#1
|
|||
|
|||
Verschillend gewicht Golf 1.6???
Bij de zoektocht naar een andere Golf 2 1.3 (vooral wegens gewicht 820kg > rijtuigenbelasting), deed een kentekencheck bij een 1.6.
Die golf 1.6 is 825 kg. De volgende Golf 1.6 is 924 kg. Nog een 1.6 was 820 kg. Hoe zit dit????? Als ik een 1.6 even zwaar is als een 1.3 dan zou ik belastingtechnisch ook voor een 1.6 kunnen kiezen. In deze buurt zijn maar weinig (geen) 1.3's te koop en wel een aantal 1.6's. |
#2
|
|||
|
|||
Het is heel simpel, je kunt dit op Autoweek opzoeken bij de specificaties:
Golf 1.3 handgeschakeld = 825 kg voor 1988 daarna 820 kg Golf 1.6 handgeschakeld = 825 kg , automaat 924 kg Persoonlijk zou ik niet voor een 1.3 liter kiezen maar voor in ieder geval een 1.6 liter zonder automaat, ikzelf rij al jaren in de 1.8 liter type RP uit 1990 ( 903 kg handgeschakeld ) en dat bevalt uitstekend, goed wegenbelasting in Noord-Holland € 25 per maand, maar een soepele motor die ook nog eens zuinig is, de 1.6 liter met carburateur zijn gevoeliger. |
#3
|
||||
|
||||
Zou juist voor een 1.3 gaan, lopen beter als een 1.6, alleen jammer dat de meeste een 4 bak hebben.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#4
|
||||
|
||||
Ik zou eerder voor een 1.8 rp gaan dan een 1.6 met een pierburg 2e(e/2) erop en de 1.3 schijnt behoorlijk betrouwbaar te zijn.
Zelf heb ik gereden in de mk2 : 1.6 8v maar die had eigenlijk net te weinig power en steeds problemen met de carb. 1.8 8v pf (gti blokje) reed echt super direct en erg betrouwbaar. 1.8 8v rp is ook een fijne betrouwbare motor en genoeg vermogen voor een golf en rijd gemiddeld 1 op 12 bij normaal rijden mits handgeschakeld (automaat doet toch snel 1 op 8/9). Met een spaghetti spruitstuk, andere carburateur en een nette uitlaat liep dat helemaal super. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt
|