Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-05-2016, 18:07
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default golf 1 gti start warm niet

golf 1 gti 1.6

Ik heb een golf 1 gti 1.6 eg motor met kjet

Auto start warm met geen mogelijkheid.

Met remmenreiniger in spuiten wil ie na 2 keer weer aanslaan. Omdat de auto gekeurd moest worden heb ik even de koudstart injector met een schakelaar aangestuurd, zodat die ook warm in spuit.. Hierbij start hij warm dus weer.

Maargoed, dit is niet zoals het hoort en wil ik graag weten hoe dit op te lossen. Het lijkt er dus op dat de motor dus geen brandstof krijgt, ook na lang doorstarten werkt hij niet. Pas als hij echt afgekoeld is start hij direct..


Ik kan even geen logische verklaring bedenken waarom de auto warm niet wil gaan starten.

iemand een idee?

gr
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2016, 21:34
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Vacuumlock ik had dat ook en na vervanging van de drukaccumulator was het euvel verholpen.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2016, 09:02
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ik zou eerst je brandstof opbrengst en daarna de verschillende drukken meten.
Als het systeem druk verliest gaat starten ook zeer moeizaam.

Mijn mk1 GTI verloor ooit druk op het schroefje achterop de druk accumulator.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2016, 12:39
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Beste optie is dus oom het gewoon even door te laten meten door een specialist?

Ik heb zelf het idee dat de enige oplossing is om gewoon lukraak wat onderdelen aan te schaffen zonder deze speciale apparatuur.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2016, 15:33
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Zelfs al ga je het verbeteren dan kan het probleem op warme dagen of met lange ritten na pauzes gewoon blijven.

De oplossing die je zelf hebt gemaakt is echt niet gek, werd heel veel gedaan.
Of met een druk knop de pomp even handmatig kunnen schakelen. Heb je het digifant effect
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2016, 18:17
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Het vreemde, vind ik waardoor dit kan ontstaan.. Ik kan nieuwe pomp, accumulator en injectoren bestellen in de hoop dat het goed is.

Maar wat kan nou de oorzaak zijn dat hij warm niet start en koud wel..

Of in welke richting kan ik gaan zoeken..
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2016, 18:52
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Wat dus al genoemd is, de drukaccumulator en de brandstof druk (in de verdeler). Deze moet goed zijn anders start hij warm niet of slecht.
Met het bedienen van de koudstartinjector slaat hij wel snel aan omdat hij dan direct brandstof de inlaat inspuit.
Controleren dus en controleer ook of je nergens druk verliest. De k jet motoren krijgen pas spanning op de pomp als de dynamo draait en zet niet eerst het systeem onder druk bij het inschakelen van het contact, dus als je ergens druk verliest of te weinig druk hebt dan Moet de motor sws eerst al een aantal slagen draaien en dan begint de pomp pas te lopen en druk opbte bouwen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2016, 19:40
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Thnx.

Wat gebeurd er dan zodra de motor warm is dat de drukaccumulator niet meer functioneerd? Zit toch helemaal niet in de buurt van een warmtebron?

Brandstofdruk zal ik dus even moeten laten meten!
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2016, 09:41
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

@Johan1982MK1 , dit geld alleen voor de mk1 GTI met K-jet.

De mk2 16v KR bouwt wel degelijk druk op zodra het contact wordt aangezet.

@frank6892 , de drukaccumulator is om restdruk in het systeem te houden.
Ik denk dat er ergens een klein brandstof lekje is waardoor je druk verliest.

