Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2017, 18:13
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default oliedruk probleem in de klok

Wie kan mij meer vertellen over hoe ik mijn VR6 klok werkend kan krijgen op een apq v6.
En dan met name de oliedruk, mijn klok heeft twee waarden nodig namelijk een hoge en een lagedruk.
Nu heeft de V6 alleen een lagedruk.
Is er een manier om zelf een hogedruk signaal te maken, met behulp van weerstanden of zoiets??
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2017, 19:46
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Je kunt de hoge druk draad ook aan massa leggen dan is je storing weg.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2017, 21:45
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Je kunt de hoge druk draad ook aan massa leggen dan is je storing weg.

Heb ik geprobeerd, maar probleem blijft. Das het rare
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2017, 06:58
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Je gebruikt nog steeds dezelfde tellerbak als bij de vr6 neem ik aan?
Dan moet je zorgen dat je van de oude vr6 motor de 2 oliedruk sensoren op je v6 maakt. Als je maar één aansluiting hiervoor hebt kun je een T stukje gebruiken bv. die op de zijkant van de cilinderkop zit van een G60.
Maw je moet de oliedruk sensoren matchen met je tellerbak.
Er zijn veel types oliedruk sensoren welke allemaal andere inschakelwaarden hebben en dat zal nu bij jou wel eens het probleem kunnen zijn.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2017, 11:19
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Je gebruikt nog steeds dezelfde tellerbak als bij de vr6 neem ik aan?
Dan moet je zorgen dat je van de oude vr6 motor de 2 oliedruk sensoren op je v6 maakt. Als je maar één aansluiting hiervoor hebt kun je een T stukje gebruiken bv. die op de zijkant van de cilinderkop zit van een G60.
Maw je moet de oliedruk sensoren matchen met je tellerbak.
Er zijn veel types oliedruk sensoren welke allemaal andere inschakelwaarden hebben en dat zal nu bij jou wel eens het probleem kunnen zijn.



Klopt , wil de vr klok behouden.
Golf4 v6 klok had ook leuk geweest maar die is nog weer breder dan de vr en dat is al krap.

Zal es rond vragen naar een oliefilterhuis van een vr en kijken of die past op de V6
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum