#1
|
||||
|
||||
Audi S3 remmen upgrade (welke blokken?)
Binnenkort ben ik van plan de remmen te upgraden omdat ze voort bijna aan vervanging toe zijn.
Nu ga ik brembo schijven monteren die geperforeerd zijn en geventileerd (schijnt een stuk beter te zijn dan normale). Daarbij ook rvs remleidingen. Alleen nu moet ik nog de juiste remblokken zien te vinden. Ik wilde eerst voor normale blokken gaan maar misschien is hier ook wel een goed setje voor dat beter remt en toch nog goed is voor dagelijks gebruik. Alleen ben ik er niet in thuis dus heb ook geen idee wat een goed merk is Iemand die me daarbij kan helpen?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou wel voor gegroefde/geventileerde schijven gaan maar niet voor geperforeerd! Het is al een aantal jaar algemeen bekend dat geperforeerd meer nadelen heeft dan voordelen. Is tegenwoordig alleen maar voor de looks.
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8 Voor remblokken kun je gaan voor een setje red stuff. Alleen voor straat gebruik: https://ebcbrakes.com/product/redstuff-brake-pads/ Geel kan ook als je straat en trackday wil, maar slijt sneller https://ebcbrakes.com/product/yello...and-track-pads/ En je hebt nog groen en dat is niet doen Heb ik ooit zelf onder vonden, pre internet.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 25-10-2017 at 15:38. |
#3
|
||||
|
||||
Hmm... heb al wel eens eerder wat gehoord over scheurtjes in geperforeerde schijven maar dacht eigenlijk dat dat alleen bij budget merken was. Maakt geen verschil dus. Geventileerd zijn ze sowieso. Als ik alleen geventileerd pak heb ik 2 schijven voor de prijs van 1 die wel geperforeerd is dus dat is wel een pluspunt.
Wat betreft EBC heb ik inderdaad ook al wat ervaringen over de greenstuff gelezen en besloten dat het die zeker niet gaan worden. Misschien dan toch maar de redstuff. Trackday zal maar weinig voorkomen denk ik.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
Ferodo DS2500 is ook perfect voor straat en circuit gebruik.
Geeft alleen iets meer stof af. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb op mijn S4 B7 EBC Redstuff i.c.m. EBC Ultimax remschijven, voorlopig alleen achter.
Ze bijten koud en met lichte pedaaldruk al beter, als er wat meer warmte inzit en je stevig trapt vertraagt het duidelijk harder maar nog steeds goed doseerbaar (voorste remmen nog origineel). Ik heb een bloedhekel aan piepende remmen, wilde niet het gezeur van scheurtjes bij geperforeerde, maar wel betere warmtebeheer (geen kromtrekkende schijven meer). Met ca. 17.500 km so far, so good. Ik heb het setje uit Engeland laten komen: https://www.ebcbrakeshop.co.uk/ |