![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Omdat me olie temperatuur niet korrekt word weergegeven wil ik de sensor vervangen
Echter heb ik gekeken in een boek waar hij zit Deze zit op de oliefilter Alleen de mijne heeft daar een veel grotere sensor in zitten Nu heb ik er wel een olie koeler op zitten dus ik denk dat hij daar dan op zit Eerste foto is waar hij volgens het boek op zit Tweede foto is van de oliekoeler ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het is inderdaad die op de oliekoeler...de bovenste is een oliedrukschakelaar.
Ik vind de keuze om een temp.sensor op een oliekoeler te zetten een beetje raar...mooiste is om de carterstop te vervangen door een temp.sensor.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() Dit is gewoon origineel van VW en geen after bouw
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Hmmz, dan zou het wel moeten werken dus.
Je kan controleren of je sensor matcht met je metertje....dus dat ze dezelfde range hebben qua temperatuurgebied..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Of blijft de thermostaat van je oliekoeler misschien open staan.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hoe kan ik dat matchen ?
Hij geeft niet meer aan als 67 graden gisteren voor het eerst 71 graden |
#7
|
||||
|
||||
![]() Sensor vervangen kan verschil maken. Ding kan stuk zijn.
Als dat het niet is dan is mischien de thermostaat kapot? (Open)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Als de thermostaat kapot is dan word je KVS temp toch niet warm ?
De mijne word gewoon warm dus ik zelf denk niet dat de thermostaat blijft open staan Ook werkt de kachel goed Het gaat me ook alleen om de olie temperatuur weergave |
#9
|
|||
|
|||
![]() Je oliekoeler heeft ook een thermostaat
Als je goed kijkt heb je em zo gevonden |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog nergens gelezen of je meter teveel of te weinig aangeeft?
Dat zou een stuk schelen. En kvs is geen olie.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 02-06-2016 at 18:04. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Z'n olie word maar 67
Dus neem aan dat die te laag blijft |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok Verkeerde sensor. 120 graden sensor op een 150 graden meter?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#13
|
||||
|
||||
![]() denk dat zijn MFA de verkeerde waarde aangeeft..
kan de sensor op het oliefilterhuis zijn ..of de tellerbak heeft een massa probleem door corrosie.. warm worden tot dik 90 graden doet hij zeker te weten gewoon wel.. de sensor lijkt mij ook al eens vernieuwd..ziet er netjes uit nagelang de rest van het blok..en het aangeknepen stekkertje.. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Waar zijn de thermostaten te koop voor de oliekoeler ?
Dan kan ik dat proberen |
#15
|
|||
|
|||
![]() Niemand ??
Heb de olie sensor vervangen en heeft geen resultaat gehad |
#16
|
|||
|
|||
![]() Bij de lokale onderdelenboer? Cartal, brezan, autowaard?
Webshops zoals mister auto of mijnonderdelen Of de dealert? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik inderdaad dat je MFA het probleem is zoals Heinz74 aangeeft. Die van mij heeft hetzelfde euvel. Je kunt de sensor eenvoudig nameten met een weerstand metertje van nog geen tientje. Ergens op het forum kun je vinden welke weerstand het ding moet geven bij een bepaalde temperatuur, kan hem niet zo vinden maar volgens mij heb ik daar zelf ook al eens een topic over gemaakt een jaar of twee terug.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Heb er vandaag een VDO meter aangehangen
Hij geeft ongeveer 80 graden aan op het metertje wat wel kan kloppen lijkt me (olie temperatuur) 10 minuten gereden rustig en daarna stationair laten lopen en wat gas gegeven om te kijken of hij reageerd |