Wat ook kan is dat een injector blijft druppelen en dat je daardoor druk verliest.
Dit kan je controleren door de injectoren te verwijderen.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2016, 11:08
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

De hitte van de motor en onder je auto van de uitlaat en warmte straling van het plaatwerk is genoeg om de benzine in de leidingen om te zetten van vloeistof naar gas. Is er genoeg gas dan kun je vapor lock krijgen; [url]http://technisch-specialist.nl/index.php/technische-en-natuurkundige-begrippen/145-vapour-lock[url]

Dit proces gebeurd ongeacht met of zonder druk accumulator.
De druk accumulator is een soort van terugslag klep met een veer. Dus het stukje leiding tussen accumulator en benzinedrukregelaar in de spinnekop wordt de benzine op druk gehouden. Dit werd gedaan omdat de K-jet op een hoge druk functioneerd en het te lang duurt voordat de pomp de leidingen terug op druk kan brengen. Bij een goede werking van de druk accumulator als je de toevoer loshaalt bij de spinnekop spuit de benzine eruit.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2016, 11:38
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Bij mij was het met de drukaccumulator opgelost.
Zou die toch eens nakijken.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2016, 16:06
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Super bedankt,

Gezien de prijs van dit product a 180 euro is mijn vraag kan het onderdeel ook schoongemaakt worden oid? Of is kapot->kapot

Verder klinkt de vapour lock mij goed in de oren, gezien het feit hij met wat extra brandstof wel wil starten.

Gezien de prijsklasse van dit probleem heb ik dus twee opties, of voor de zekerheid doorlaten meten, of bij iemand een accumulator lenen om uit te sluiten of dit het probleem is.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-05-2016, 22:29
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Of je brandstpfpomprelais ff paar seconden doorverbinden, en dan starten.
Wel in de "normaal niet starten situatie" hè.
Dan weet je of het wèl werkt als het systeem goed op druk is.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #14  
Old 27-05-2016, 15:55
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

dat vapourlock..hebben ze bij hoge buitentemperaturen allemaal wel..
de meeste starten na een paar seconden even jengelen dan weer wel..waarna hij even slecht loopt ,stotteren en alles
als de systeemdruk wegvalt bij warme motor heb je het probleem waar jij het over hebt..
je moet dan echt heel lang doorstarten..bijna een minuut ofzo..
ik heb er ooit ook mee liggen kloten ,en toen bleek het ook niet meer dan een ringetje of de bout van de leiding op de pomp te zijn (weet niet meer wat ,was 1999-2000)..
ik denk persoonlijk dat het de accumulater niet hoeft te zijn..
als je een lekkende verstuiver(s) hebt 'dieselt' hij meestal ook nog na als je bij warm weer en warme motor het contact afzet..
pist hij ook zijn bougies nat,waardoor hij daarna weer slecht start..
het zijn en blijven gevoelige oude systemen..erg gevoelig voor vacuumlekkages ,en nog maar weinig 'echte' monteurs hebben er kaas van gegeten
een goed Bosch service punt had/heeft de spullen ervoor om de opbrengst van de injectoren ,systeem(restdruk) etc te meten..
dat is eigenlijk de enige goede remedie..uitgaand van een lekvrij systeem.. geen roest en water in de tank (vulnek)..
en dan nog loopt een Kjet nooit zo mooi als een Digifant motor ..
voor hobby sleutelaars ,is het dikwijls onderdelen uitwisselen om te kijken wat werkt...of niet..
ik had vroeger dozen vol met injectiesystemen..echter door het liggen gaat het uiteindelijk toch uitdrogen en vastzitten..
veel succes...
Reply With Quote
  #15  
Old 28-05-2016, 07:20
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Sluit me bij Heinz aan. Ik had vroeger meer spinnenkoppen en luchtwegers liggen dan mijn vriendin schoenen heeft en die heeft er veel.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #16  
Old 28-05-2016, 18:28
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik heb 10 jaar lang een Scirocco dx gehad, waarvan de laatste 4 jaar gestald/3x per jaar mee gereden, en heb er nooit één enkel probleem mee gehad.
Toch een dikke ton bijgereden, in een tijd waarin ik voornamelijk volgasssss ging😂
Ben blijkbaar de enige hier die de kjet een prima systeem vind👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!

