoon bij de dealer leverbaar?
|