#1
|
||||
|
||||
Golf gti hangt wat naar achter
[IMG]
[/IMG] Ik heb deze week een golf 3 gti 8V gekocht met 151000 op de teller. Nu rijd deze auto geweldig en comfortabel vergeleken met mij mk2 die verlaagd is. Maar nu zit ik te twijfelen of ik hem van achter op ga hogen of van voren verlagen. Heb nog een setje Koni srt schokbrekers liggen, deze zijn nieuw en zouden voor met eventuele lagere veren best staan. Maar welk merk en hoogte zijn het best om geen stuiterbak te krijgen? Last edited by Vignobles66 : 06-10-2016 at 17:58. |
#2
|
||||
|
||||
Gewoon de standaard schokdempers met verlagingsveren. Dan rijd het nog steeds comfortabel. H&R is wel een goed merk voor verlagingsveren.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#3
|
||||
|
||||
Bedankt voor je reactie, lijkt mij een goed idee mijn schokbrekers te behouden. Dat scheelt ook uitlijnen. H&R een beter keus dan Eibach?
__________________
My rides, VW1200 Ragtop 1961 VW1200 1974 Golf Mk3 gti 8V 95 |
#4
|
||||
|
||||
Klinkt gek, maar vervang je voorste schokdempers eens voor originele goeie. Mogelijk zijn ze gewoon gaar (fietspomp die wel nog aan de 1,5 regel voldoet)
Kan soms namelijk een heel verschil in hoogte geven aan de voorzijde. Achterste zou je ook mee kunnen pakken (meestal zijn die net zo ver op)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt helemaal, dit verhaal, heb ik zelf ook al gehad. Gewoon AP vaste verlaging er onder. |
#6
|
||||
|
||||
De voorste schokbrekers wilde ik toch al vervangen, maar nu had ik deze Koni's eigenlijk voor mijn Golf 2 gekocht, maar lees ik dat Koni 2 versies heeft, één voor alle golf 2 en 3 types en één voor de GTI. TDI en VR6.
Wat is het verschil, de hoogte of heeft het met het gewicht te maken?
__________________
My rides, VW1200 Ragtop 1961 VW1200 1974 Golf Mk3 gti 8V 95 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Euhm... zodra je de schokbrekers los haalt van de fusee, moet je eigenlijk toch weer ff uitlijnen(ongeacht welke schokdempers er onder gaan)... |
#8
|
||||
|
||||
Afgelopen maandag is de auto uitgelijnt, nadat ik eerst een setje Voorveren van MP gekocht te hebben, die een te groot gat hadden voor de veerschotel. Dit opgelost door de veer heet te stoken en op maat te maken voor de kleinere schotel. Helaas was dit een ondoordachte aktie en gaf het mij niet een veilig gevoel. Dus toch een setje Eibach Pro street veren gekocht en gemonteerd. Nu is de hoogte voor netjes, niet te laag maar achter werd de hoogte na het monteren van de verlagings veren ook lager dan het al was. Dus weer terug op af. Nu heb ik voor wel nieuwe schokbrekers gemonteerd maar zal ik dat achter waarschijnlijk ook moeten doen.
In ieder geval mooi druk geweest en weinig op geschoten :-)
__________________
My rides, VW1200 Ragtop 1961 VW1200 1974 Golf Mk3 gti 8V 95 |