Last edited by Polo1w : 28-05-2016 at 23:24.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-05-2016, 20:24
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

zeg ik niet..jij (en een hoop anderen)..zullen er best blij mee zijn
totdat het feest over is..en hij bovenstaande of andere onzin begint te vertonen..
nu ben jij zelf monteur geloof ik ,dus voor jou is het nog wat anders..
bij mijn vorige baas werkten wij voor de VW dealer,dus kende ik een paar monteurs ,waarvan 1 uitsluitend aan duurdere Audi's en Golfjes-Passats etc mocht werken..
dus had ik iets, wist hij het wel
helaas is Lau..alweer 10 jaar met pensioen...snap je?
begin maar eens onder oudere monteurs over het werken aan Kugelfischer ..das net zo..
als ik heden weer een Golf 1 GTI zou rijden ,gooide ik het Kjet blok op een europallet in de schuur
ging er een 1,8T of ABF in..mocht ooit iemand hem dan weer koste wat kost origineel over willen nemen, kregen ze heel die troep er gewoon bij..(wel de pallet retour a.u.b)
moesten ze maar zien wat ze er mee doen..
Reply With Quote
  #18  
Old 30-05-2016, 10:04
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Zo gelukkig een stapje verder!

Probleem is zowel koud als warmstart!

Koud start hij natuurlijk doordat de koudstart injector ook inspuit.....

Vervolgens getest/gedaan

Acuumulator vervangen zonder succes. Toen ben ik verder weer effe terug gegaan naar de basics, wat gebeurd er nu..

Injectoren spuiten niet in bij koude/warme motor

Oke goed om te weten dat ze niet in spuiten maar wat nu?? Dit kan komen door 1 ding. Luchtweger gaat niet ver genoeg omhoog. Handmatig indrukken spuiten de injectoren met starten! Oke, nu kan de oorzaak vacuum en/of luchtweger/spinnekop zijn.

Vervolgens heb ik de co schroef omhoog gedraaid totdat die bijspuit en jawel! hij start en spuit uitzichzelf bij. maaaaarrr Nu staat de co vervolgens veel te hoog, pluimen zwarte rook komt uit de uitlaat.

Probleem/oplossing: Vacuum is toch niet goed?? Luchtweger is kapot en of spinnekop is kapot. Iets anders wat ik kan testen of gewoon een andere luchtweger/spinnekpot gebruiken. Kan ik het vacuum testen/doormeten, hoeveel moet dit zijn?

Gemeten compressie ciinders is +- 10 bar.
Reply With Quote
  #19  
Old 30-05-2016, 11:40
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Veel succes met dit uit te zoeken, K-jet werkt fantastisch
(als het goed werkt )

Heb ook deze problemen gehad en ben begonnen met opvoerpomp in tank te vervangen, uiteindelijk ben ik stap per stap verder gegaan en bleek dat mijn tank vuil bevatte.

Waardoor door de jaren heen alles vervuild was geraakt.

NU ben ik zover dat ik een nieuwe opvoerpomp , druk accumulator, filter , hogedrukpomp , injectors , warmtedraairegeling en spinnekop heb gestoken.

Koste een hoop maar ik kan er nu hopelijk weer 30 jaar tegen.

Je moet ook rekenen dat dat spul ondertussen meestal rond de 30 jaar en ouder is
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #20  
Old 30-05-2016, 13:11
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Zal allemaal wel meevallen

Auto loopt als een tierelier en klinkt lekker raw.

Enige probleem is dus het inspuiten van de injectoren bij starten

Zoals ik het probleem zie ligt mijn probleem enkel en alleen bij het opentrekken van de luchtweger. Dit doet hij onvoldoende om net geen brandstof in te kunnen spuiten.

Optrekken van luchtweger word enkel en alleen gedaan door het vacuum, zoals ik het interpreteer. Andere probleem kan natuurlijk een kromme luchtweger/kromme co schroef oid zijn, waardoor het plunjer net niet genoeg open word gegooid bij opstarten van de auto.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum