#1
|
||||
|
||||
Golf 2 1.6 8v RF, trekt naar links.
Hallo allemaal,
Ik heb weer eens wat aan mn golf, sinds dat ik een tijd geleden nieuwe velgen erop heb laten zetten, en toen ook de schroefset nog wat meer omlaag heb geschroefd merk ik dat (vooral tijdens het gas geven) de auto naar links trekt. Ik heb de auto afgelopen 2 weken al 2 keer laten uitlijnen, 2 nieuwe draagarmen met rubbers gemonteerd (wat ze me als tip gaven na de 1e uitlijning, vandaar 2 keer uitlijnen in korte tijd) Bij de 2e uitlijning werd me verteld dat het naar links trekken bij gas geven zo zou blijven, omdat mijn auto zo is verlaagd en omdat er verschil zit tussen lengte en dikte van de linker en rechter aandrijfas, zou er op de linkse meer kracht komen volgens de uitlijn boer. Maar ik heb mijn twijfels over deze conclusie van de uitlijn boer... Dus alle mogelijke oorzaken zijn welkom, ik hoor graag hoe jullie erover denken!!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 07-09-2015 at 19:30. |
#2
|
||||
|
||||
Blijft er niet een remklauw hangen?
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#3
|
||||
|
||||
Hoor wel afentoe mijn l.v. rem piepen. Heb gister de klauw en blokken eraf gehad, was niks geks aan te zien, delen opnieuw ingevet.
Misschien dat ik nog iets van de remzuiger kan controleren.. maar hoe kan ik dat het beste doen..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#4
|
|||
|
|||
Nou het uitlijnen van een golf is niet zo makkelijk vanwege het ene stelpunt, de meeste auto's hebben 2 stelpunten aan 2 kanten, maar bij onze golfjes is dat er maar 1 en dan werkt wat lastiger want je wilt het stuur ook in het midden houden natuurlijk!
|
#5
|
||||
|
||||
Er zijn nu dus eigenlijk 3 probleempjes
Rem LV piept, en als ik dan een keer (harder) rem word de piep heel even harder en is daarna (even) weg. (piept niet tijdens het remmen) De auto trekt dus nofsteeds naar links (voornamelijk bij gas geven) Het stuur trilt tijdens het rijden vanaf de 80km/h ongeveer ( trilt niet tijdens remmen, en de auto trekt ook niet tijdens remmmen) Zoals aangegeven is de auto in totaal al 2 keer uitgelijnd ( 1 keer na verder verlagen vd auto) 2e keer omdat ze de 1e keer als advies gaven de draagarmrubbers te vervangen, waarna ik dus 2 nieuwe draagarmen met rubbers heb gemonteerd. Hopelijk kan iemand me verder helpen, wat nu te doen?
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#6
|
||||
|
||||
Om te beginnen het piepen verhelpen.
En tegen het trillen de wielen op het balanceer apparaat leggen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
Ja lijkt me idd het beste om mee te beginnen. Evt nieuwe schijven monteren, dat zijn de kosten ook niet echt.
Heb de wielen een maandje geleden ongeveer erop laten leggen, banden erom en balanceren etc. Dus ga van de week ff ermee terug, dat ze de wielen opnieuw balanceren!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#8
|
|||
|
|||
Bandenspanning wegdek. Rijhoogte links rechts. Achteras er wel recht onder?
Of trekt hij het stuur uit je handen?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#9
|
||||
|
||||
vandaag na mn werk heb ik even de wielen opnieuw laten balanceren, maar deze waren alle 4 gewoon in orde! dus dat is ook uitgesloten als oorzaak.
wat ik nu inmiddels dus al heb gedaan / uitgesloten: -op advies van de uitlijboer de draagarmen incl. rubbers/lagers vervangen ( daarna voor de 2e keer laten uitlijnen ) -uitlijning staat goed -wielen zijn goed gebalanceerd -bandenspanning staat goed -rem L.V. loopt niet aan (geen warmte verschil tussen velg L.V. en R.V. en de velgen zijn ook niet abnormaal heet) achteras en vooras heb ik er niet onderuit gehad, en het probleem is pas ontstaan na dat ik de velgen erop heb gezet, remblokken heb vervangen, en de auto verder heb verlaagd. (dit is allemaal gebeurd voordat ik de auto heb laten uitlijnen natuurlijk ) volgens de uitlijnboer zou het dus liggen aan het verschil in dikte en lengte tussen beide aandrijfassen, waardoor er volgens hem dus meer kracht zou komen op mijn aandrijfas L.V. en mn auto daardoor naar links zou trekken ( dat zijn zijn woorden ) nu geloof ik dit verhaaltje niet helemaal, want mijn auto loopt ook licht naar links als ik geen gas geef, en ( correct me if im wrong ) aangezien de uitlijning goed staat, mijn wielen goed zijn gebalanceerd, de auto alsnog licht naar links trekt en bij het gas geven nog erger naar links trekt, denk ik dat het probleem wellicht in mijn differentieel kan zitten (aangezien vanuit hier de aandrijfassen worden aangestuurd), ik hoor namelijk ook een piepend, zeurend / ''gaar'' geluid zo rond de bak/differentieel als mn auto zachtjes rolt in zijn 1 of 2 . ik hoor graag hoe jullie hierover denken!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#10
|
||||
|
||||
Uitlijning is goed zeg je. Heb je een rapportje?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
ja ik heb er een rapportje van (de waardes zeggen me zo niks, maargoed je moet een uitlijnboer maar op zn woord geloven dan)
ik zal hier even een foto van maken en hier posten!!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#12
|
||||
|
||||
(de omcirkelde stukjes heeft hij gedaan toen hij aan het vertellen was hoe het moet staan)
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#13
|
||||
|
||||
Daar is inderdaad niks op aan te merken. Askanteling is jammer genoeg niet vermeld. Dit heeft ook invloed op de rechtuit stabiliteit.
Probeer je wielen eens kruislings te wisselen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
|||
|
|||
et waardes gelijk? links en rechts?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#15
|
||||
|
||||
@tim_j, dat gaat niet lukken, heb een breedset erop.
@vwjohnny, ET links en rechts is hetzelfde ja.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb het probleem nog niet gevonden, wel is me gister nog wat opgevallen tijdens het rijden.
Ik reed ongeveer 70 km/h en de rem L.V begon weer iritant te piepen. Toen viel me op dat als ik ging sturen de pieptoon ging varieren(was niet afhankelijk van naar links of naar rechts sturen). En toen merkte ik ook nog op dat hij later alleen piepte als ik gas gaf ( en dus ook mijn auto naar links trek) maar nogmaals, het piepen is niet altijd aanwezig....
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#17
|
||||
|
||||
Kapot wiellager, Bandenspaning? krome aandrijfas? Heeft de auto in het verleden schade gehad. Banden hebben de goede loop richting? Schokbreker of een veer gebroken .Toplager kapot ? Combi van meerdere dingen? Als hij is uitgelijnd en je hebt alle rubbers vervangen dan zou het eigenlijk goed moeten zijn.
|
#18
|
||||
|
||||
Fuse + lager is pas vervangen, met het monteren van de schroefset zijn er nieuwe toplagers opgekomen, bandenspanning is in orde en de banden hebben geen "bepalende" looprichting, en de draagarmen incl rubbers heb ik ook vervangen.
Als de aandrijfas krom zou zijn, had het naar links trekken al moeten zijn, vanaf het moment dat ik de auto heb gekocht. En het is pas ontstaan nadat ik deze wielen heb gemonteerd en de auto nog wat verder omlaag heb geschroefd!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#19
|
||||
|
||||
Heeft iemand nog tips of mogelijke oorzaken.. anders binnekort maar even naar een vw specialist brengen..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#20
|
|||
|
|||
Controlleer of je aandrijfas genoeg kan verplaatsen in je bakzijdehomokineet? Dit doe je door gewoon met je auto op de grond je wielzijdehomokineetmoer los te draaien ( dop 30) en dan de homokineet axiaal naar binnen (richting de bak) te tikken. Moet toch minimaal 10mm naar binnen kunnen.
|