#1
|
|||
|
|||
weer M tdi.
Beste
Ik zit met het volgende..ik heb een 2.5 5cyl tdi in mijn bezit uit een volvo v70 met alles erbij zoals ecu, kabelboom, immobilizer enz....nu wil ik deze motor in een expeditievoertuig bouwen (pinzgauer 716) en wil ik eigenlijk van die electronica af en dus naar een mechanische pomp gaan. Nu wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij hier bij helpen. Indien iemand deze pomp kan maken of mij vertelt welke pompen/onderdelen ik hiervoor nodig heb en mij wil helpen deze te bouwen dan hoor ik het graag. Mvg pinzi |
#2
|
|||
|
|||
Bert (Da-BRT) en Jan (MTDI) kunnen jou vast meer vertellen
|
#3
|
|||
|
|||
Heel fijn bedankt, hoe kom ik in contact met deze mensen?
Mvg |
#4
|
||||
|
||||
pb sturen via het forum
|
#5
|
|||
|
|||
Is ondertussen gebeurt thanks
|
#6
|
||||
|
||||
We hebben contact gehad.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
||||
|
||||
En wat gaan we doen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
|||
|
|||
Pompje bestellen met ''fast gas response''...maar eerst de originele
van het blok eraf halen |
#9
|
||||
|
||||
Ik ben ook wel benieuwd wat voor voertuig het gaat worden, want expeditie voertuig klinkt stoer.
Misschien kan ik hem wel testen bij mijn familie in centraal Siberië...
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
|||
|
|||
Wel in de zomer he Bert :P
|
#11
|
||||
|
||||
Nee, dan is het bijna 40 graden boven nul.. Beter in de winter bij -40.
Ga maar een keer mee Evgeniy!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
|||
|
|||
Is dat zo een apparaat? Best wel een gaaf apparaat. Bert, ik vraag mij af of diesel dan nog vloeibaar blijft.. Taxi's in Orenburg rijden niet voor niets op benzine |
#13
|
|||
|
|||
Dus de 2.5 Mtdi is voor deze pinzgauer 716k, ingericht als camper met daktent...klaar voor de pyreneeen.
|
#14
|
||||
|
||||
Gaaf hoor! Welke versnellingsbak ga je gebruiken? Of de originele met een adapter
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#15
|
|||
|
|||
Origineel zit i al met een vw/audi motor...zo een beetje de voorganger van de
5cyl, namelijk de 2.4td 6cyl bekend uit de volvo 740 en lt's. Er zijn 3 versies van de td pinzgauers de P80 P90 en P93...de p80 is de 6cyl td,de p90 is de 6cyl tic en de p93 heeft de 5cyl tdi...du ik ga van mijn p80 een p93 maken. Als bak zit er een automaat op..een zf4hp22 ook deze vind je terug bij verschillende merken, en de bedoeling is deze eraj ligt ook eens binnen te doen voor een volledig nazicht en eventueel laten versterken...o zit ik ook te denken om de kopelomvormer rapper te laten sluiten.Ben op zoek naar trekkracht/koppel en niet zo zeer naar pk's in toeren |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb een hele oude Pinz communicatie wagen (met opbouw) gehad, maar dit is veel leuker.
Met de mechanische pomp zit het koppel wel goed
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
|||
|
|||
De 710m en 710k of 712(6x6)...ja zijn leuke dingen...blokje is ook speciaal,huilt zoals een kever maar is het niet he...2.5l 'cyl plat liggende lijn motor, je vind hem dan ook alleen terug in de pinzgauer.
|
#18
|
|||
|
|||
Hoi hoi
Zoals jullie ondertussen al weten krijgt de pinz een andere motor en nu zit ik met het volgende....de 2.5 tdi heeft een intercooler terwijl de oude 2.4td deze niet heeft. Dit maakt dat er nu ene moet in/op komen maar t'ja de plaats hiervoor is heel beperkt, zeker omdat er geen mogelijkheid is om de luchtdarmen van voor aan het snuitje tot naar de motor te brengen (wil geen grote gaten gaan maken). Nu zit ik met het gedacht een water/lucht intercooler te gaan gebruiken maar dit is voor mij iets helemaal nieuw. Dus zijn er hier die dit hebben en werkt dit naar behoren? Wat voor volume zou ik moeten hebben voor de 2.5 5cyl tdi? Alvast bedankt voor de reacties. |
#19
|
|||
|
|||
BMW 7 serie of X5 water naar lucht intercooler
http://www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=155035 |
#20
|
||||
|
||||
Zou een mooi alternatief zijn in combinatie met een electrische pomp van een BMW die ze in de autocross vaker gebruiken. Glycol erin en een fatsoenlijke radiateur op het dak van de Pinzgauer
Ik heb hem zelfs voorgesteld om eerst even te rijden zonder IC tot hij het vermogen omhoog gaat brengen. Dezelfde motor heb ik in de Audi 100 uit 1977 gehad en daar heb ik ook een poos zonder IC gereden.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |