|
||||
|
||||
Opknappen T2b
Misschien hebben jullie het verhaal al gelezen op een ander forum (vct2 bv) maar ik zal hier ook een beetje de ontwikkeling gaan bijhouden van de resto van onze T2b met de naam "Happy"
Zelf hebben we niet de kennis nog de tijd om het goed aan te pakken en door een financiele meevaller hebben we besloten het lekker uit te besteden. Bij wie was wel een probleem, graag in de buurt zodat je tussendoor even kan kijken en ja dan is bv een Arkel toch wat ver. Regelmatig spreek je er mensen over wat de opties zijn en een van die gesprekken hadden we met John, natuurlijk bekend van dat hij werkte bij de keverboet maar John zijn we sinds we lucht gekoeld rijden al regelmatig tegen gekomen, niet alleen op meetings maar ook bv op Geestemerambacht (recreatie meertje nabij Alkmaar). Nu wisten dat John wel een reperatie bedrijfje was gestart nadat hij bij de Keverboet had moeten stoppen, maar in het gesprekje gaf hij aan dat hij best wel de bus wilde opknappen. Hij had alleen nog even een bedrijfsruimte nodig Begin oktober is de bus naar John gegaan die ondertussen onderdak gevonden had in Obdam, ondertussen is de bus gestraald en wordt binnenkort klaargemaakt voor de spuiter. Foto's De werkbus van John De werkplek Nieuw front erin Op naar de straler Naakt Meer foto's: http://www.desmitten.nl/Happy/index.htm (en op de 2 links op die pagina)
|
||||
|
||||
Hmm, ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de werkzaamheden omdat ik zelf een T3 heb die wel wat aandacht behoeft. Je bent dus tot nog toe tevreden?
|
|
||||
|
||||
Ja, zonder meer.
Gisteravond belde John bv nog even om te vertellen dat hij de dorpels helemaal onderaan losgehaald had en dat er idd een rotte plek onderzat. Hij vertrouwde het al niet helemaal omdat er 3 platen zaten ipv 2. En ja hoor er was gewoon een nieuwe stuk over roest heen gezet jaren geleden. Dat zijn de dingen die wel vertrouwen geven, hij let op de details
|
||||
|
||||
Ik denk dat ons bussie er een stuk minder strak uit ziet als ie gestraald zou zijn. Dit is niet verkeerd!!! Goed bezig!
|
|||
|
|||
Die wordt grondig aangepakt! Wordt weer als nieuw straks!
|
||||
|
||||
zo, die wordt lekker grondig aangepakt
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, mooi grondig werk. Ziet er niet slecht uit na het stralen!
|
||||
|
||||
Damn...Staat hier paar huizen verderop ook een T2a/b die net gestraald is....Kan je vertellen dat die van jullie er piekfijn uitziet in vergelijking met die..
Fijn als ie zo terug komt.. Suc6. Vic
|
||||
|
||||
Quote:
Of hij het zich realiseerd weet ik niet maar met zoveel "experts" die nu toekijken kan John het zich eigenlijk niet meer veroorloven het niet goed te doen. Kan me nog een levendige discussie herinneren met Renee over het mindere bak en braadwerk.....
|
||||
|
||||
Ziet erg goed uit, volgens mij komt het wel goed
Suc6 Lars
|
||||
|
||||
`t is rene....met 1 "e" .....
Mooie bus! ziet er hard uit!
|
||||
|
||||
Quote:
John wist van te voren dat wij redelijk aktief zijn op diverse forums en binnen de vct2 En zeker omdat hij eigenlijk om onze klus een pand heeft moeten huren weet hij donders goed dat het succes van zijn bedrijf onder meer afhangt van het grondig uitvoeren van deze klus. Ik heb de indruk dat John het sowieso de boel graag grondig en goed aanpakt, hij belt ook regelmatig met vraagjes, zoals laatst over de versnellingsbak, bij het reviseren kunnen ze alleen de binnenkant doen, maar ook gelijk de buitenkant weer helemaal netjes maken of we dat willen, kost wel extra natuurlijk, wat willen we.
Happy Last edited by Lomax : 10-12-2007 at 09:56. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Vanavond weer wat foto's van John gehad.
Mooi in de epoxy En wat horror foto's van het rotte plaatwerk waarover ooit nieuwe delen gezet waren. Nog een paar foto's staan er hier (even naar beneden scrollen) http://www.desmitten.nl/Happy/Happy...x2.htm#December Naast deze delen (zowel links als rechts) was er ook nog wat met de kriksteunen en een kokerbalk.
Happy Last edited by Lomax : 19-12-2007 at 23:01. |
|
||||
|
||||
Maar op een gegeven moment maakt het niet meer uit of het laswerk 10cm of 50cm is... Als ik het nieuwe laswerk bekijk moet het zeker goedkomen!
|
||||
|
||||
Vanmorgen zijn we weer even polshoogte gaan nemen in Obdam
De kriksteunen worden vervangen. Mooie druiper en lekker wat deukjes meer foto's natuurlijk op de site http://www.desmitten.nl/Happy/index.htm wel ff scrollen, zijn er steeds meer :lol:
|
||||
|
||||
Wat ik alleen niet begrijp Hebben ze nu de gehele buitenkant gestraald zonder deze van te voren de laklaag te hebben verwijderd ?
Als dat zo is wil ik m niet strak maken . |
|
||||
|
||||
Mijn is gister niets opgevallen van dat de huid de bus extra gedeukt is door het stralen, ja strak is het natuurlijk niet, maar dat komt meer door 30 jaar gebruik dan door het stralen lijkt me, blijkbaar een hele goede straler
De plamuur meneer zit overigens in het zelfde pand als John, zou er een probleem zijn geweest dan hadden we dat vast wel gehoord.
|
||||
|
||||
Wordt de onderkant ook nog gestraald? Of wordt die überhaupt integraal vervangen
Jens |