#1
|
|||
|
|||
passat b1 uit 1974 verlagen
Hallo,
ik heb sinds dit weekend een passat b1 uit 1974 nu wil ik hem eigenlijk verlagen maar dit is mijn eerste auto en heb er dus nog niet veel verstand van zijn hier schroef zetten voor of moet ik zelf wat gaan knutselen heeft iemand hier ervaring mee hoor ik het graag dit is de auto waar ik het over heb en ik ben wel benieuwd of er nog meer op dit forum zijn met zown oude passat dus heb jij ook zown passat plaats dan even een mooie foto |
#2
|
|||
|
|||
Weet niemand hoe je zown ding kunt verlagen?
|
#3
|
||||
|
||||
Heb je al een beetje rondgekeken op het forum? In het Passat-gedeelte bijvoorbeeld?
Voor de voorkant moet je op zoek gaan naar veerpoten van een late 32/33 (facelift) of van een 32B/Audi 80 (t/m B3). Let daarbij wel op dat je waarschijnlijk ook naar een grotere fusee- of stuurkogel gaat (uit m'n hoofd, heb het allemaal niet direct meer paraat), en daar dus ook met aanpassingen zit. Vervolgens bestaan er wel verlagingssets voor de voorkant. Voor de achterkant zit je met het feit dat schokdemper en veer gescheiden zijn uitgevoerd. Ik weet niet zeker of je hiervoor de achterveren van een 32B kunt gebruiken (die wel McPherson heeft), maar het zou goed kunnen (ik had verlagings-veren van een Ascona B, gelezen op passat-kartei.de dat dat mogelijk was maar ook niet makkelijk te vinden). Op dit moment staat er een setje verlagingsveren voor de achterkant van de 32B te koop op dit forum voor weinig. In jouw situatie zou ik ze kopen en kijken of je ze kunt gebruiken. Is een kleine gok, maar niet veel geld en ze komen niet vaak voorbij. Ik heb overigens nog wel het een en ander aan technische naslagwerken voor je ter overname, mocht je daar interesse in hebben? Succes! Heerlijke auto's, en als de motor loopt hoor je het roestproces nauwelijks nog... Interessant leesvoer, zij het een facelift-model (met dus enkele wijzigingen tov jouw auto, ook onderhuids) Idem, zij het dat Marco volgens mij niet bezig is geweest met verlagen, Cloontje dacht ik wel? Mijn ex-Passerati topic (ook facelift + variant)
__________________
Quote:
Last edited by Oudelut : 16-08-2011 at 20:46. |
#4
|
||||
|
||||
Mooi ding zeg!! Altijd mooi zo'n type32. Lekker zeldzaam ook. Hopelijk is ie nog redelijk hard, want da's idd bij deze modellen maar de vraag... In Assen stond op de sloop een tijd terug nog net zo één, een oranje in behoorlijke staat. (inruilpremiegevalletje..)
Ik heb een 32B en schroefsets daarvoor zijn er niet, omdat de veerpoot 1 geheel is met de fusee. Is dat bij de jouwe ook het geval? Maar iig veel succes ermee en hou ''m in topstaat!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#5
|
||||
|
||||
Is bij deze ook het geval, maar daarom kan er nog wel een schroefset onder/op. Daarvoor zul je alleen wel veerpoten in moeten sturen/leveren om te vermaken. Een extra setje van een 32B op de sloop en je kunt een schroefset laten maken terwijl je gewoon door kunt rijden. Het zal echter wel prijzig zijn, geen vergelijk met de Golfjes bv (eigenlijk net zoals de Polo 86(c))
__________________
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
jah ik blijf er eerst wel lkr in rijden en dan word hij nog wel keer verlaagt
|
#7
|
|||
|
|||
ik heb een audi 80 b1 en zit met hetzelfde probleem.
ik had een tijdje geleden iemand in belgie gevonden, die kon het voor 350 euro voor mij maken, maar die beste man kan ik nu nergens meer terug vinden op het forum. Succes iig!
__________________
Vw golf 3 VR6 bj 1993 Yamaha R6 '06 |
#8
|
||||
|
||||
Ik had santana uit 83.
Was idd ook niks wat ik voor kon gaan gebruiken, dus moest zelfbouw worden, aangezien dat tijd en geld kan gaan kosten heb ik ervoor gekozen om met een snijbrander dit veer gebeuren warm te maken in gemonteerde staat, {{Heb ik niet zelf gedaan maar een maatje met een brander, en vaker gedaan heeft}}.en laat hem zakken, een veer die krimt wat bij warmte, en de onderste ring heb ik verder laten zakken, Wat ook mogelijk is om er een ring of 2 af te flexen, en dan bump stops monteren, dan heeft de demper niet alle druk, maar ligt hij wel mooi laag. |
#9
|
|||
|
|||
dus als je hem gewoon op zijn wiellen hebt staan en je maakt de veren warm zakt hij
of hoe bedoel je het precies??
__________________
vw kubel (181) 1975 vw kubel (181) 1976 (project) Zand rail (project) |
#10
|
||||
|
||||
puur uit nieuwsgierigheid een vraag betreft de verlaging van een B1.
Ik weet dat een B1 aan de achterzijde een losse veer en schokbreker heeft, maar is deze te verwisselen voor een schroefpoot van een golf 1? Ik meende te lezen op een belgisch forum van wel, maar wilde het hier nog even checken.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#11
|
||||
|
||||
De achter schoefpoten van een golf 1 passen maar verlagen best veel. Van een golf 2 zijn weer te hoog...
Ik heb zelf een B2 met een aangepaste golf 2/3 schoefset, en achter kan net laag genoeg, maar niet lager helaas
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#12
|
||||
|
||||
Oke
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 17-02-2017 at 09:52. |
#13
|
||||
|
||||
Hieronder een foto van een B1 ophanging (variant)
Is toch wel een heel andere aansluiting dan een golf 1 schroefpoot of zit er verschil in de variant of coupe?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#14
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad andere koek! Zelf nog niet gezien, lijkt op die van een T3 (bus) achter.
Kwestie van kortere veren en mogelijk ook kortere dempers.
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#15
|
||||
|
||||
Yep, variant is anders... ik heb destijds ascona-veren gestoken
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dus op een coupe passen wel de golf 1 veerpoten op de achterzijde? Ik kan namelijk geen enkele afbeelding/topic van vinden hoe dit gemonteerd zit.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |