#1
|
|||
|
|||
keerringen
Hallo...iemand enig idee wat de maten zijn van de keerringen flenzen aandrijfassen en de keerring schakelstang in een akw 084 4-bak?
Er worden zoveel verschillende maten opgegeven dat ik door de bomen het bos niet meer zie,dus vandaar mijn vraag. Het gaat om een golf 2 1300 nz inj met 4-bak. Alvast bedankt. |
#2
|
|||
|
|||
084409189C 57 x 71 x 7 Links
084409189B 48 x 62 x 7 Rechts 085301227 15 x 24 x 7 Dat ander dingetje Maar kijk voor de zekerheid ook zelf na in de catalogi Ik heb er geen verstand van www.catcar.info is je beste vriend |
#3
|
|||
|
|||
Moet ook de keerring vervangen van de uitgaande as van bak naar motor(prise-as toch) neem aan dat daar ook een keerring zit....iemand daar de maten van?
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je voor de info |
#5
|
|||
|
|||
084311113A
23 x 35 x 6.5 Als dat hem is |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens etka bij de dealer is ie dat idd... |
#7
|
|||
|
|||
Nou,eindelijk de bak er onder uit....in de schuur de flenzen er voorzichtig af gehaald en wat zie ik ....een gebroken bushing ring (conische ring)in 8 stukken...ja en nu...durf zo een ring zelf wel te draaien maar zal niet de oplossing zijn.
En zo een ring is denk ik niet los te kopen ...ben bang dat de dealer dat niet zal hebben...prise-as keerring hebben ze sinds 2007 ook niet meer...laat staan zo een ring. Ook is de flens wat beschadigd wbt afdichtingsvlak voor de keerring. Dus ik zoek een andere bak (akw 084)...of een flens en de bushing-ring. Het gaat om de flens aan de bestuurderskant...dus met de korte steekas Weet niet hoe foto's te plaatsen zou wat makkelijker zijn. ik hoor het wel. Last edited by mike64 : 26-03-2017 at 20:54. |
#8
|
|||
|
|||
[IMG]thumbnail_20170326_195153[/IMG]
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Welk nummer ? |
#10
|
|||
|
|||
|
#11
|
|||
|
|||
Hoi NR 17
|
#12
|
|||
|
|||
Ben ik nou gek of is nr 16 een losse huls waar de keerring op afdicht?
|
#13
|
|||
|
|||
|
#14
|
|||
|
|||
Oke,zal eens kijken waar....maar moet ook de 2 flenzen vervangen en die zullen best aan de prijs hangen denk ik.
|
#15
|
|||
|
|||
Nou...heb ff op mn draaibank 1/10 eraf gedraaid en vind het best zo...ziet er bijna smooth plane uit en zal echt wel afdichten met de nieuwe keerring. 1ding is zeker...ik gebruik nooit meer leaklock of dergelijke troep meer in mn motor of bak...de bak lekte een drupje dus spul erin ...na 2 dagen dicht en bleef ook voor 2 dagen dicht...tot afgelopen vrijdag toen er een plas olie onder de auto lag ter grootte van een pannekoek.... |
#16
|
|||
|
|||
Niemand zo een bushing ring liggen toevallig...is hier op Voorne Putten niet te krijgen ook niet in R'dam.
Zit niets anders op dan of kapotte ring terugplaatsen met wat vet zodat ie bij montage blijft zitten ....de ring is statisch aan de flens-as dus slijten doet ie niet en bovendien zit ie opgesloten door de schoten en de de veerdruk ....dus het probleem zie ik niet. Of ik gooi een stuk brons in de draaibank en draai er zelf wel 1 en de split en groeven frees ik er wel in dan.....maar dit kost wel meer dan €15,54 ex.... |
#17
|
|||
|
|||
Heb totaal 2 uurtjes gedaan over het draaien/frezen van een bushing-ring....omdat ie niet op voorhand te leveren is....ik hou niet zo van wachten dus maak het zelf wel. En mn karretje rijdt weer alsof er niets gebeurd is... |