![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik fiets net naar huis, en wat zie ik daar opeens in een zijstraat staan......
![]() ![]() ![]() ![]() een heuse k70 bijeenkomst/toerrit of whatsoever. blijven toch wel coole dingen, zeker als je er ineens 8 bij elkaar ziet. was een franse bij en ik geloof 5 duitsers en 3 NL. leuk om gezien te hebben, foto's zijn beetje brak helaas, maar mijn telefoon is nou eenmaal niet beter. zometeen nog ff naar de super, dan kijk ik ff of ze er nog staan.
|
||||
|
||||
![]() gaaf man!
staat die ene nou op Fuchsen?
|
||||
|
||||
![]() ja die staat idd op fuchsen...k70 editie...
net nog ff wezen kijken, maar ze waren helaas alweer vertrokken....
|
||||
|
||||
![]() jij heb ook altijd mazzel heh...haha
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() cool
|
||||
|
||||
![]() blijven toch super leuke bakjes zo´n K70
en als je er zelf 1 probeert te vinden worden ze nog vele leuker ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Voor de nsu RO80 zijn ook fuchsen geleverd 14" 5,5 J (trouwens dezelfde steek als een kever volgen mij). 10 tegen 1 dat dat type eronder zit.
|
||||
|
||||
![]() een paar maanden geleden stond er eentje op marktplaats te koop! Heb even voor je gekeken maar helaas
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Is dat niet een soort audi 80 met VW embleem?
|
||||
|
||||
![]() Deze ?
![]() Goed,ok. Het is een sedan....
|
||||
|
||||
![]() Het is echt een Volkwagen... Maar het is een beetje te vergelijken met nu de VW passat. Een grote, luxe wagen van Volkswagen. De passat van nu lijkt ook wel erg op de Audi. Er rijden nu trouwens nog maar weinig K70's rond. Volgens mijn vader die er eentje heeft gehad, een hele fijne Volkswagen, enorm veel ruimte en heel luxe voor die tijd!
|
|
||||
|
||||
![]() hij lijkt meer op de oudere audi's:
http://www.kapaza.be/detail/1355601/Audi_100.html kleinere broertje van dit type 100, de 80 kon ik niet vinden, maar er moet er 1 op kapaza staan.
|
||||
|
||||
![]() Sterker nog : de K70 zou eigenlijk een NSU zijn ..
NSU ging op in Volkswagen dus helaas werd het een VW |
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook ooit ergens iets gelezen dat de k70 gebaseerd zou zijn op een nsu model
|
||||
|
||||
![]() inderdaad, maar de audi 80 is ook gebaseerd op dat NSU model, de RO80...
die was alleen met wankel-motor en werd dus slecht verkocht. Toen hebben ze een opvolger ontwikkeld, alleen de naam NSU was ondertussen door de RO80 niet al te populair meer, toen hebben ze hem bij VW als k70 uitgebracht, en volgens mij bij audi als de 80... in ieder geval, het is de eerste vw met watergekoelde 4 cylinder lijnmotor. zoals er later nog miljoenen gebouwd zijn.
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij was de eerste Audi 80 een verbouwde Passat (of net andersom, who cares).
|
||||
|
||||
![]() Ok, in ieder geval is het wel een aparte en mooie wagen.
|
||||
|
||||
![]() net zoiets als een audi 60
|
||||
|
||||
![]() Nice :P