|
|||
|
|||
Bout Draagarm 6n
Heeft iemand tips voor het losdraaien van de horizontale bout van de Draagarm van mijn polo 6n ik krijg deze niet los ook de boutkop is niet veel meer.
Iemand nog tips?
|
||||
|
||||
Verlengstuk aan je ratel of ringsleutel. Normaal hoef je alleen de moer los te draaien als de bout goed vast zit.
Bouten willen wel eens aardig vast zitten, maar ze komen meestal met een beetje geweld wel los.
|
||||
|
||||
Inderdaad...sowieso een 6kant dop erop en geen steeksleutel o.i.d. en desnoods langs een garage die hem ff met de ratel loshaalt weer voor je vastzet..kan je thuis weer verder (hopen dat ie niet afbreekt )
|
|||
|
|||
een dop kun je daar niet echt kwijt ivm met karterpan
tevens is de 6kant erg slecht heb al geprobeerd om met een beiteltje beweging in de bout te krijgen zonder succes
|
||||
|
||||
De motorsteun los, krik onder het carter en dan ruimte maken? is dat geen optie? hoe meer je afkluift aan de boutkop hoe vervelender het wordt.
|
||||
|
||||
Je probeert aan de bout te draaien... Dat werkt niet, die moet je alleen tegenhouden.
Om de bout eruit te krijgen moet je idd even een krik onder het carter zetten (motorsteun hoeft niet persee los, maar das 1 bout) Sowieso handiger om meer ruimte te hebben.
|
|||
|
|||
waar draai jij aan dan?
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Zit met de verkeerde bout in me hoofd Excuus. Goeie dop erop met eventueel verlengstuk en ff motor omhoog met een krik om er goed bij te kunnen.
|
|||
|
|||
Ring steeksleutel en daar dan als verlengarm een ringsleutel op
|
|
|||
|
|||
Dacht trouwens dat dit een dop 17 was... totdat ik een dop 16 probeerde. Dat ging stukke beter!! En inderdaad.. motorsteun los en iets omhoog zodat je er bij kan.
Geen ring steeksleutel gedoe.. daar houden deze bouten niet van. |