#1
|
||||
|
||||
Achterlichten golf 2 aanpassen
Iemand al eens geprobeerd om het rode onderste gedeelte van een achterlamp te lossen? Ik vind een setje US achterlichten prijzig, dus ik dacht als ik dat glas er nu eens vanaf kon halen kan ik in het binnenwerk dat vierkantje er netjes uit slijpen.
Onmogelijk of?
__________________
Golf MK2 1.6TD 1989 (sold) Golf MK2 GT Special 2.0 Passat variant 2.0 TFSI 2008 |
#3
|
||||
|
||||
Je moet het glas er toch niet afhalen om aan het binnenwerk van de lamp te kunnen? Dat klik je er toch gewoon uit langs achter?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ts bedoeld niet het binnenwerk maar de schotten tussen de lampen zeg maar, zijn nu 3 verdeelde vlakken en hij wilt er 2 van maken zoals bij us lichten.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ah ok! Denk dan eigenlijk dat de link die Erik postte een betere oplossing biedt! Lijkt me maar een gepruts om het glas uit een achterlicht te krijgen... Zit volgens mij vastgelijmd met hot glue, bijna onmogelijk om uit elkaar te krijgen zonder het te beschadigen lijkt me. |
#6
|
||||
|
||||
resultaat mag er zijn hoor
dit is uit de link die Erik opgeeft
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Zo heb ik ook ooit gedaan!
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#8
|
||||
|
||||
Thanks allen, bovenstaande mod wil ik sowieso uitvoeren. Wat ik echter bedoel is om smalle rechthoekje aan de zijkant uit te snijden om de echte US look te krijgen. Zie op de foto wat ik bedoel
Lijkt me zelf ook zeer lastig om het glas los te krijgen. Maar heb nog wel een paar setjes liggen en vind het de moeite waard om het te proberen.
__________________
Golf MK2 1.6TD 1989 (sold) Golf MK2 GT Special 2.0 Passat variant 2.0 TFSI 2008 |
#9
|
||||
|
||||
Ik weet dat er wel eens us achterlichten worden omgebouwd naar gti, dus zwart rood, daar word ook het glas bij los gemaakt dus het is wel mogelijk.
zo dus:
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#10
|
||||
|
||||
ik heb die link van eric eens bekeken en 1 ding stoort me toch wel.
de originele lampjes met 1 aansluiting in het midden, hebben 2 pinnetjes van de bajonetaansluiting op dezelfde hoogte zitten. bij dubbelfunctie lampjes zitten die 2 pinnetjes op verschillende hoogte, dit om verkeerd steken te voorkomen. het lijkt me niet zo gezond voor je plastic voetje als je telkens verkeerde lampen erin steekt. ooit zal die eens loskomen. als ze er al vlot in gaan (normaal gaat dat hogere pinnetje voorkomen dat je de lamp kan vastklikken bij het draaien) kan je de 2 lampen niet ergens verbinden met een weerstand? als je bv gewone licht en stoplicht met een 10ohm weerstand verbind, dan zou het stoplampje aan 5W meebranden als je gewone verlichting brand. en als je remt, gaat het stoplicht gewoon voluit branden. enige nadeel: als je remt als de gewone lichten uitzijn, dan zal je normaal licht ook iets oplichten bij het remmen. net ff gaan testen. ik heb een 21W gloeilamp zo bij aangesloten bij het aanzetten van de lichten, gaan de stoplichten zacht meebranden. bij het stoppen, gaan enkel de stoplichten voluit (gewone lichten blijven gewoon branden). bij het stoppen met de lichten uit, gaan de achterlichten ook meebranden. en dit alles door 2 lampen met 2 draadjes bij te pluggen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 09-12-2016 at 12:55. |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb al eens aan iets dergelijks gedacht, maar dan met een weerstand én een diode er tussen: remlicht brandt op een laag pitje mee met achterlicht, andersom niet. Nadeel is dat de remlichten ook meegloeien met parkeerlicht! Het lijkt me dan ook beter om die weerstand niet af te takken van het achterlicht maar van de kentekenplaatverlichting! Even prieken onder het dashboard, maar dan heb je ook iets leuks.
Als je dan ook nog een lampje plaatst in de fitting van het rechtermistlicht (*) kun je die (L en R) dmv. diodes mee laten branden met de remlichten. *: Let op, daar zit geen reflector achter, ik weet nog niet of dat wel goed zal gaan. PS.: Is 10 ohm de ideale waarde? Last edited by Erik Baas : 09-12-2016 at 14:16. |
#12
|
|||
|
|||
Ik heb mijn us achterlichten juist omgebouwd naar GTI US.
Hoe ga je te werk? De gene waarvan je de glazen nodig hebt daarvan breek je de behuizing. Waarvan je de behuizing wilt behouden breek je juist de glazen af. Het is niet te doen om het bij 1 set achterlichten te houden. Mocht je us lampen zoeken ik heb er genoeg op voorraad. Ook goedkopere, waarbij het witte of oranje vlak kapot is. Je zo dus het rode vlak over kunnen zetten op de europese om toch hetzelfde resultaat te krijgen. Je kunt natuurlijk ook gewoon zoals hierboven 3 lampjes aansluiten van in het rode vlak. |
#13
|
||||
|
||||
ik heb zo snel gerekent dat een 21W lamp op 14V ongeveer 1,5A moet doorlaten hetgeen op een 9ohm uitkomt.
als ik er 10ohm mee in serie zet, zou zo een 21W lamp op ongeveer 5W branden (14V/19ohm = 0,73A). 0,73A x 0,74A x 9ohm = 4,9W dat het stoplicht zou afgeven dan). ik heb gewoon een 2de lamp in serie gezet, dan krijg je exact de helft van het vermogen en zouden ze elk een 10,5W afleveren. dit omdat ik mijn achterlicht al aangepast heb van 5W peertjes, naar 10W peertjes in de gewone lichten. je moet wel opletten. als je slecht 1 kant zo een lamp(weerstand) geeft, gaan ook beide stoplichten gevoed worden door dat ene lampje. dus direct 2kanten aanpakken als je handig bent, bouw je dat extra lampje bij in je mistlamp plaats en heb je automatisch 3 brandende lampen. je hebt dan wel geen mistlamp meer. voor iemand die snel bredere achterlichten wil, is het gewoon gemakkelijk om een standaard lampje met 2 draadjes te verbinden op die stekkeraansluitingen. niks knoeien in je achterlichten, niks verknippen. heb je apk, trek je ff die 2draadjes los en is alles weer standaard. ik overweeg het in te bouwen . ik overweeg wel 10ohm weerstanden van 10W te gebruiken ipv lampjes.en het mislicht ga ik gewoon behouden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 09-12-2016 at 14:55. |
#14
|
||||
|
||||
klein detail dat ik vandaag hebt gemerkt. met de lichten uit, gaan wel de standlichtjes vooraan mee branden als je gaat remmen.
heb gewoon 2 oude voorste pinkers genomen en die stekker aangekoppeld aan de achterlichten. is ook 21W
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#15
|
||||
|
||||
of je vijlt het oneven pinnetje eraf....
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dat voorkom je door er een diode tussen te plaatsen. |
#17
|
||||
|
||||
ja, maar dan moet de originele bekabeling los.
of als je die tussen het draadje steekt, dan gaan de gewone achterlichten niet branden bij het remmen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#18
|
||||
|
||||
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, maar dat lijkt mij nog steeds gemakkelijker dan fittingen uitboren en ombouwen. Quote:
Jawel, daar was die weerstand toch voor. |
#20
|
||||
|
||||
nee, die weerstand is er om de stoplichten half te laten meebranden bij de gewone lichten.
dat uitboren ben ik ook niet zo voor, en al zeker niet om gesoldeerde lampen te gaan monteren. verder ben ik ook zo geen voorstanden om zoveel vermogen in een plastic behuizing te gaan pompen. als de lichten branden en je duwt de rem lange tijd in, dan brand er per lamp 3x (21+5W) = 78watt diode zou ik ook nog kunnen steken, moet ik enkel 1 stekkertje van de originele kabel eruit trekken, en stekker met diode tussen steken. valt ook nog te doen. ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel andere verlichting er nog aanspringt (dashboard, radio,...).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 11-12-2016 at 13:42. |