|
||||
|
||||
Golf 1 GTI - 16v KR swap electra
Hallo allemaal,
de restauratie van mijn Golf GTI Pirelli is bijna voltooid. Helaas zit ik met een vraag over de electra. Meeste bekabeling moet vervangen worden, maar ik heb een vraag over wat ik van welk type moet gebruiken. Motorboom = KR Zekeringskast = golf 1 of KR??? Interieurboom = golf 1 Verlichtingsboom = golf 1 Tellerpaneel = golf 1 of KR??? Tellerpaneelboom = golf 1 of KR?? Ik hoor graag van jullie!
cars: VW T4 Caravelle, VW Golf mk1 GTI Pirelli (running project) Last edited by camielPirelli : 04-12-2017 at 22:08. |
|
||||
|
||||
Iemand een idee?
|
||||
|
||||
Wat voor zekeringkast zit er nu in? Eentje met steekzekeringen? Bouwjaar van je Golf?
Ik heb van een 81er 1.1 ook naar KR omgebouwd. Motorkabelboom KR, zekeringkast Golf 1, tellerunit Golf 2 met mfa, golf 1 draaiboom hierop aangepast. Een KR zitten niet zo veel draden op dus heel spannend is het allemaal niet.
|
||||
|
||||
Super! Hier heb ik wat aan! Het is een gti uit '83. Zekeringkast lijkt het zelfde te zijn. Heb gister een kr motorboom gekocht en nu een tellerunit kr kopen. Maandag omgooien. Laat het weten!
Ps: aanpassen voor tellerunit is te doen?
|
||||
|
||||
Steekzekeringen ja
|
||||
|
||||
De behuizing moet je aanpassen, weet zo even snel niet meer wat precies maar is makkelijk.
Er zitten 2 stekkers op de tellerunit, de standaard stekker voor verlichting etc heb ik de originele aangepast. De andere kant voor de MFA info heb een zelf een nieuwe kabel voor gemaakt omdat mijn Golf helemaal geen MFA had. Een GTI heeft toch wel MfA origineel?
|
||||
|
||||
Ja, een gti heeft inderdaad wel mfa!
|
||||
|
||||
Quote:
Yup
|
||||
|
||||
Thanks, ik laat het weten als hij mooi loopt. Na 10 jaar restauratie (waarvan 8 jaar stil gelegen) is het redelijk een mijlpaal