#1
|
|||
|
|||
lekkage diesel bij verstuivers jetta mk2
Kwam er net achter dat 2 van de 4 verstuivers in mijn jetta mk2 onderaan waar ze in het blok zitten diesel lekken. Als ik naar alle 4 mijn verstuivers kijk dan lijkt er in de meest rechtse eenzwart ringetje (warmtewerende ring??? Staat in het werkplaatsboek) in de aansluiting op het blok te zitten en bij de andere 3 niet.
Nu lekt er dus bij 2 verstuivers diesel naar onder op het blok. Is het verholpen met het plaatsen van nieuwe ringen of moet er meer gebeuren en is het gevaarlijk om er nu mee te rijden? |
#2
|
|||
|
|||
Zijn die warmtewerende ringen trouwens hetzelfde als de brandplaatjes waar ik veel over lees? Of zitten die echt in de cylinderkop uit het zicht zeg maar
|
#3
|
||||
|
||||
Ik kijk vanavond ff voor je in etka /elsa. wat is de motorcode?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Oh fijn bedankt alvast. Motor code weet ik zo niet staat ie er ergens op?
|
#5
|
||||
|
||||
Wat is het kenteken?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
Lp-82-hx er lag een 1.6d in die vast is gelopen. Nu ligt er inmiddels weer een 1.6d in. Een soortgelijke maar weet niet of de motor code hetzelfde is als de originele.????
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm....de webshops zien jouw Jetta nog steeds als 1.3 benzine Ik heb nou gezocht in ETKA naar een 1.6 diesel met motorcode "JP". Onder de verstuivers zit onderdeelnr "068130219". Deze kosten bij de dealer €4,50 en volgens mijn ETKA zijn ze nog leverbaar, maar uit ervaring weet ik dat het nog wel eens anders kan zijn En dan zijn ze hier ook leverbaar...voor minder! https://boelm.nl/brandplaatje-injec...rbo-diesel.html En inderdaad....hier staat ook de term "brandplaatje" bij. En de functie ervan heb ik ook voor je opgezocht: Quote:
Dus die ben je wel nodig
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
Kijk dat is nog eens precies wat ik zocht. Top!!
Als ik het goed begrijp kan ik de 4 inspuitleidingen op de verstuivers met de wartel los draaien en daarna de verstuivers met een grote steeksleutel 1 voor 1 losdraaien? Daarna gewoon het brandplaatje verwisselen en de boel weer terug monteren? Of zie ik nog iets over het hoofd? |
#9
|
||||
|
||||
Zo zou ik het ook doen inderdaad. Misschien dat iemand anders kan zeggen of dat de juiste methode is?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Ja, alle leidingen los.
Verstuivers eruit draaien. Brandplaatje is wel es lastig om de oude eruit te halen. ( je kan ze maar 1x gebruiken) Spul weer monteren en dan zou het klaar moeten zijn. |
#11
|
|||
|
|||
Thanks. .. ik denk dat het dan wel moet lukken (met weinig ervaring met ssleutelen aan dit soort dingen)
|
#12
|
|||
|
|||
Ik heb dus een tijdje geleden de brandplaatjes vernieuwd en toen leek het opgelost. Alleen lijkt nu de eerste verstuiver te lekken. Ook de retour slangetjes heb ik vervangen maardie ene blijft niet droog.
Als ik deze verstuiver wil vervangen voor een andere...waar moet ik dan op Letten? als ik een andere heb die er hetzelfde uitziet is het dan de juiste of zijn er andere dingen waar ik op moet Letten. Dit zou nl misschien mijn klachten (bokken tijdens rijden, een beetje inhouden) kunnen verklaren las ik ergens. |
#13
|
|||
|
|||
Je kan ook je verstuivers eruit halen, en bij een dieselspecialist neergooien, om ze eens te laten testen/reinigen/afstellen.
Merkbaar verschil in prestaties en motorloop is mijn ervaring! Als je het van tevoren goed afspreekt, ben je ze maar één dag kwijt meestal. Nog wat, hoe vast draai jij je verstuivers eigenlijk? Je hoort ze namelijk op moment te draaien met een (jaja) momentsleutel, En een goed passende dop (lange 27??).
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! Last edited by Polo1w : 11-05-2016 at 21:22. Reason: Schrijffouten🤓 |
#14
|
|||
|
|||
Ik draai ze vast met het idee vast is vast. Kan dit echt kwaad als het niet precies op moment is?
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
PS.: Als de verstuivers gedemonteerd geweest zijn moet je altijd de warmtewerende ringen vervangen. Last edited by Erik Baas : 12-05-2016 at 14:48. |
#16
|
|||
|
|||
Als je ze tè vast draait, kan je kop/schroefdraad stuk gaan, te los, kunnen ze gaan lekken.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#17
|
|||
|
|||
Ik moet ze waarschijnlijk toch ff ergens laten testen. Heb het idee dat ze niet meer 100 procent zijn
|