|
|||
|
|||
Remmerij juist gemonteerd?
Iemand die weet of dit juist gemonteerd is? Gaat om de borgclips.
|
|
||||
|
||||
Lipje moet aan de binnenkant. Dit is tegen het rammelen van de remblokken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ja
|
||||
|
||||
Last edited by RobertVoorst : 15-01-2020 at 08:03. |
|
|||
|
|||
Quote:
Dus ze zitten wel goed aan de bovenkant, alleen het lipje moet onder de klauw komen? Komen ze dan niet tegen de schijf aan? |
|
||||
|
||||
Quote:
Lipjes komen onder de klauw inderdaad ja https://www.youtube.com/watch?v=TH2-4rj5YX0 In het filmpje zie je het exact. Last edited by RobertVoorst : 15-01-2020 at 09:03. |
|
||||
|
||||
En even een klein beetje remmenpasta op de delen waar de blokken in glijden zegmaar. Dat doe ik zelf altijd wel als ik met een grote beurt remmen eraf en erop zet of bij monteren van nieuwe blokken/schijven.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Top bedankt! Nu nog even kijken of de langere bout boven of onder moet, op het filmpje slecht te zien. Is al een tijdje terug dat ik dit gedemonteerd heb dus zou het niet meer weten :p |
|
|||
|
|||
Quote:
Kopervet kan ook toch? |
|
||||
|
||||
De 1 gebruikt het wel, de ander niet.
Ik gebruik het alleen als ik echt niets anders heb. Het is een zogenaamd metaalgeladen vet, het trekt veel stof aan, het verbrokkeld als het oud is en het wordt dun als het heet wordt. Het beste is een niet water en vuil aantrekkend smeermiddel te pakken. Tube (keramische) remmenpasta kost niet veel en kan je bij elke automaterialenzaak halen. |
|
||||
|
||||
Plus, als je ABS hebt mag je kopervet niet gebruiken omdat het geleidend is en problemen met de sensors kan geven. Dus als je gewoon keramisch vet in huis haalt kan je aan elke auto werken! Is ook aangenamer werken, is minder blubberig, meer een soort pasta dan vet.
|