|
|||
|
|||
Kr 50mm inlaat op een abf motor
Kr 50mm inlaat op abf motor heeft dit nut?
Rvs powersprint / supersprint 60mm uitlaat Kelk En chip Voor de rest origineel Komen nog wel andere nokkenassen in met der tijd. Ik lees veel dat ze dit vervangen door een kr 50mm inlaat maar heeft dit eenig nut als je dat doet? |
|
|||
|
|||
Abf heeft een andere gasklep als een kr, dus dit gaat niet passen. Ook heb je dan andere injectoren en feulrail nodig.
|
|
|||
|
|||
Maar je gaat er niet meer pk met winnen tegen over het origineel spruitstuk als ik andere nokkenassen steek?
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat het verschil zeer klein gaat zijn. Net zoals voor je uitlaat geldt. Die heeft vooral effect op hoe snel de motor in toeren komt, minder op het vermogen. Denk dat hetzelfde dus geldt voor de inlaat. Natuurlijk is een motor die snel in toeren komt ook leuk, dat geeft een krachtig gevoel. Daarom heb ik ook een Powersprint onder mijn 16V gestoken.
Maar ik betwijfel persoonlijk of er veel verschil gaat zijn met je originele inlaat. De motor zal misschien een klein beetje levendiger worden maar ik denk dat je nauwelijks verschil gaat voelen. Vergeet met dit soort dingen ook niet dat groter niet altijd beter is he! |
|
|||
|
|||
Op dit vlak weet ik koet veel dus ben ik gaan opzoeken en kwam dit dikkels tegen van een kr op een abf maar blijkbaar doet dit eigelijk niets.
Dan ga ik mar verder zoeken voor nokkenassen te veranderen |
|
||||
|
||||
Het feit dat je opzoekwerk doet is al een goede start! Je moet namelijk goed oppassen met alle aanpassingen, ze moeten op elkaar afgestemd zijn anders is het weggegooide moeite.
Wat is de diameter van je originele inlaat? |
|
|||
|
|||
Hdat heb ik nog niet gevonden en nog niet kunnen meten.
Maar heb horen zeggen ook 50mm. We gaan nog een beetje verder zoeken enz. Iedereen maang hier ook zetten hoe je meer pk uit een abf kan krijgen zonder het blok drastisch open ge doen |
|
||||
|
||||
Als ze beiden dezelfde diameter hebben is de kans 99.99% dat je geen verbetering zal hebben.
|