#1
|
|||
|
|||
Jbm
Na de reeks vragen die ik al gesteld heb op dit forum is het misschien wel zo netjes als ik mij even voorstel
Naam: Joris Geboren: 22/2/93 Woonplaats: Beek Door mijn oma ben ik eigenlijk aan de VW's geslagen. Zij had ooit een Polo 2f gekocht die uiteindelijk naar mijn ouders ging. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald kon ik de Polo overnemen De Polo afkomstig van mijn oma had ik helemaal opgeknapt optisch en motorisch. Op begeven moment toen de wagen voor mijn gevoel 'klaar' was ben ik op een regenachtige ochtend voor mijn schoolexamen van de weg af gereden op een voorrangsweg. Ik reed 60 en er kwam iemand rechts op mij in gereden zonder te kijken.. Nog steeds vind ik het erg jammer aangezien de auto natuurlijk ook wat emotionele waarde had behouden omdat deze zolang in de familie was. Wat plaatjes bij het verhaal: Na het ongeluk krijg je zoiets: Het blijft jammer, maar gelukkig zijn beide partijen ongedeerd gebleven op wat lichte kneuzingen na. Omdat ik zo weg was van een polo 2f 2 dagen na het ongeluk gelijk een andere gekocht Dit was heel toevallig omdat je normaal gesproken niet zoveel nette 2fjes meer ziet. De wagen die ik had gekocht had hier en daar een paar deukjes zonder lakschade maar was oerhard. Geen enkel plekje te bekennen en de onderkant leek nog bijna nieuw. Na een paar weken in de Polo gereden te hebben had ik toch trek naar iets anders. Ik was heel erg blij met de Polo en blijf het geniale auto's vinden. Gezien mijn lengte (1,96) was het misschien verstandig om eens te kijken naar een iets ruimere wagen. Ik was een tijdje aan het kijken voor een Golf 3 Gti 8v. Het was even zoeken en uiteindelijk dacht ik een hele leuke gevonden te hebben, deze stond te koop in Zeeland. Met de Polo erheen gereden samen met een vriend en de wagen eens goed bekeken. Eerste gezicht leek het een net Golfje maar ik zag al snel dat er hier en daar iets mis was. Vooral tijdens de testrit haakte ik vrijwel direct af aangezien de wagen voor geen meter liep. Veel motorische onderdelen waren aan vervanging toe. Uiteindelijk na 3 testritjes en heel lang keuzes afwegen zijn we toch terug gereden met 2 wagens: Ik had de Golf gekocht. Als eerste ben ik begonnen met het motorische gedeelte van de wagen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar uiteindelijk was er toch wel wat mis mee. De waterpomp was kapot, thermostaat, lambda sonde, bobine en ga nog maar even door. Ondanks dat ik wist dat er wel iets mee was liep het blok erg soepel en de bak ook. Dat was voor mij ook de rede om de wagen toch mee te nemen. De basis was goed en van binnen + buiten was de auto ook erg netjes. (Weinig roest en het interieur was nog erg netjes). Na veel gekloot en bedenkingen bij mezelf heb ik de Golf gehouden en de Polo verkocht. Het deed wel een beetje pijn toen ik de 2f in halve showroom staat zag gaan en er op de oprit nog een half gare golf stond. Dit mocht de pret niet drukken. De motor loopt weer zoals het zou moeten en uiteindelijk kon ik beginnen met het optische gedeelte. Na wat spuit en polijstwerkzaamheden kom je al een heel eind: Tijdje geleden heb ik de 2E motor ook gechipt met een chip van Bolku. Ik was even aan het twijfelen maar ben toch wel heel blij met de Golf. De wagen ga ik momenteel nog even niet verlagen. De originele ophanging is nog helemaal in orde op de achterasrubbers na. Misschien dat dit ooit nog eens gaat gebeuren, maar eerst even genieten na al die reparaties Groetjes! Joris Last edited by JBM : 27-08-2015 at 17:34. |
#2
|
||||
|
||||
Welkom! Zo te zien hou je van poetsen!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Zonde van de eerste polo, dat blijft toch wel altijd balen zoiets. Maar je heb weer een nette gti. Van een oud vrouwtje geweest toevallig??
Deze bedoel ik dan natuurlijk: http://www.volkswagen.nl/over-volks...it-op-internet# Last edited by _AK_ : 27-08-2015 at 19:19. |
#4
|
|||
|
|||
Eerlijk gezegd ben ik niet zo´n poetsveteraan, maar als je telkens zo stom bent om een rode wagen te kopen moet je wel
De Gti is helaas niet van een oud vrouwtje geweest. Hij is van een jongere kerel geweest die hem gelukkig redelijk heeft laten onderhouden. |
#5
|
||||
|
||||
Hallo Joris,
Ook welkom hier van mij je hebt een super mooie Mk3 nu ik heb precies dezelfde alleen geen gti
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#6
|
|||
|
|||
Dankjewel Nico45!
Zo.. We gaan de Golf eens verwennen met nieuwe kwaliteitsolie. Hoor heel veel verschillende verhalen maar ga toch de 0w40 van mobil one eens proberen voor de winter. Heb het blok geflushed met action olie en een additief. De nieuwe olie was ook weer pik zwart.. Rij nu weer met action olie (5w40) om de boel nog even na te spoelen en dan kan binnenkort de 0w40 erin. Hoorde laatst een heel klein beetje geluid van de klepstoters zo nu en dan, dat is nu al voorbij. Voor de definitieve oliewissel gaat de carterpan er nog even vanaf en vervang ik preventief het rubber bij de warmtewisselaar. Hoor veel verhalen dat deze nog wel eens willen lekken op de meest vervelende momenten. |
#7
|
|||
|
|||
Leuke Golf heb je daar! Mooie kleur ook
Inderdaad lekker de ophanging origineel laten of als je gaat verlagen zo doen dat je hem wel nog altijd als GTI kan rijden. Die van mij ligt ook niet plat op de grond, maar ik kan hem wel met hoge snelheid door de bocht gooien zonder de wielkasten te schrapen Die eerste foto op dat station, heb je die in hier in de buurt gemaakt? Zelf kom ik van Sittard en dat lijkt me best een aardige plek om wat plaatjes te schieten.
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#8
|
|||
|
|||
Nice!! Ik ken alle auto's live :P Jij woont op de doorgaande weg in beek
|
#9
|
||||
|
||||
Mooie upgrade van polo naar golf, ben zelf geen fan van rood maar op een GTI is dat één van de betere kleuren.
|
#10
|
|||
|
|||
@Thijs: Merci kerel! De foto van de Polo is genomen op Montzen gare vlak over de grens in Wallonië. Dit is inderdaad een erg mooie locatie en hier zijn ook wel eens Toyota meetings geweest vroeger. Wel de moeite waard om eens te zien, maar met een wat extremer verlaagde auto kom je moeilijk op het perron, je moet over een schuin gedeelte omhoog rijden onder een best scherpe hoek zonder afrondingen zeg maar. Met mijn oude Polo ging het net.
De ophanging vind ik eigenlijk perfect zo ja. De originele Gti ophanging is echt een mooie combinatie van comfort en toch een goede wegligging. Mocht ik hem ooit ietsjes verlagen komen er denk ik Weitec of Eibach veren onder. Dat extreem laag is niets voor mij en een daily wagen @VWJYI: Ouwe gluurder Je hebt gelijk, daar woon ik inderdaad. Nu ben ik wel nieuwschierig in welke VW jij langs komt gereden dan.. Toevallig een paarse Polo G40? @Pedaalemmer: Dankje! Optisch vind ik het een downgrade, maar praktisch gezien is de wagen veel beter geschikt voor mij. Persoonlijk vind ik de 2F modellen van VW erg mooi met dat hoekige, net zoals een golf 2 en 1. De Golf vind ik ook wel mooi maar heeft niet zo'n speciaal old skool uiterlijk. |
#11
|
|||
|
|||
Die is alweer lang de deur uit. Nu rij ik een rode bora. Hiervoor een audi a4 v6
|
#12
|
|||
|
|||
Hoe kun je een 2F G40 nou verkopen.. Blijven toch wel mijn favoriete wagens ooit gemaakt door Volkswagen. Vooral de uitvoering in genesis paars, lichtjes verlagen en iets mooiere wielen eronder. Hoop er ooit nog eens eigenaar van te worden
Net een leuke ontdekking gedaan aan de golf. Had een tijd geleden de rotor + verdelerkap vervangen en nu zag ik vandaag dat deze weer helemaal waren ingevreten.. Voelen aan de as van de rotor: Flinke speling. De auto start en loopt ook niet lekker meer sinds een paar weken. Heb dus de complete unit besteld uit duitsland inclusief hallgever etc. Heeft iemand misschien nog handige tips met betrekking tot het vervangen? Hoop dat dit een beetje wil lukken zonder dat ik de ontsteking helemaal opnieuw moet instellen. Nieuwe brandstofpomp + hoofremcilinder zijn ook onderweg Btw:Mechanische cruise control ingebouwd. Gewoon zo'n kastje van conrad (30,- ofzo). Had er niet al teveel van verwacht maar ben er toch wel heel erg blij mee Doet zijn werk perfect, zal binnenkort eens wat foto's maken. Last edited by JBM : 07-11-2015 at 19:38. |
#13
|
|||
|
|||
Voor je ontsteking moet je de gti ff aan de laptop hangen om af te stellen. Je ontsteking op 0 zetten anders kun je blijven afstellen. Ik heb me laten vertellen dat et wel lukt zonder laptop als je de temp sensor loshaalt
|
#14
|
|||
|
|||
Hmm oke. Maar zou ik de ontstekingsunit niet gewoon terug kunnen plaatsen op zga precies dezelfde manier als de oude? Misschien door middel van aftekenen. Dan heb ik het dus over deze complete unit:
Heb zelf namelijk geen vagcom oid. Wordt wel eens tijd Gisteren weer een leuk Duits pretpakketje mogen ontvangen met verse onderdeeltjes Altijd goed. |
#15
|
|||
|
|||
Nope... Zelfde positie helpt niks. Even aan de vagcom
|
#16
|
|||
|
|||
Ai, dan wordt het nog leuk.
|
#17
|
|||
|
|||
Is wel te doen zonder alleen perfect word het niet. Ben nog aan het wachten op mijn kabeltje anders kon ik je verder helpen...
|
#18
|
|||
|
|||
Goed. Dan ga ik ook even een kabeltje bestellen. Vagcom kan ik wel aan komen via een vriend van mij. Merci voor de tips.
Ik had nog een vraagje: Achter heb ik dus schijven> Heb ik zo'n remzuiger terugdraaitool nodig bij mijn Golf? (wil binnenkort de blokken en schijven vervangen aan de achterzijde) |
#19
|
|||
|
|||
Yep voor de achterkant heb je die tool nodig. Check dan meteen ook even je handremkabels
|
#20
|
||||
|
||||
Mooi rood is niet lelijk
Leuke auto's die 2F'jes, erg zonde van die eerste. 1.96m in een 2F is trouwens goed te doen, zolang je Corrado stoelen hebt. Verder moet je niemand op de achterbank willen vervoeren Even een vraagje over die 2de Polo, welke maten banden/wielen zaten er op die foto onder?
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |